Roeckl Handschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_hielke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:20

ik had eerst roeckl en en na 2 maanden kwamen de gaten er in. ik rijd 1x per dag dus niet extreem veel.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:52

Ik doe er vanalles mee, stallen vegen, paarden mee verzorgen, opzadelen noem het maar op. Geen idee hoe lang ik ze nu heb? Ben er erg tevreden over.

Chaos

Re: Roeckl Handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:59

Ik rijd al jaren met Roeckl Grip.

Wel sowieso elk jaar een nieuw paar. Concoursen heb ik ook een paar voor. Heb nu al 3x de zwart/witte voor training gehad en daarvoor 2x grijs. :+

Geef er trouwens ook lessen mee als het koud is, en opzadelen, mesten ook nog wel eens, longeren etc. en ik rij veel dus ze hebben echt veel te verduren. :j

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:02

Mijn handschoenen heb ik inmiddels 4 jaar denk ik. Nu rijd ik er niet zo heel erg veel mee, maar ik ben er wel tevreden over. Hiervoor had ik goedkope handschoenen, die hebben het maar een half jaartje volgehouden.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:20

ik heb mijn winter Roeckls afgelopen winter voor het 2e jaar gebruikt en ze beginnen nu wel te slijten, maar ze zijn nog niet door de voering heen. Mijn Roeckl Grips heb ik vorig jaar weggegooid, waren na een jaar intensief gebruik overleden. Heb nu ook weer Roeckl handschoenen, van de nieuwe collectie. vind ze heerlijk fijn zitten!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:08

superlise schreef:
rooswita schreef:
Absoluut niet waard, 3 maand plezier van gehad toen waren ze compleet doorgesleten :(

Maar ze zitten toch lekker en zijn soepel en dun, dan kunnen ze het toch waard zijn? Mag ik vragen hoeveel paarden je er dan per dag mee reedt? Ik kan geen goedkopere handschoenen vinden die ik beter vind zitten hoor. Ik deed gemiddeld 10 maanden met de roeckl's (en dan zitten er nog geen gaten in) en dan 2 paarden per dag.

Ik heb als wedstrijdhandschoenen de kingsland van 49,95 euro en die zijn een stuk minder sterk als trainingshandschoen, voor wedstrijd gaat het en ze zitten heerlijk maar die gaan wel snel stuk.

Ja ze zaten inderdaad heerlijk, net een tweede velletje :D , maar vond het voor het geld wel erg snel slijten, had de eerste plekken er namelijk na een week al op zitten en 3 maand tot ze compleet door waren. ik reed er 4 paarden per dag mee. echte leren handschoenen gaan bij mij langer mee en heb daar nu een paar van die ook nog wat goedkoper zijn. maar misschien had ik net pech met de mijnen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:44

Heerlijke handschoenen!!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:08

Idd het is het waard hoor! Heb nu handschoenen uit de nieuwe collectie, zijn filterdun :))
Heb ook nog een paar voor wedstrijden, van die polertec, en nog eentje voor thuis.
Ze slijten wel ja, maar gaan niet door de voering heen en blijven wel antislip :)
Je hebt ook veel meer gevoel in je handen dan met andere handschoenen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:13

ik vind het tophandschoenen. Ik heb de grip en de meredith micheals-beerbaum. Allebei supergoede handschoenen.

de goede maat is belangrijk om ze lang mee te laten gaan

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:00

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... -ruit.html

deze handschoenen van Roeckl heb ik, ze zijn echt super fijn! :j
ze zitten heel lekker, zijn erg dun. ze zitten echt als een tweede huid!
andere handschoenen slijten bij mij erg snel. rij iedere dag en vaak ook meerdere paarden.
andere handschoenen vind ik altijd net niet helemaal lekker zitten, maar deze zijn echt top! :)
t geld echt wel waard dus.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:13

Ze zijn het geld dubbel en dwars waard!
Heb mij handschoenen nu anderhalf jaar en ze zien er nog prima uit :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:17

Over dat snel slijten...

Bij mij slijt de eerste laag idd snel, rij gemiddeld 15x per week, en dat hebben ze een jaar uitgehouden. Dat paar is nu mijn reservepaar. Maar nog altijd zijn ze NIET helemaal door, wel versleten maar geen gat te bekennen.

