Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Tjee zeg, schandalig.
Die zouden nooit meer mogen starten.
En dan zo'n lage boete? Nog schandaliger.
En net wat crossmonster zegt, want doen die soort lui thuis?
Ow, als iemand het weet, laat maar, wil het niet eens weten
Zielige paarden...
Lielle schreef:net als de combinatie in Bathmen gisteren waarvan ik hoorde: hindernis 1 een weigering, hindernis 2 twee weigeringen, en dat ging zo maar door. Ik stond te kijken bij hindernis 6 en 7, waar de pony dus ook stopte op 6. Dat moet inmiddels minimaal de 5e weigering zijn geweest (voor alle duidelijkheid, bij 4 weigeringen word je gediskwalificeerd en MOET je onmiddellijk stoppen) maar dat wilde ze absoluut niet! Ze reed nog een keer aan op de sprong (weer een stop), stond tegen de poster te schreeuwen "houd jij je mond" en werd uiteindelijk werkelijk gedwongen om te stoppen. Schandalig, en geen reclame voor de sport.
Botervlieg schreef:Wat me wel verbaast is dat er een toezichthouder aan te
pas moet komen om dit vast te stellen.
Zien andere mensen/collega wedstrijdruiters dan niks??
Heike schreef:Wat ik nu las in de paard en sport! Echt afschuwlijk!!!
UItspraak IV
......Feitelijk is dit als volgt te omschrijven; Betrokkene heeft aan de zijkant van de neusriem van het hoofdstel dusdanig ijzerdraad bevestigd dat de scherpe uiteinden in de richting van de mondspleet stonden; hierop gewezen antwoordde betrokkene dat dit gebeurde om te voorkomen dat het paard tijdens de proef zijn tong zou uitsteken. Afgevaardigde heeft betrokkene gediskwalificeerd.
Ze heeft een geldboete van 500 euro gekregen en een onvoorwaardelijke tevoetstellin van 3 maanden. Er is sprake van een zeer ernstige overtreding!
Uitspraak II
......Feitelijk is dit als volgt te omschrijven; Betrokkene heeft deelgenomen aan de dressuurwedstrijd; kort voordat betrokkene zich met haar paard in de wedstrijdring begaf, stopte de vader van betrokene een hoeveelheid zand in de mond van het paard, kennelijk om het tandenknarsen van het paard tegen te gaan.
Ze heeft een geldboete van 500 euro gekregen, en een tevoetstelling van twee maanden waarvan 1 voorwaardelijk.
Jeetje waar gaat het naar toe in de paardensport!