Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar ooit komen ze er
Dat lijstje wordt nooit leeg... Wat vinden jullie van laklaarzen? Ik vind ze wel leuk maar vind 300/400 voor laklaarzen erg veel geld, en dat terwijl je ze volgend jaar misschien niet eens meer leuk vind.. milouhoefs schreef:Ik heb nu Deniro laarzen en voorheen Lipica gehad.
Asl ik zou moeten kiezen ging ik weer voor Deniro.
Zoiezo betere kwaliteit mag je natuurlijk ook wel verwachten voor die prijs.
Over 10 jaar zijn je Deniro's nog goed en Lipica ver versleten. Bij wijze van...
Ik hoor van meerdere mensen dat de leerkwaliteit van Lipica achteruit is gegaan de laatste jaren.
Prijs kwaliteit ligt bij beide laarzen in verhouding.
Lipica standaard laars lagere prijs mindere kwaliteit, vanaf 215 euro.
Deniro hogere prijs betere kwaliteit. Vanaf 400,- euro
Wat ik voordeel van Lipica vind is dat je een behoorlijke luxe uitstraling van je laars kunt maken dmv optie's Lak, piping, crocoleer, borduren, strass enz....
Dit kan bij Deniro ook alleen weet ik daar de prijzen niet van....
BV een Doncastermodel 215,- euro. Kalfleer + 75,-. Spoorriem in de zelfde kleur 15,- euro
Ruim 300,- euro voor ongeveer het zelfde model als Deniro.
Voor 95 euro meer heb je Deniro laarzen
Voordeel van Deniro standaard is kalfsleder waardoor je closecontact hebt met je paard. spoorriempjes krijg je er standaard bij. Het kalfsleder is soepeler en inlopen is verleden tijd....
Ik heb zelf chestnut Deniro boots.
Voor beide merken geld als je een kleur wilt zoals ik of lak.
Eenmaal krassen helaas! Met schoenpoets kun je het redelijk wegwerken maar niet zo mooi zoals bij zwarte laarzen....
Bij lak kun je er volgens mij niks meer aan doen als er krassen opkomen....
En waarom laarzen opmaat laten maken en 6 tot 8 weken (Lipica) wachten als je dezelfde dag de laarzen nog op je paard uit kan proberen! (Deniro) Deniro heeft zoveel verschillende maten dat iemand zoals ik met hoogte 52 en kuit 40 gewoon laarzen zonder maatwerk kan kopen en direct mee kan nemen Maar ook juist andere combi's kort onderbeen brede kuit of normale lengte onderbeen en hele smalle kuit. Verzin het maar...
Heel veel succes!!!
CoronaLime schreef:Nou neem je wel 2 verschillende dingen he, standaard deniro laarzen en lipica laarzen met een speciale leersoort, dat is niet eerlijk vergelijken.
Tevens als je bij de niro toch maatwerk wil of iets speciaals als een lakneusje dan kan je ze ook niet dezelfde dag meenemen.
CoronaLime schreef:Nou neem je wel 2 verschillende dingen he, standaard deniro laarzen en lipica laarzen met een speciale leersoort, dat is niet eerlijk vergelijken.
Tevens als je bij de niro toch maatwerk wil of iets speciaals als een lakneusje dan kan je ze ook niet dezelfde dag meenemen.
CoronaLime schreef:Vind dat als je gaat vergelijken toch gewoon bij allebei de standaard versie moet nemen. Tevens hebben de meeste lipica klanten gewoon leer en is dus de levensduur van lipica kalfsleer minder makkelijk te beoordelen omdat die zal afwijken van lipica's in gewoon leer.
Loes'sCorner schreef:Voor mij worden het toch Lipicas, ik pas dus met mijn kuit niet in de normale maatvoering van De Niro, en nee ik heb geen kuit 50 maar 44/45 cm......ik ben nu al 2x teleurgesteld naar huis gegaan en heb besloten voor Lipica's te gaan.
Vrijdag worden ze aangemeten
joletjuh schreef:Loes'sCorner schreef:Voor mij worden het toch Lipicas, ik pas dus met mijn kuit niet in de normale maatvoering van De Niro, en nee ik heb geen kuit 50 maar 44/45 cm......ik ben nu al 2x teleurgesteld naar huis gegaan en heb besloten voor Lipica's te gaan.
Vrijdag worden ze aangemeten
DeNiro kan je ook op maten laten maken toch?