Au! Leren laarzen;

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

don110

Re: Au! Leren laarzen;

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:07

Met natte sokken in je laarzen, wat hierboven gezegt werd. Werkt erg goed! zit alleen niet zo lekker...

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:47

Ik heb cavallo's, die zaten vanaf dag één perfect. Zitten zelfs zo lekker dat ik er soms nog op blijf rondlopen na het rijden, alleen met uitmesten e.d. heb ik ze absoluut niet aan.

Videl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:58

Oke dit forum is al lang niet gebruikt, maar ik wil toch even wat vragen zonder een nieuw forum te hoeven openen.

Ik heb pas geleden Petries rijlaarzen gekocht. Nu ben ik ze aan het inlopen, maar ik loop er dus heel erg raar op! Sowieso draag ik al nooit hakken, omdat ik daar niet op kan lopen en ook al hebben de rijlaarzen maar kleine hakken loop ik er nog heel raar op.

Het is best zwaar aan je voeten, dus je hoort me echt van een afstand aankomen! Ik dacht eigenlijk dat dit na een stukje lopen wel minder zou worden maar dit valt dus even tegen. Als ik mijn voet neerzet dan loop ik eerst op de hak van de laars en daarna op de voorkant van de laars. Het klinkt ook heel raar.

Mijn vraag is, hoe moet je hier dus normaal op lopen, hebben jullie tips? Ik vind het niet zo heel erg dat ik er niet goed op kan lopen, aangezien het toch rijlaarzen zijn die je tijdens het paardrijden gebruikt, maar ik vraag me toch af wat ik verkeerd doe.

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:09

Is dat niet normaal dat je zo stapt? :+

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:12

Hihi.. dat hoort zo :)
Zo loop je in principe ook op hakken :j
Mij hoor je ook altijd door de stalgang 'klakken' als ik aan kom lopen.

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:23

Ik dacht al dat het abnormaal was om zo te stappen. Ik vind alleen dat klakgeluidje irritant maar bij andere niet alleen bij mij. Dus ik doe zo'n niet zo graag aan.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:44

Werken die natte sokken echt? Ik heb mijn laarzen al een hele tijd niet aangehad omdat ze zo zeer doen...

Caro_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:56

Ik rij niet zo vaak (1x per week), maar heb mezelf een maand geleden getrakteerd op een paar leren laarzen.
Wat mij ook wat zorgen gaf, was dat ze inderdaad nog erg stug zaten en pijn deden in m'n knieholtes.
Heb niet heel veel speciale dingen gedaan, want hoorde veel tegenstrijdige dingen over gebruik van water enz.

Wel heb ik ze regelmatig aan thuis, gewoon bij tv kijken, beetje draaien, hakken uitdrukken en kleine stukjes lopen. Daarna kon ik ze met rijden proberen en het opstappen is inderdaad een hel, maar het wordt echt beter! Rare gewaarwording was dat ik in het begin bijna niet voelde wat ik met mijn benen deed..

Het vreemde bij mij vind ik is dat mijn linkerlaars een stuk stugger lijkt of voelt dan de rechter, erg raar. Iemand anders daar weleens een aardig verschil in gevoeld? Ze worden allebei soepeler, maar linker blijft dus vanaf het begin wat stugger.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:06

Bij mij heeft het ook wel zo'n 3 weken geduurd.. Nu zitten ze echt heerlijk en kan ik er prima een eind mee lopen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:10

Ik heb mijn derby's heel erg moeten inlopen, mijn Lipica's niet. In mijn Lipica's zit een rits wat ideaal is: als de laars pijn deed, deed ik hem een stukje open. ;)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:14

Hm, als ik dit zo lees word ik toch wat gemotiveerder om mijn laarzen weer aan te trekken.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:18

Ik heb sinds vandaag ook mij leren rijlaarzen uit de kast getrokken. Leren Petrie's. Wat een verschrikking.
Ik heb ze al een paar keer laten oprekken. Maar zodra ik ze 5 minuten aanheb beginnen mijn kuiten te kloppen en later met rijden word dit echt kramp. Iemand een oplossing? Heb ze niet zo vaak gedragen, 10x? En ze zijn nog niet ingezakt. Maar ik hoop echt niet dat hij te krap is voor mijn kuiten :o

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:30

Negra_Lover schreef:
Ik heb sinds vandaag ook mij leren rijlaarzen uit de kast getrokken. Leren Petrie's. Wat een verschrikking.
Ik heb ze al een paar keer laten oprekken. Maar zodra ik ze 5 minuten aanheb beginnen mijn kuiten te kloppen en later met rijden word dit echt kramp. Iemand een oplossing? Heb ze niet zo vaak gedragen, 10x? En ze zijn nog niet ingezakt. Maar ik hoop echt niet dat hij te krap is voor mijn kuiten :o

Dat kloppende gevoel gaat uiteindelijk over. Ik heb mijn kuiten in een maat S van de niro moeten proppen. Vreselijke pijnen gehad en nu af en toe alleen nog een blaar op de hiel na een springles. Echt blijven volhouden en zoveel mogelijk ermee lopen en rijden. Na een maand of 2-3 dagelijks gebruiken gaat het aanzienlijk beter! Wie mooi wil zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:34

Die Mondoni's zijn ook gewoon onwijs stijf. Die heb ik ook staan, en dat duurde echt wel even voordat ik daar geen blaren meer van kreeg.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:34

_DP_ schreef:
Negra_Lover schreef:

Dat kloppende gevoel gaat uiteindelijk over. Ik heb mijn kuiten in een maat S van de niro moeten proppen. Vreselijke pijnen gehad en nu af en toe alleen nog een blaar op de hiel na een springles. Echt blijven volhouden en zoveel mogelijk ermee lopen en rijden. Na een maand of 2-3 dagelijks gebruiken gaat het aanzienlijk beter! Wie mooi wil zijn.....

Ik zat eerst te denken om er ritsen in te laten zetten, maar dat kan zo prijzig zijn. Mijn vader kwam net met kranten met spiritus erin doen. Heb ondertussen mijn rijlaarzen al 2x laten oprekken en geen verschil!? Hoop zo dat je gelijk hebt en ze inderdaad wat breder worden dan -O-

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:06

Ik zat eerst te denken om er ritsen in te laten zetten, maar dat kan zo prijzig zijn. Mijn vader kwam net met kranten met spiritus erin doen. Heb ondertussen mijn rijlaarzen al 2x laten oprekken en geen verschil!? Hoop zo dat je gelijk hebt en ze inderdaad wat breder worden dan

Ik heb ritsen in mijn laarzen en juist op de plek van de rits zit doet het pijn, gaat dus niet lekkerder zitten omdat er ritsen in zitten. Succes ermee! Even door de pijn bijten.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:04

Ik denk dat je gewoon moet doorzetten en in het begin ga je er last van hebben maar na een tijdje zou de laars moetten zijn gezakt en dus beter zitten. Zelf heb ik cavallo rijlaarzen , ik heb ze nieuw gekocht en de volgende dag gewoon mee gereden , nooit zeer gehad. Zalige laarzen _/-\o_