Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Peerke_ schreef:Leerolie is doorgaans om het wat soepeler te houden, wat bij chaps eerder de bedoeling is dan bij laarzen.
Lederbalsem is eigenlijk nog beter om je leer producten te verzorgen.
Schoonmaken kan een enkele keer met zadelzeep, maar niet te vaak dit droogt het leer namelijk uit.
Spetterrr schreef:Peerke_ schreef:Leerolie is doorgaans om het wat soepeler te houden, wat bij chaps eerder de bedoeling is dan bij laarzen.
Lederbalsem is eigenlijk nog beter om je leer producten te verzorgen.
Schoonmaken kan een enkele keer met zadelzeep, maar niet te vaak dit droogt het leer namelijk uit.
leerolie is helemaal niet goed. kreeg ik bij divoza te horen de stiksel gaan hier door los.
ik doe het zelfde als mijn petrie laarzen zadelzeep invetten en daarna nog speciaal spul waar ze mooi zwart van blijven.
en voor het rijden aan doen en na het rijden gelijk uit doen
van zadelzeep, zadelsmeer/ledervet/lederolie gaan de kwetsbare dunne stiksels van je schoenen kapot. Als je een keer niets anders hebt kan het niet zo veel kwaad, maar als permanent onderhoudsmiddel is het niet geschikt. Spetterrr schreef:coroosje schreef:Ik kreeg inderdaad ook als advies dat ik de leerolie alleen voor het hoofdstel moet gebruiken en schoenpoets voor m'n schoenen/chaps.
is eigenlijk ook niet goed moet je na gaan hoeveel stiksels in je hoofdstel zitten
Spetterrr schreef:coroosje schreef:Ik kreeg inderdaad ook als advies dat ik de leerolie alleen voor het hoofdstel moet gebruiken en schoenpoets voor m'n schoenen/chaps.
is eigenlijk ook niet goed moet je na gaan hoeveel stiksels in je hoofdstel zitten
Ow en vooral niet bij de verwarming laten drogen!