petrie laarzen, ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elles9

Re: petrie laarzen, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:23

hahahaha succes!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:56

Ik heb net nagevraagd aan mijn stiefvader die een ruitersportzaak heeft hoe dat het komt dat ik dat niet heb, het is omdat ik een ander soort leer heb.

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 20:01

O okee, wel beter!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:01

Ja,kalfsleer volgens mij. Heb jij petrie perfect?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:47

ik heb de petrie standard dat is rundsleer geloof ik?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:16

ik heb ook sinds gisteren de edele en pijnlijke taak om mijn Petrie's in te lopen.
erg erg au :=
de mijne hebben ook nog eens een extra hoge dressuurboog zodat ze zo heerlijk in je knieholtes prikken nog. elke dag een uurtje aan bij bijvoorbeeld lesgeven, paard longeren etc, en hopelijk over een maandje dat ze minder pijn doen.
fietsen of traplopen is bij mijn laarzen nu trouwens echt nog absoluut onmogelijk.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:24

Mijn Petrie's heb ik eerst 2 weken elke dag eventjes aan gehad in huis. Daarna er mee gaan rijden. Heb eigenlijk niet echt pijn gehad, maar moest wel erg wennen de eerste weken. Maar nu zitten ze echt heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:27

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:54

Ik heb ook petrie's, de petrie athene. Ik ben er gelijk mee gaan rijden. De eerste paar dagen waren niet erg fijn maar na 2 weken zaten ze al een stuk beter. En ze zitten nu echt perfect, heerlijke laarzen.

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 22:39

ga morgen rijden maar kies er toch veer verder te gaan met inlopen en hopelijk valt t iets mee en kan ik binnekort lekker mee rijden :)

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:45

Ik heb dezelfde laarzen als jij TS, alleen met een rits erin. Die zaten gelijk lekker met lopen, moest alleen beugel heel wat langer doen anders kon ik niet opstappen= ze zaten zo hoog in mijn knieholte!
Als thermo laarzen heb ik Cavallo Polar, die zitten zo lekker, overweeg om Petrie's te verkopen, vind ze nu na de winter niet meer lekker zitten, zijn zo hard en stug. Zijn nog niet ingezakt, heb er ongeveer 10 keer mee gereden.

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 22:53

het nis wel apart want je hoord echt heel veel verschillende verhalen,
1 hoefde niet in te lopen want ze zaten nperfect
de ander heeft 3 maanden mega pijn gehad met blauwe knieholtes
en weer een ander vind ze zo pijnlijk zitten dat ze in de kast staan en verkocht worden..

ik ga toch mn moed bij elkaa rrapen en verder met inlopen maar koop morgen eerst een goede zool waardoor ik iets hoger in de laar kom, hopelijk helpt dat wat!

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:58

Hallo,
Ik heb ook petrie rijlaarzen en inderdaad , ze staan erom bekend, veel pijn lijden.
Ik heb er maar 2 x mee moeten rijden voordat ze als gegoten zaten! :D

Ik doe ze ook nooit aan met op'af zadelen en alleen wanneer mn paard helemaal klaar is doe ik ze aan.
Zo blijven ze netjes.
Ook zou ik het je sterk afraden om er 'andere' dingen mee te doen
Hier kun je echt lelijke rimpels van krijgen in het leer!

Groetjes en veel plezier ermee!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:52

Ik ben er meteen mee gaan rijden, ik heb de petrie standard. Heeft twee weken raar gevoeld, maar nu zitten ze heerlijk. Mijn beenligging is ook beter geworden. Bij het rijden heb ik nergens last van, alleen bij het lopen doen ze pijn aan mijn enkels. Maar het zijn dan ook RIJlaarzen.

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:08

Volgens mij heb ik de zelfde petrie's gehad als die.
ik vond ze super zijn en heb ze echt helemaal afgetrapt en toen heeft mama ze toch echt vort weggegooid!
Tip om ze soepel te krijgen; veel traplopen!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:11

ook hier heb ik ze ingelopen met een weekje,1 tip leg ze in de vriezer!! en koud aan trekken.....

en als je blaren krijgt die compeed pleisters erop en doorgaan,eenmaal ingelopen zitten ze heerlijk,ik kan er de hele dagen mee lopen!!

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 13:30

inde vriezer? :P

Ben er vanochtend mee naar een schoenmaker gegaan voor zolen zodat i iets hoger kom, helaas niet in de goede maat maar heb ze even aan gehad met een andere maat zool en ze zaten echt heerlijk!
Dus wachten tot donderdag dan znijn zebinnen en benieuwd hoe het inlopen dan gaat :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:32

Wat een dramaqueens hier. :D

Ik heb de Glasgow en de Coventry, beide aan laten meten. Kon er echt direct fijn mee lopen en rijden.
Deze zijn ook wel een stuk soepeler als die harde kachelpijpen...

Zou niet snel een ander merk meer nemen. :)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:35

elles9 schreef:
inde vriezer? :P

Ben er vanochtend mee naar een schoenmaker gegaan voor zolen zodat i iets hoger kom, helaas niet in de goede maat maar heb ze even aan gehad met een andere maat zool en ze zaten echt heerlijk!
Dus wachten tot donderdag dan znijn zebinnen en benieuwd hoe het inlopen dan gaat :)

jups in de vriezer,doe ik met zomer schoentjes ook als ze me zeer gaan doen,koud aantrekken en dan gaan ze naar je voet staan (links iets langer in de vriezer want die wordt meestal nit gepast in de winkel).

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:45

Ik heb 2 jaar terug nieuwe kachelpijpen gekocht van Petrie en vanaf begin af aan zaten ze te strak om mijn onderbenen. Ook ontzettende blaren gehad in mijn knieholtes. Van de winter was ik er zo klaar mee, ik had ze al een paar x laten oprekken en heb er nu aan de achter kant een stuk leer in laten zetten. Ze zitten nu helemaal geweldig. Ik had ze dus waarschijnlijk te krap gekocht

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 15:03

o okee, dat van die vriezer kan ik dan nog eens proberen.

Bij mij zijn ze niet te smal want bij mn benen zitten ze echt goed alleen bij mn enkels waardoor lopen super zeer gaat doen..

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:06

ik heb die petries ook gehad die jij nu hebt gekocht, in mijn knieholte had ik het zelfs kapot, daarna zaten ze super!
nu heb ik nieuwe, olympic laarzen van petrie, echt een dressuurmodel, vrijdags waren ze er en heb er zaterdags gelijk mee op wedstrijd gereden :o stond wel super mooi, alleen kon daarna zowat niet meer lopen...