De Niro Boots of Lipica laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

De Niro Boots of Lipica laarzen

De Niro Boots
55 (73%)
Lipica
20 (26%)

Totaal aantal stemmen: 75

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:45

Harde laarzen, mijn polo laarzen heb ik wel echt moeten inlopen en mn wedstrijdlaarzen zijn nog steeds wel ietsjes hoog maar daar liep ik zo mee weg.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:46

Ik heb de Niro laarzen! Ze zijn echt super fijn. Gewoon opstappen en wegrijden, je hoeft ze helemaal niet in te lopen/rijden. Ook heb je met deze laarzen een beter contact met het paard vind ik zelf, je hulpen komen heel goed door!! Voor mij geen andere laars meer hoor!

Jolet

Re: De Niro Boots of Lipica laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:49

Dat zijn nog leuke prijzen. Vond mijn DeNiro's wel duur maar eerlijk is eerlijk ik zou geen andere meer willen. Heb ook Petrie's (waren toen rond de 350 geloof ik, heb ik al jaaaaren) maar nooit meer Petrie's voor mij. Vriendinnen van me hebben ook Lipica's en zijn er heel tevreden over...
Pol013: Ik heb dan ook liever 2 goedkopere dan 1 hele dure, als daar krassen of beschadigingen op komen ben je 6 weken chago!
Deze DeNiro's kon ik aantrekken, mee lopen en gelijk mee wegrijden, geen pijn aan gehad

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:50

mereltjuhxxx: Dat vind ik ook, zeker met jonge paarden

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:54

De Niro's!!! :~
ga zo blij zijn als ik eindelijk ook een paar ga hebben! helaas staat er te veel op mijn moet-ik-nog-aanschaffenlijstje :+ maar ooit komen ze er :')

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:57

Hahahahahahaha jaaa zo kan ik ook nog wel even doorgaan :P Dat lijstje wordt nooit leeg... Wat vinden jullie van laklaarzen? Ik vind ze wel leuk maar vind 300/400 voor laklaarzen erg veel geld, en dat terwijl je ze volgend jaar misschien niet eens meer leuk vind..

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:12

Ik heb nu Deniro laarzen en voorheen Lipica gehad.
Asl ik zou moeten kiezen ging ik weer voor Deniro.
Zoiezo betere kwaliteit mag je natuurlijk ook wel verwachten voor die prijs.
Over 10 jaar zijn je Deniro's nog goed en Lipica ver versleten. Bij wijze van...
Ik hoor van meerdere mensen dat de leerkwaliteit van Lipica achteruit is gegaan de laatste jaren.

Prijs kwaliteit ligt bij beide laarzen in verhouding.
Lipica standaard laars lagere prijs mindere kwaliteit, vanaf 215 euro.
Deniro hogere prijs betere kwaliteit. Vanaf 400,- euro
Wat ik voordeel van Lipica vind is dat je een behoorlijke luxe uitstraling van je laars kunt maken dmv optie's Lak, piping, crocoleer, borduren, strass enz....
Dit kan bij Deniro ook alleen weet ik daar de prijzen niet van....
BV een Doncastermodel 215,- euro. Kalfleer + 75,-. Spoorriem in de zelfde kleur 15,- euro
Ruim 300,- euro voor ongeveer het zelfde model als Deniro.

Voor 95 euro meer heb je Deniro laarzen
Voordeel van Deniro standaard is kalfsleder waardoor je closecontact hebt met je paard. spoorriempjes krijg je er standaard bij. Het kalfsleder is soepeler en inlopen is verleden tijd....

Ik heb zelf chestnut Deniro boots.
Voor beide merken geld als je een kleur wilt zoals ik of lak.
Eenmaal krassen helaas! Met schoenpoets kun je het redelijk wegwerken maar niet zo mooi zoals bij zwarte laarzen....
Bij lak kun je er volgens mij niks meer aan doen als er krassen opkomen....

