) prima!Je zult er echt zoveel rust van hebben!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Irmy schreef:moyra schreef:Casteren word niet voor niks door iedereen aangeraden.
Enkele jaren terug stond er een shetlanderhengst in het weiland naast mijn merrie. Getikt werd ik van dat beest, elke dag kon ik hem bij mijn merrie uit het land vissen en vertoonde het zelfde gedrag als die van jou nu doet. Op den duur had de stalling en eigenaar van het hengstje een oplossing bedacht en zetten ze hem het verste weg van mijn merrie. Ik stond bij mijn merrie in het land en zie dat ze de hengst er in gooien nou het heeft 30 seconde geduurt voor hij weer naast mijn merrie paradeerde. Op den duur werd de hengst maar binnen gehouden wat voor een meisje van geloof ik ook een jaar of 14 zeer slecht heeft uitgepakt. Deze is door hem in dr gezicht gebeten, echt door gebeten. Uit eindelijk is hij geruint en verkocht.
Neem je leer uit mijn verhaal
Ik begrijp dat het erg vervelend voor je is geweest ja... Ik wil hem in de toekomst ook voor de kar dus dan is het sowieso handiger om hem te castreren lijkt me, voor als je merries tegenkomt. Als hij ruin is he, wordt hij dan niet agressief of zoiets tegenover de merrie als hij in hetzelfde weiland staat?
Oh en natuurlijk zorg ik er voor dat het weiland weer netjes wordt hoor! Vind wel dat dat zo hoort. Ben ook erg blij dat ik daar gratis mag staan, dus doe ook alles om het daar netjes te houden.
orienta schreef:Irmy schreef:Mijn hengstje is nu dus echt helemaal gek geworden, hij heeft klitten in zijn vacht en is helemaal bezweet en nat van de regen.
Zijn hoeven zien er echt niet uit, er zitten enorme kuilen in het weiland en het is een modderpoel geworden.
? Dat begrijp ik dan niet?
orienta schreef:Maar dat heeft hij toch niet van de een op de andere dag zo bedoel ik het.
Het land is toch van een staleigenaar?
Ik denk dat je er weinig tegen in kan brengen eerlijk gezegd

lucifertje schreef:Ik vind dat jullie wel weer meteen heel hard roepen met je moet hem castreren!
Ik vind het persoonlijk nogal associaal van degene die zijn merrie er zomaar opeens heeft naast gezet. Deze heeft denk ik niet over de gevolgen hiervan nagedacht.
Wat ik ook opmaak uit de OP van de TS is er ook niks aan haar gevraagd/gezegd over het wel of niet plaatsen van een merrie naast een hengst.
TS: Ga eerst eens overleggen wat er mogelijk is voor je meteen zijn edele delen eraf gaat halen!
Dobbelicious schreef:lucifertje schreef:Ik vind dat jullie wel weer meteen heel hard roepen met je moet hem castreren!
Ik vind het persoonlijk nogal associaal van degene die zijn merrie er zomaar opeens heeft naast gezet. Deze heeft denk ik niet over de gevolgen hiervan nagedacht.
Wat ik ook opmaak uit de OP van de TS is er ook niks aan haar gevraagd/gezegd over het wel of niet plaatsen van een merrie naast een hengst.
TS: Ga eerst eens overleggen wat er mogelijk is voor je meteen zijn edele delen eraf gaat halen!
Helemaal mee eens!
Tooske schreef:nicky_rilana schreef:het duurt ongeveer 2 weken voor dat ze er uit zijn, dus dat valt wel mee
Ehm nou nee hoor zeker een week of 6-8 minimaal!
Uiteraard zeg ik ook castreren! Een hengst die niet dekt en hengst is slaat naar mijn mening helemaal nergens op.
maar idd, in dit geval zou ik toch kiezen voor castratie