[FOTO] Ben ik te groot voor mijn paard - Volwassenen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Sofie

Re: [FOTO] Ben ik te groot voor mijn paard - Volwassenen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:22

Diaz: ik vind je prima passen! Zeker niet te lang en ook niet te zwaar. Vind het trouwens een erg leuke pony :)

blingpiggy: vind het netjes passen. Misschien iets lang voor het plaatje, maar vind het niet storend.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:34

TS geeft aan dat het zadel een probleem blijft. Goed voor het paard, te klein voor TS. Of goed voor TS en te lang voor het paard.
Hoe kunnen jullie dan zeggen dat het prima past?

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:40

Karlijn niet meer onzeker zijn! Ik heb je al een paar keer in het echie op Diaz zien zitten, jullie zijn een hele leuke combi samen. Foto's kunnen erg vertekenen, zo lijkt Diaz wat minder ielig in het echt. Ik vind je billen en bovenbenen op de foto met zadel veel steviger (sorry :o ) in verhouding tot de andere foto. Het lijkt wel of het zadel je er aan de achterkant uitduwt. Is er niet een western zadel met een wat lagere achterkant, een soort kruising tussen bareback pad en zadel in?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 18:29

thanks.. ja klopt.. zadel is krap en zit niet echt charmant nee haha..
Ik zit dus echt nog met een zadel-issue..

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:44

Reacties vallen me mee :D
Merk wel dat ik heel kritisch ben over mijn eigen foto's.... Een foto vanaf de zijkant lijkt vaak nog ''oke'' maar op een foto van voren vind ik het veels te groot lijken. Met of zonder zadel maakt ook weer verschil voor ''het plaatje''

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:08

Beiden paarden hier getoond kunnen gemakkelijk hun amazones dragen niets mis mee. Belangrijk is wel zoals je zelf aan aangaf dat de Tinker de tijd krijgt om bespiering op te bouwen want die is nog jong. Dat zie je vaak ook bij IJslanders die volwassenen dragen.
Daar wordt ook op oudere leeftijd mee begonnen. Ik vind benen uitsteken van onderen niet het criterium of het wel of niet kan. Het gaat meer om wat voor soort paard is het, zijn ze sterk genoeg en wat doe je met ze. Als je kijkt naar Tinkers, haflingers, IJslanders, merens die zijn vaak zo sterk net als die Welsh pony van hierboven. Gelukkig maar anders hadden veel mensen die niet van grote paarden houden een probleem waaronder ik. trouwens grote paarden van 1.75 of nog hoger zijn niet per definitie sterker. Vaak zie je toch eerder gebreken in beenwerk of rug bij b.v. KWPN-ers, tenminste die indruk heb ik. Pony's zijn vaak sterker en worden ook ouder.
Wij rijden graag veel buiten met de paarden en dan heb je toch meer aan die paarden die door mij genoemd zijn. Mijn man is 69 jaar en 80 kg en lang 1.75 en rijdt op een barokke merens van 1.47 hoog. Een prachtig stoer gezicht. Ik zelf ben 1.75 weeg 68 kg en rijdt op een moderne wat rankere merens van 1.45 hoogte. Hoor ik ook nooit mopper over en heb zelfs wedstrijd gereden bij de volwassenen. Geen probleem. :j

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:00

Diaz schreef:
phormicola schreef:
Ik moet eerlijk zijn: Ik vind dat er nog wel wat kilo's af kunnen voor deze combi :j

Als het me gaat lukken wil ik het zeker wel.. maar er is al 20 kilo af (bijna 25 in totaal) dus voor mij is het al een enorm verschil! ;) :j

jullie passen prima meid! ziet er leuk uit hoor!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:47

pien_2010 schreef:
Beiden paarden hier getoond kunnen gemakkelijk hun amazones dragen niets mis mee. Belangrijk is wel zoals je zelf aan aangaf dat de Tinker de tijd krijgt om bespiering op te bouwen want die is nog jong. Dat zie je vaak ook bij IJslanders die volwassenen dragen.
Daar wordt ook op oudere leeftijd mee begonnen. Ik vind benen uitsteken van onderen niet het criterium of het wel of niet kan. Het gaat meer om wat voor soort paard is het, zijn ze sterk genoeg en wat doe je met ze. Als je kijkt naar Tinkers, haflingers, IJslanders, merens die zijn vaak zo sterk net als die Welsh pony van hierboven. Gelukkig maar anders hadden veel mensen die niet van grote paarden houden een probleem waaronder ik. trouwens grote paarden van 1.75 of nog hoger zijn niet per definitie sterker. Vaak zie je toch eerder gebreken in beenwerk of rug bij b.v. KWPN-ers, tenminste die indruk heb ik. Pony's zijn vaak sterker en worden ook ouder.
Wij rijden graag veel buiten met de paarden en dan heb je toch meer aan die paarden die door mij genoemd zijn. Mijn man is 69 jaar en 80 kg en lang 1.75 en rijdt op een barokke merens van 1.47 hoog. Een prachtig stoer gezicht. Ik zelf ben 1.75 weeg 68 kg en rijdt op een moderne wat rankere merens van 1.45 hoogte. Hoor ik ook nooit mopper over en heb zelfs wedstrijd gereden bij de volwassenen. Geen probleem. :j