En waarom laarzen opmaat laten maken en 6 tot 8 weken (Lipica) wachten als je dezelfde dag de laarzen nog op je paard uit kan proberen! (Deniro) Deniro heeft zoveel verschillende maten dat iemand zoals ik met hoogte 52 en kuit 40 gewoon laarzen zonder maatwerk kan kopen en direct mee kan nemen Maar ook juist andere combi's kort onderbeen brede kuit of normale lengte onderbeen en hele smalle kuit. Verzin het maar...

Heel veel succes!!!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:21

milouhoefs schreef:
Ik heb nu Deniro laarzen en voorheen Lipica gehad.
Asl ik zou moeten kiezen ging ik weer voor Deniro.
Zoiezo betere kwaliteit mag je natuurlijk ook wel verwachten voor die prijs.
Over 10 jaar zijn je Deniro's nog goed en Lipica ver versleten. Bij wijze van...
Ik hoor van meerdere mensen dat de leerkwaliteit van Lipica achteruit is gegaan de laatste jaren.

Prijs kwaliteit ligt bij beide laarzen in verhouding.
Lipica standaard laars lagere prijs mindere kwaliteit, vanaf 215 euro.
Deniro hogere prijs betere kwaliteit. Vanaf 400,- euro
Wat ik voordeel van Lipica vind is dat je een behoorlijke luxe uitstraling van je laars kunt maken dmv optie's Lak, piping, crocoleer, borduren, strass enz....
Dit kan bij Deniro ook alleen weet ik daar de prijzen niet van....
BV een Doncastermodel 215,- euro. Kalfleer + 75,-. Spoorriem in de zelfde kleur 15,- euro
Ruim 300,- euro voor ongeveer het zelfde model als Deniro.

Voor 95 euro meer heb je Deniro laarzen
Voordeel van Deniro standaard is kalfsleder waardoor je closecontact hebt met je paard. spoorriempjes krijg je er standaard bij. Het kalfsleder is soepeler en inlopen is verleden tijd....

Ik heb zelf chestnut Deniro boots.
Voor beide merken geld als je een kleur wilt zoals ik of lak.
Eenmaal krassen helaas! Met schoenpoets kun je het redelijk wegwerken maar niet zo mooi zoals bij zwarte laarzen....
Bij lak kun je er volgens mij niks meer aan doen als er krassen opkomen....

En waarom laarzen opmaat laten maken en 6 tot 8 weken (Lipica) wachten als je dezelfde dag de laarzen nog op je paard uit kan proberen! (Deniro) Deniro heeft zoveel verschillende maten dat iemand zoals ik met hoogte 52 en kuit 40 gewoon laarzen zonder maatwerk kan kopen en direct mee kan nemen Maar ook juist andere combi's kort onderbeen brede kuit of normale lengte onderbeen en hele smalle kuit. Verzin het maar...

Heel veel succes!!!

Ik sluit me hier bij aan (Bij het DeNiro gedeelte, Lipica geen ervaring mee)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:22

Nou neem je wel 2 verschillende dingen he, standaard deniro laarzen en lipica laarzen met een speciale leersoort, dat is niet eerlijk vergelijken.

Tevens als je bij de niro toch maatwerk wil of iets speciaals als een lakneusje dan kan je ze ook niet dezelfde dag meenemen.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:24

CoronaLime schreef:
Nou neem je wel 2 verschillende dingen he, standaard deniro laarzen en lipica laarzen met een speciale leersoort, dat is niet eerlijk vergelijken.

Tevens als je bij de niro toch maatwerk wil of iets speciaals als een lakneusje dan kan je ze ook niet dezelfde dag meenemen.

Dat klopt, kan ook 6 weken duren

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:30

CoronaLime schreef:

Ik wil 2 merken zo dicht mogelijk bij elkaar liggen qua vergelijking. Lipica Doncaster en De Niro Ottaviono zijn de modellen die het dichtste bij elkaar liggen. Vandaar dat ik het kalfleder erbij haal want dan zijn ze qua uiterlijk een heel eind gelijk. :)

Je hebt indd gelijk dat je ze niet dezelfde dag mee kunt nemen als je een optie erop wil. Maar ik ging van een standaard laars uit ;)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:33

Hoezo is het uiterlijk van gewone lipica doncasters en deniro ottaviano zo anders dan?

