Trektocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Re: Trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:34

Maja.... Het is best lastig om de shet binnen paar maandjes te beleren...
Gr.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:28

Gezien de maat van de ponies en de leeftijd van de ruiters is het wellicht een goed idee om de bagage door ouders te laten brengen. Dan kun je gewoon je dagroute (15 km max) rijden zonder dat de ponies te zwaar belast worden. Die afstand is ruim voldoende als je moet kaartlezen en niet op bekend terrein rijdt. Neem onderweg een lekkere pauze met wat graasmogelijkheid voor de ponies en geniet gewoon van je uitstapje.

Wat betreft onderdak, kijk of je iets kunt vinden van boerencampings (bijvoorbeeld vekabo of SVR) in je regio, eventueel met een trekkershut of zoiets. Ponies in een weiland en jullie in de trekkershut, hoef je niet moeilijk te doen met een tent.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 15:28

Jaa oké.. Bedankt,

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:50

Erg leuk idee om samen een trektocht te gaan maken!
Ik denk dat het het leukst is om naar een camping te zoeken waar de pony's ook kunnen overnachten. En dan vanaf daar dagtochten maken. Lekkers mee voor een picknick, en lekker de hele dag de tijd hebben en 's avonds in je tentje dat al klaar staat.
Of een trektocht waarbij je bagage vervoerd wordt.
Want vergis je niet hoor, de spulletjes die je meeneemt zijn bij elkaar best zwaar. Je moet ook nog voor jezelf en je paardjes eten mee dan. Denk ook aan jezelf, als je de hele dag een rugzak op hebt krijg je echt wel zere schouders/ rug, en dan is de 3e dag al niet leuk meer. Dat zou zonde zijn van al je voorbereidingen.

Mennen en een ruiter erbij kan lang niet overal in Nederland, vaak mag je niet mennen op ruiterpaden en kan je als ruiter niet lekker vlot meedraven bij wegtrajecten. Op de Veluwe zou het wel kunnen denk ik.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:04

Een rugzak is sowieso not-done. Daar wil je echt niet mee rondrijden ;)

Afstanden die hier genoemd worden (30km) zijn echt veel te veel, zeker voor die kleine beestjes en voor onervaren trekkers.
Altijd rekening houden met het feit dat je kunt verdwalen of ergens niet door kunt en een heel eind om moet gaan rijden.

Ik zou inderdaad ook gaan voor een vaste locatie en vanuit daar dagtochten maken.
Of iemand zoeken die mee wil als bagagevervoer. Eventueel een extra persoon op de fiets met een karretje erachter.
Mits je natuurlijk de route op diegene aanpast zodat die ook nog energie heeft bij het eindpunt. Anders iemand met auto zien te charteren.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 15:29

Oké haha bedankt voor de informatie

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:08

Silence schreef:
Een rugzak is sowieso not-done. Daar wil je echt niet mee rondrijden ;)

Hoi,
Hoe kom je aan deze wijsheid? Eigen ervaring, of loop je Ikke klakkeloos na te praten? Het is juist handig om wat persoonlijke spullen met je mee te dragen op lange trektochten. Rugzakje met een gewicht van hooguit 3 kilo is beslist niet hinderlijk, heb ik ondervonden op mijn reizen. Zeker bij het achterlaten van je aangebonden paard zonder toezicht, tijdens even een boodschapje doen in een winkel o.i.d, heb ik mijn persoonlijke spullen liever bij mij.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:12

:j dat is eigen ervaring inderdaad. Wat heb ik aan ...... iemand klakkeloos napraten?
Een paar kleine dingetjes gaat nog wel i.c.m. een goed vast te maken rugzak, maar niet je volledige bagage vind ik.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:34

Hier ook de eigen ervaring dat een rugzakje vreselijk rijdt. En ja, die ervaring heb ik opgedaan ruim voordat ik daar iets van Ikke over heb gehoord }> (en dat was ook nog maar met een licht rugzakje, ik moet er niet aan denken hoe een wat meer gevuld rugzakje dan voelt)
Ik rij wel regelmatig met een buiktasje, maar dat stelt ook nog wel de nodige eisen aan vorm en pasvorm.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 07:39

Oké, ik denk dat ik onze spullen laat brengen en de echte nodige dingen byvoorbeeld halster drinken voor ons en voor paarden, wat lekkers en Miss een longeerlijn om een soort weitje te maken zonder dat de weg kunnen,

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:47

Verstandig. Drinken voor de paarden is trouwens niet handig om mee te nemen, een paard drinkt meestal meer dan een slokje. Maar als je ergens vraagt om een emmer water voor de paarden zijn er weinig mensen die nee zeggen. En als je ze onderweg een graaspauze geeft krijgen ze ook met het gras vocht binnen. ;)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 13:44

Okee handig!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:22

toplinsey schreef:
Oké, ik denk dat ik onze spullen laat brengen en de echte nodige dingen byvoorbeeld halster drinken voor ons en voor paarden, wat lekkers en Miss een longeerlijn om een soort weitje te maken zonder dat de weg kunnen,

Een longeerlijn om een weitje te maken?
Ga naar een ruitersport/landbouw zaak en koop daar een reisset electrische afrastering, daar zitten een stroomapparaat op battarijen bij, genoeg draad en plastic stokken (terminologie valt niet mee als je er normaliter alleen in het ijslands of duits over praat ;) ).

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 17:00

Oké, en wat kost dat ongeveer

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:48

hoi, hoelnag gaan jullie en waar willen jullie rijden?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:07

Kuggur, die plastic stokken noemen we hier prikpaaltjes. ;)
Maar op trektocht een pakket met prikpaaltjes meenemen is logistiek niet heel handig, om het mild uit te drukken. Wel een optie is om een stuk lint mee te nemen, zeg een meter of 20-30. Dat kun je om een stuk karton wikkelen zodat het niet in de knoop raakt en toch vrij compact is om mee te nemen op het paard. Dit lint kun je dan om een paar bomen draaien voor een pauze-weitje. Dit is uiteraard niet geschikt voor tijdens de nacht.
Persoonlijk vind ik het gemakkelijker om een extra lang halstertouw (zeker 4 meter) bij me te hebben, dan kun je ze eventueel aan een boom knuppen of je houdt zelf het touw vast terwijl het paard graast.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 23:49

@james2000 we willen 1 week en gewoon in de buurt van noord Holland we wonen zelf in uitgeest dus daar gaan we vandaan.