Helemaal mee eens! Zelfde zie je eigenlijk in de western wereld, ik rijdt met mijn 1.85 momenteel een brede quarter van net geen 1.50 en dat gaat prima. Al is dit voor mensen die grote wpn-ers gewend zijn een heel mal gezicht. Gelukkig vindt ik dat niet zo'n punt ;)

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:56

@ Diaz: ga je haar nu werkelijk verkopen? (zag de advertentie op bokt markt staan) echt zo jammer, want jullie zijn zo leuk samen!
Ik hoop dat je een goed nieuw huisje voor haar vindt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:01

diaz ik denk als je tinker wat uitzwaart je er zeker goed op zal passen hoor !!
nu kijkt het een beetje raar maar echt TE groot of zwaar vind ik je zeker niet !

bling piggy

ik vind je er prima oppassen je bovenlichaam lijkt wat lang maar als je haar al zolang hebt zoals je zegt en pony is niet geblesseerd zal ze er ook geen last van hebben
je bent ook slank zo te zien ;)

ik ga dit paard kopen

Afbeelding

wat is jullie eerlijke mening hierover?

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:12

little_birdy schreef:
diaz ik denk als je tinker wat uitzwaart je er zeker goed op zal passen hoor !!
nu kijkt het een beetje raar maar echt TE groot of zwaar vind ik je zeker niet !

bling piggy

ik vind je er prima oppassen je bovenlichaam lijkt wat lang maar als je haar al zolang hebt zoals je zegt en pony is niet geblesseerd zal ze er ook geen last van hebben
je bent ook slank zo te zien ;)

ik ga dit paard kopen

Afbeelding

wat is jullie eerlijke mening hierover?

staat prima, beter dan hooch en rosan in je profiel ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:05

:=

haha dat was wel de bedoeling ja :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:08

Ach met de foto's in je profiel vind ik ook niks mis eigenlijk..

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:09

en ik op mijn knollie ?
ze is trouwens 1,48 en ik iets van 1,78
Afbeelding

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:09

Little birdy past :)
Skyline past ook. Lijkt me ook wel een breed paardje.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:14

Little_Birdby: past heel netjes! Had je 'm ook al niet in het andere topic geplaatst bij young riders? Nou ja, vind het iig goed passen :)
Skyline past ook netjes, lijkt wel of je een beetje kort zit.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:07

skyline het lijkt wel oke te passen paard ziet er erg sterk uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:06

ik ben 19 dus hoi :evaw:

iedereen vind ik nog wel passen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:55

chalinka schreef:
ik ben 19 dus hoi :evaw:

iedereen vind ik nog wel passen

Dit is dus NIET de bedoeling in dit topic.....
Heb je de OP wel gelezen??

Zou je willen onderbouwen waarom ze nog passen?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:58

Ow wat fijn dit topic!! :D
Ik post zo meteen ook een foto van mij en Frits :j

Tot nu toe vind ik iedereen prima passen!

edit: Ik heb toevallig al een filmpje van mij en frits. Daarop is het ook duidelijk te zien.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:04

nikip ik vind je echt te lang
je hebt duidelijk geen steun bij je benen en ik vind je erg onrustig met je hele rijden
ik denk dat je beter een groter paard kunt gaan rijden

DaisyJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:21

Ik vindt je zelf niet te groot hoor :D

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:23

Nikip wat te groot/zwaar voor deze pony, pony lijkt het wat zwaar te hebben. Onderbouwing waarom, ik zie een pony die zichzelf vastzet in 1 houding en dit alle rondjes zo vast blijft houden. Hoofd de lucht in, staart omhoog en rug vastgezet. Hij/zij durft geen moment te zakken, constant het hoofd in dezelfde positie met de neus eruit, en niet nageven in de wendingen. Wat me opvalt is dat hij zelfs niet ontspant als je een losse teugel geeft
Kan zijn dat het niet zo is, of dat het er op foto anders uitziet maar dit is wat ik uit het filmpje opmaak.

Little birdy past
Diaz twijfelgeval omdat diaz nog zo puppy oogt, maar ik zag haar al te koop staan, denk dat dat een goede keuze zal zijn, het gaat opzich wel maar ik kan me goed voorstellen dat je twijfelt als je erop zit.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:22

Nee vind eerder dat nikip bijsturing in de vorm van dressuurles nodig heeft. De combinatie kan elkaar denk ik zeker nog wel vinden.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:54

Dit ben ik met mijn pony. Hij is 1.40M en ik 1.75M. Ik vind mezelf voor het plaatje te groot, maar met rijden ondervind ik er geen hinder van. Ik heb voor hem een (kleinere) bijrijdster die hem een aantal keer per week rijd. Zelf rijd ik er 1x per week a 2 weken een keertje op.

Dit is trouwens met dressuur zadel, waardoor mijn beugels wat langer zijn. Met een vzh zadel steken mijn benen er iets minder ver onderuit.

Afbeelding