Vind dat als je gaat vergelijken toch gewoon bij allebei de standaard versie moet nemen. Tevens hebben de meeste lipica klanten gewoon leer en is dus de levensduur van lipica kalfsleer minder makkelijk te beoordelen omdat die zal afwijken van lipica's in gewoon leer.

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:40

CoronaLime schreef:
Vind dat als je gaat vergelijken toch gewoon bij allebei de standaard versie moet nemen. Tevens hebben de meeste lipica klanten gewoon leer en is dus de levensduur van lipica kalfsleer minder makkelijk te beoordelen omdat die zal afwijken van lipica's in gewoon leer.

Ik denk dat je de laarzen uberhaubt niet kunt vergelijken met standaard modellen oftewel rundsleer en kalfleer. Appels en peren zijn ook fruit maar ook niet te vergelijken. Daarom haal ik het kalfsleder erbij om het enigsinds vergelijkbaar te maken. Ik kan er bij De niro ook rundsleer erbij halen maar ik weet niet of dat mogelijk is. Nooit naar geïnformeerd.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:45

Ik denk dat het ook vooral heel persoonlijk is. De een vind dit beter/lekkerder zitten en de ander dat...
De een vind Lipica niks, de ander zweert erbij... En net zo met DeNiro, Petrie of Derby laarzen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 09:31

Voor mij worden het toch Lipicas, ik pas dus met mijn kuit niet in de normale maatvoering van De Niro, en nee ik heb geen kuit 50 maar 44/45 cm......ik ben nu al 2x teleurgesteld naar huis gegaan en heb besloten voor Lipica's te gaan.

Vrijdag worden ze aangemeten :D

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:28

Loes'sCorner schreef:
Voor mij worden het toch Lipicas, ik pas dus met mijn kuit niet in de normale maatvoering van De Niro, en nee ik heb geen kuit 50 maar 44/45 cm......ik ben nu al 2x teleurgesteld naar huis gegaan en heb besloten voor Lipica's te gaan.

DeNiro kan je ook op maten laten maken toch?

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:23

joletjuh schreef:
Loes'sCorner schreef:

DeNiro kan je ook op maten laten maken toch?

Dat kan maar dan kom je op een andere prijs uit als 400,- euro.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 22:50

Ja dat is ook een van de redenen, mijn max ligt toch wel zo tegen de 500 euro aan.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:52

Lipica prijzen zijn aantrekkelijker dat is waar maar hoelang gaan deze laarzen gemiddeld mee weet iemand dat?
Er wel vanuit gaande dat je er netjes mee omgaat en ze regelmatig poetst etc.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 16:14

Ik geloof niet dat er heel veel verschil tussenzit, voor een beetje meer geld kun je je lipicas ook in kalfsleer laten maken, ben zelf van mening dat nog meer uitgeven dan rond de 500 niet nodig is voor mijn doeleinde, en dan heb ik ook mooie laarzen.

Ken mensen die al jaren met Lipica's rijden en die er nog super uitzien, ook deniro zie je in mijn kringen veel, ook die blijven ok maar kalfsleer slijt nu eenmaal sneller.

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:47

Je hebt gelijk Loes, kalfsleder slijt net wat sneller. Heb je al enig idee voor wat voor model je gaat? En evt optie's? Ben benieuwd! Laat je nog een foto achter als ze klaar zijn?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 19:49

@milouhoefs, jazeker laat ik foto's achter, zal nog wel even duren ;)

Ik wil het model Hurlingham, met veter voor en rist aan de achterkant, zwart rundleer en met een houtlook zool :D
Vanwege de veter doe ik er verder niet aan ben bang dat het anders te druk word en heb al een 2 kleur zadel :D

milouhoefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:57

Sjiek! Mooie dressuurboog. Ben benieuwd naar de houtlook zool!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:08

milouhoefs schreef:
Sjiek! Mooie dressuurboog. Ben benieuwd naar de houtlook zool!

Ben ik ook heel benieuwd naar!