Ik heb ook laarzen van petrie, en geloof me, dat inlopen was een hel. Maar bij mij zijn ze echt heel goed gaan zitten, dus bij jou hopelijk ook! En gefeliciteerd met je verjaardag
vieniemuis
Geplaatst: 26-03-12 08:16
Ik ken dit merk eigenlijk helemaal niet ... Zou dit niet zo vaak verkocht worden in belgie dan?
Ik heb mijnes 8 jaar geleden gekocht, half jaar pijn gehad voordat ze goed waren ingezakt ( tot blauwe knieholtes toe) maar sindsdien zitten ze als gegoten, nog stees netjes heb alleen 2x de zool laten vernieuwen
Ik heb aervaring met de standaard en de perfect, dus de kachelpijpen. De zolen zijn waardeloos, na 3 maanden versleten, dan laat ik er bij de schoenmaker andere onder zetten en ineens gaan ze 2 jaar mee. Dus hier bezuinigen ze echt op.
Inlopen? ja, wel eventjes, maar dan zitten ze ook prima. Kwaliteit van de laarzen is verder prima. Maar dat ze gewoon geen inlegzool en waardeloze zolen eronder zetten om nog even te besparen snap ik echt niet.
Duurt inderdaad even voordat ze fijn gaan zitten. Gewoon goed mee door het huis heenlopen, veel traplopen en op een gegeven moment ook gewoon mee gaan rijden. Heb er het eerste halfjaar bloedende knieholtes en geschaafde achillespees van gekregen maar ze zitten nu echt perfect en wil nooit meer anders.
Heb 1 set gehad. Na twee weken inlopen wilde ik ermee rijden. Heb het hele uur erover gedaan om maar iets gevoel te krijgen.
En toen waren ze na een maand ook nog eens zwaar beschadigd in de coating. En het zadel kreeg de schuld.... (er was volgens hun zand tussen het winteczadel en mijn laars gekomen)
Na enkele jaren die laarzen weggedaan en ergens nieuwe laarzen op maat laten maken. Die ging ik ophalen en ik kon er meteen mee wegrijden, zonder eerst uit te hoeven lopen. Dat waren/ zijn heerlijke laarzen. (Helaas is mijn kuit nogal wat dikker geworden en kan ik ze niet meer aan)
ook ervaring met petrie. welke ik had weet ik niet meer. op de perfect of de standaard. ik moest er een hakje bij hebben omdat ze net iets te lang waren. bij mij zijn ze ruim 101 jaar meegegaan, en toen waren ze van binnen zo versleten dat ik ze niet meer uitkreeg. toen heb ik andere gekocht. was er verder wel tevreden over.
Ik heb ook nog een paar Petrie's staan, heb ze nooit aan want dat inlopen doet me veeeeeel te zeer
wouterpaard
Geplaatst: 01-04-12 20:39
Heb de petrie perfect nu zo'n 6 jaar maar na 2 jaar intensief ermee rijden vind ik ze nog steeds niet fijn. Nu heb ik ze af en toe aan maar ze blijven zeer doen...