De Merediths heb ik ook paar x gehad, maar krijg wondjes van de overgang/stof elastiek op mijn knokkels.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:40

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:00

Chaos schreef:
De Merediths heb ik ook paar x gehad, maar krijg wondjes van de overgang/stof elastiek op mijn knokkels.

Ik had precies hetzelfde, hierdoor zijn deze handschoentjes nu weer in de kast gegooid..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:06

Voor mij niets anders meer dan Roeckl handschoenen. Alle andere zijn binnen een paar maand kapot, met Roeckl's doe ik makkelijk anderhalf tot 2 jaar (dagelijks gebruik, niet alleen bij het rijden maar ook bij stalwerkzaamheden/poetsen/opzadelen). Vind ze ook het fijnst qua pasvorm en je krijgt er geen zweethandjes in. Ik ben fan!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:07

BrankaZ schreef:
Heb een ander model van Roeckl(Meredith Michaels-Beerbaum),

Ik heb ook deze en ik ben toch (nog) niet 100% overtuigd.
Misschien verwachtte ik net iets te veel (handschoenen blijven handschoenen natuurlijk), maar na alle goede kritieken van Roeckl besloot ik mij ook aan een paar te wagen. Duurder dan ik gewend ben, maarja, voor wat hoort wat.
Nu is het een week geleden, na een jaar, dat mijn moeder al het eerste gat heeft moeten stoppen. Klein gaatje en je ziet er nu niets meer van, maar toch, eens een zwakkere plek, altijd...
Ik ben dus wat meer afwachtend geworden. Zeker omdat mijn goedkope merkloze het vier jaar hebben uitgehouden zonder gat (wel slijtage, maar geen gat). Komt daar nog eens bij dat ik het laatste jaar veel minder rij dan voorgaande jaren.

Ik ga dus nog even afwachten hoe het nu verder gaat met dit paar voordat ik helemaal lyrisch wordt over Roeckl.
Ik zou dus zeggen, koop eens Roeckl-paar, test het eens uit, maar verwacht ook geen wonderen of onverwoestbare handschoenen.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:42

Ze zijn het zeker waard, Heb ze zelf ook een tijdje geleden gehad, maar werden te klein & kwamen gaten in door mijn lange nagels.. -O-
Heb nu in 1 jaar tijd al 5 paar nieuwe handschoenen gehad, maar geen een die zo fijn waren als Roeckl!

hannahvido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:19

Ik vind het super fijne handschoenen en best sterk. Wel slijt de eerste laag er redelijk snel af, toch ben ik er heel tevreden mee. Ik zou ze zo weer kopen, want ik vind dat welke hanschoen ik ook gebruik de eerste laag er toch wel snel af slijt.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:26

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:27

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:28

Ik heb 2 paar roeckl's en ook voor wedstrijden. Ze blijven bij mij allemaal goed! Alleen ging bij mijn eerste paar de toplaag er op stukjes af omdat ik bleef haken bij het aansingelen. Maar daardoor werden ze niet onbruikbaar ofzo! Ik ben er zelf heel erg happy mee!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:29

Ik ben er wel erg tevreden mee :j zijn wel een stuk duurder maar gaan wel wat langer mee en ze zitten iig bij mij erg prettig !

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:33

Ik heb 2 paar :) Een wat dikker paar voor de winter en een lekker dun paar voor als het zomer is :j Ben er heel blij mee... Had eerst altijd een goedkopere variant handschoentjes maar die moest ik veel vaker vervangen dus nu bespaar ik wel iets meer geld :j

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:12

Ik zweer erbij!
Ik ben een ontzettende zeikerd wat handschoenen betreft, als hij ook maar een beetje stug is of kreukt op een plekje bij mijn vingers wat mij irriteert gaan ze de prullenbak in.
Toen heb ik deze gekocht, exact die op het plaatje en ik doe er al (denk ik) ongeveer 2 jaar mee. Als ik nu zonder handschoenen opstap mis ik ze zelfs, terwijl ik ze eerder liever niet aanhad.
Heb ook meteen witte aangeschaft voor de wedstrijden, ik ben fan. +:)+