Stoeterij nr. 1 te Burgh Haamstede

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:05

sander17 schreef:
toen ik er kwam 2 jaar geleden stond ze er al een jaar later ofzo was ze weg ik heb er verder niet echt naar om gevraagd omdat ik het toch al niet met die pony kon vinden :P

Haha okee, ze was ook wel chagrijnig ja, maar dat was toen wel de pony waar de meeste actie in zat

sander17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:05

Mooi om te horen dat er ook tevreden mensen zijn :)
inderdaad het is niet allemaal strak gepland .
maar altijd komt wel goed en word een zeer mooie rit gemaakt.
Balla is een leuk paard he:)

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:07

Ik ben al een aantal keer mee geweest met de strandrit. De paarden zien er goed uit en staan ook vaak op de wei. Het is wel stukje rijden naar het strand, maar de duinen en het strand zijn er prachtig. Ik rij vaak op bella bella leuk paardje !
Wel positieve ervaringen dus. :)

Xstephanie5

Re: Stoeterij nr. 1 te Burgh Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:09

Sander weet jij misschien of je daar ook een strandrit kunt maken met eigen pony erbij en dan een vriendin wel gewoon op een paardje van daar?

sander17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:11

Dat is mogelijk daarvoor moet je wel vantevoren bellen en alexander rijd zelf dan wel mee als begeleiding .

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:12

Zo te horen is Balla balla populair :)
Dat was echt een leuk paardje!!!

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:13

Okee ja dat bedoelde ik ook wel, maar omdat het bij sommige manege's niet mag

donniedepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:15

ik ben daar ook geweest en ik vond het hartstikke leuk!!
ok, inderdaad, het tuig was niet in zo´n goede staat en de stal was een beetje laag,
maar de pony´s waren niet mager ofzo, ze zagen er goed uit.
Ik heb een heerlijke rit gehad! :))

ik heb nog een ding, dit is een vraag, dus wordt a.u.b niet boos ofzo,
maar als je een strandrit gaat maken heb je toch wel ervaring nodig?
ik bedoel, ik ken geen enkele pony die op het strand niet druk zou worden!

Beatrix is een schat van een pony /3 /3

donniedepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:40

wel ontzettend sneu voor je dochter

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:17

donniedepony schreef:
ik ben daar ook geweest en ik vond het hartstikke leuk!!
ok, inderdaad, het tuig was niet in zo´n goede staat en de stal was een beetje laag,
maar de pony´s waren niet mager ofzo, ze zagen er goed uit.
Ik heb een heerlijke rit gehad! :))

ik heb nog een ding, dit is een vraag, dus wordt a.u.b niet boos ofzo,
maar als je een strandrit gaat maken heb je toch wel ervaring nodig?
ik bedoel, ik ken geen enkele pony die op het strand niet druk zou worden!

Beatrix is een schat van een pony /3 /3

Ja, beatrix is echt een schat, heb er twee keer een strandrit mee gemaakt, toen ik nog niet zo goed kon eigen, maar het ging toen wel super met haar

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:55

Elanor schreef:
Ik ben er geweest, maar vond toen het noch diervriendelijk, noch verantwoord. Ik zou het nu - inmiddels wat jaartjes ouder en vooral mondiger om gewoon "nee" te zeggen - niet meer gedaan hebben. Heb nog met tranen in m'n ogen gestaan omdat er een heel oud paard op stal stond, die aan één stuk door stond te weven. Diep triest.
Je dochter van 7 zou ik hoe dan ook niet zonder dat er iemand naast loopt op een buitenrit in een groep laten gaan. :)

dat oude paard waar jij zo om moest huilen zal Admiraal geweest zijn (schimmeltje ?) Een ex renpaard uit UK wiens pezen kapotgereden waren op 6 jarige leeftijd. Alex heeft hem echter op kunnen lappen, dat weven is er echter nooit uitgegaan, hij deed het zelfs in de wei. Hij is uiteindelijk op 29jarige leeftijd ingeslapen, tot groot verdriet van zijn baasje die hem meer dan 20 jaar heeft gehad

donniedepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:56

Ze is heel snel.
Ze was in de rit waar ik in reed de enige pony, maar ze liep zo alle paarden voorbij!

donniedepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:57

Ik heb het hier nog over Beatrix, trouwens

donniedepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:58

Wat sneu voor Admiraal!!

janinemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:13

op het begin schrok ik toen ik alle negatieve reacties las :o
maar gelukkig werd dat na verloop beter
en zijn er ook mensen die mooie ritten hebben gehad
ik help hier nu twee jaar en heb het nog super naar mn zin de man alexander.
komt als een dronke duitser over maar het enige wat hij doet is werken van sochtends 5 tot snachts 2
hij zorgt super voor zijn paarden en is mega aardig voor al zn hulp.

en jaaa beatrix is super leuk :D:D:D:D:D
en ze kan het snelst van stal :) #moest ik ff zeggen hahaha

groetjes janine

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 09:18

Citaat:
ik ken geen enkele pony die op het strand niet druk zou worden!

Dan weet ik niet wat iedereen daarmee doet hoor :P
Ik heb zelf twee paarden en die zijn allebei de rust zelve.
Kan uren met ze stappen op het strand en dan proberen ze niet eens harder te gaan.
Pas als ik aangeef het tempo op te willen voeren doen ze dat en de galopjes zijn gewoon heel rustig met een losser teugeltje.

Dus er zijn echt wel rustige paarden, ligt er maar net aan hoe ze gemaakt/opgevoed zijn eigenaar.

janinemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:40

Indd wij hebben ook paarden die volkomen rustig en ontspannen zijn tijdens een stap rit.
Natuurlijk xijn er ook drukke paarden op stal maar alexander vraagt voor je op rit gaat naar je rijervaring en op welk(e) ras(sen) je thuis rijd aan de hand daarvan kiest hij een paard voor je rustige paarden zijn er ook!!
De paarden genieten ook van weleens een staprit;)
:) gr janine

donniedepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:54

O, sorry, zo bedoelde ik het ook niet. Ik bedoel meer dat strandritten me meer iets lijken voor wat meer gevorderde ruiters :o

Miriam2704

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:28

Wat een negatieve berichten staan hier...Nergens voor nodig!!!
Gelukkig staan er ook positieve berichten bij. Ik heb speciaal een account aangemaakt om dit bericht te kunnen schrijven...

Mijn zus en ik hebben afgelopen weekend een strandrit gemaakt onder begeleiding van Alexander.
Deze man is ontzettend goed voor zijn paarden. Ze staan echt op nummer 1 voor hem. Ze zien er supergezond uit, weldoorvoed, staan in een ruime en schone stal en dik in het verse stro.
De schuur ziet er inderdaad misschien een beetje aftands uit maar daar schijnt de eigenaar van de schuur niet zo veel aan te doen. Alexander huurt de schuur van een boer. (Het ligt er maar aan wat je gewend bent. Als je verwend bent met een supernette manege waar geen strootje in het gangpad ligt en waar alle muren onberispelijk wit zijn dat snap ik dat je dit niet netjes vindt). Maar daar draait het in feite niet om! Het gaat erom of de paarden die in de stal staan er goed en gezond bij staan!!! En neem van mij aan, de paarden worden hier prima verzorgd!!!
Qua veiligheid neemt hij ook het zekere voor het onzekere. Hij informeert van te voren eerst uitgebreid naar je ervaring en op wat voor paarden je normaal rijdt en kiest dan het juiste paard bij de ruiter. Er wordt gereden met cap.

Wij hebben in ieder geval een super rit door een hele mooie omgeving op leuke paarden gehad. De paarden zijn betrouwbaar en goed verkeersmak. Voor mensen die wat wat anders zoeken dan doorsnee, altijd hetzelfde rondje sjokkende "manegepaarden" zou ik zeker even contact opnemen met Alexander. (Zie onderstaande website).
Kortom; Als je op zoek bent voor een buitenrit in de buurt van Burgh Haamstede raadt ik dit adres ten zeerste aan!!!

Gr Miriam.

www.paardrijdenzeeland.nl