Paspoort niet nagestuurd zoals afgesproken, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:52

Ariebren schreef:
De 175 euro is maximaal.
De meeste stamboeken vervangen het paspoort voor minder.

Maar weet je het chipnummer ??
Dat is het belangrijkste.
Via chip nummer weet je welk stamboek het paspoort heeft uitgegeven.
En bij dat stamboek kan je de verdere gevens navragen.

Bij de KWPN kost een duplicaat paspoort 182,75 E (prijs 2012).
Ook moet je tegenwoordig minimaal 1 jaar lid worden a 105 E.

Dan moet je een bewijs van de DA hebben (met chipnummer) dat je het betreffende paard in bezit hebt.
Bij elkaar < 300 Euro.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:59

Belachelijk die prijzen, dacht dat daar een grens aangesteld was.

Maar aan de andere kant, de verkoper doet niet wat afgesproken is.

Zet de naam en het adres van de verkoper hier op Bokt.

Ik weet dat het niet mag van de Bokt regels. :7

Maar voor mij is dit gewoon een handelaar die de boel belazerd.
Dit voorkomt misschien meer problemen bij kopers van die handelaar.

En daarnaast er lopen meer topics hier op Bokt waar verkeerde handelaren met naam en toenaam genoemd worden.

LoessM

Re: Paspoort niet nagestuurd zoals afgesproken, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:35

Het is geen handelaar helaas, gewoon een particulier. Als ik haar adres gegevens had was het nog iets makkelijker, heb alleen het adres waar de koop gesloten is (het staladres) in Markelo. Op de koopovereenkomst staat alleen haar naam en woonplaats. Ik heb inmiddels juridische hulp ingeschakeld, ik ga zelf de aanvraag doen (en dus ook "voorschieten") en blijf hierover communiceren naar de vorige eigenaresse. Op deze manier kan ik het geld terugvorderen want ik sta ik mijn recht. (zij heeft immers getekend) Mijn paardje staat inderdaad ingeschreven bij de KWPN. Ik heb gelukkig rechtsbijstand en daarom is het de moeite waard om het via deze weg te doen. Thanks iedereen voor de adviezen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:35

Wiz schreef:
Het is geen handelaar helaas, gewoon een particulier. Als ik haar adres gegevens had was het nog iets makkelijker, heb alleen het adres waar de koop gesloten is (het staladres) in Markelo. Op de koopovereenkomst staat alleen haar naam en woonplaats. Ik heb inmiddels juridische hulp ingeschakeld, ik ga zelf de aanvraag doen (en dus ook "voorschieten") en blijf hierover communiceren naar de vorige eigenaresse. Op deze manier kan ik het geld terugvorderen want ik sta ik mijn recht. (zij heeft immers getekend) Mijn paardje staat inderdaad ingeschreven bij de KWPN. Ik heb gelukkig rechtsbijstand en daarom is het de moeite waard om het via deze weg te doen. Thanks iedereen voor de adviezen!

Ik had al in Markelo gestaan. Die stal heeft vast haar adresgegevens wel? Denk je dat de staleigenaresse die misschien wel helemaal geen contact meer met de verkoper heeft allemaal moeite voor jou gaat doen met post doorsturen en etc??

:n Denk dat je toch meer informatie in moet winnen.

XLeandrosX

Re: Paspoort niet nagestuurd zoals afgesproken, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:42

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Zit in een vergelijkbare situatie dus ben benieuwd naar de uitkomst.