Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daks schreef:StefenYnia schreef:Dan zit er niets anders op dan dit uit te zitten. Hoe banketstaaf het ook klinkt, je zal er niet onderuit kunnen komen.
En dan mijn paard weer over dat pad laten lopen met eventuele gevolgen?
gekvanfleur schreef:komt op mij over alsof mensen in het andere topic je op een idee hebben gebracht en jij nu denkt een deel van de ziektekosten terug te krijgen op een makkelijke manier.![]()
Mijn mening: ik zou het er niet eens op wagen...bewijslast is nul.
Bovendien was je er zelf bij en had je in kunnen grijpen (met dat pad).
hoogstwaarschijnlijk wordt het geseponeerd en kost het meer dan dat het oplevert.
Ik zou het ook echt vreemd vinden als hij zou betalen..ik zou dan nu zo tien andere gevallen kunnen verzinnen waarin je op deze manier de pensionhouder aansprakelijk kan stellen en dan zou niemand meer houder willen zijn, want dan ben je echt voor alles aansprakelijk.
Je hebt gewoon pech gehad..accepteer dat.
Een paard kost nu eenmaal geld.![]()
Gini schreef:StefenYnia: zonder mij verder in de zaak te mengen want daar weet ik te weinig vanaf, ik vind het best wel sterk dat je TS "verplicht" om het puin en dergelijke zelf aan te pakken.
Sinds wanneer moeten pensionklanten het terrein onderhouden omdat de pensionhouder te laks is? Ik denk dat onderhoud van terrein, weides en stallen nog altijd de taak is van de pensionhouder.
Daks schreef:en over het zand storten moet daar ruim een jaar over heen gaan ,ja hij wil meewerken maar duurt nu al meer dan een jaar
StefenYnia schreef:Gini schreef:StefenYnia: zonder mij verder in de zaak te mengen want daar weet ik te weinig vanaf, ik vind het best wel sterk dat je TS "verplicht" om het puin en dergelijke zelf aan te pakken.
Sinds wanneer moeten pensionklanten het terrein onderhouden omdat de pensionhouder te laks is? Ik denk dat onderhoud van terrein, weides en stallen nog altijd de taak is van de pensionhouder.
'Verplicht' vind ik een erg sterk woord. Ik verplicht niemand iets, dus zou je dan ook graag willen vragen mij geen woorden in de spreekwoordelijke mond te leggen. Ik geef alleen aan dat met het welzijn van het paard in gedachte, en een beduidend lakse stal eigenaar, je een keuze zal moeten maken. Als de stand van zaken zo ligt, dat je geen kant op kan, moet je het heft in eigen handen nemen. Niet leuk, maar er zit in dit geval weinig anders op, denk ik.
Het was ook maar een voorstel, geen verplichting. Ik krijg ook de indruk, dat je niet het gehele voorafgaande topic, en dit gehele topic hebt gelezen - maar verbeter me maar als ik het fout heb.
Uiteindelijk vraagt de TS om advies. Dat wordt hier gegeven. Als je het daar niet mee eens bent, of betere oplossingen voor het PAARD (daar gaat het uiteindelijk om, lijkt me...) weet die ook haalbaar zijn voor TS, voel je vrij die voorstellen te doen. Mensen afkatten omdat ze zogenaamd iets 'verplichten' is niet iets wat zoden aan de dijk zet.
Fijne dag nog.