Mijn paard schrikt overal van! wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mar08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:05

je moet je paard gewoon overbluffen.. als hij schrikt gewoon door rijden en nog een keer erlangs.. je moet dan zeker van jezelf zijn en geen schrik hebben.. best moeilijk soms maar het werkt wel.. een mep geven kan nou juist averechts werken.. maar ook dat verschilt per paard.. je moet gewoon zoeken naar een oplossing die bij jullie past.. succes!!

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:06

Ik zie nu trouwens dat je pas 13 jaar bent. Dan is dit niet echt het juist advies voor jou.

Je kunt het beste je vader vragen erop te gaan zitten en zweep en sporen te hanteren, die is namelijk wat sterker.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:07

Ik denk dat het ook deels aan jouw leinding ligt..

Niet knullig bedoelt maar een paard vertrouwt op zijn leider. En jij bent op dit moment niet zijn leider die hem door de enge dingen heen leidt..

Het is ook een kwestie van vertrouwen, ik zou gaan grondwerken, werk aan je band met je paard dat schept ook vertrouwen. Maak het leuk, doe kleine oefeningetjes waardoor je elkaar dus leert vertrouwen want het is wel wederzijds, je zult dan zien dat je paard minder schrikkerig wortd omdat jij zijn leider wordt en jij hem meer vertrouwt dat hij meer kan..

Zoek maar eens op op internet, je hebt verschillende soorten grondwerk. Het is maar net wat voor jou en je paard werkt.

meganx

Re: Mijn paard schrikt overal van! wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:41

ik ga mee met ''Mirka 1994'' van hierboven,
ook grondwerk is een goede toepassing voor dit probleem.
Schriktraining zoals hier eerder in het topic al werd vermeld is ook zeker goed.
Succes!

JoyceLa

Re: Mijn paard schrikt overal van! wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:47

Ik vind schriktraining ook een aanrader maar dan wel pas als er wederzijds vertrouwen is, anders werkt die training ook niet.. Ook hierbij is namelijk vertrouwen het keywoord..