Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
leoenpat schreef:nee het lijkt zo simpel maar is best lastig op te lossen. Ben op zoek naar een gouden tip:))) En morgen ga ik filmen wat er gebeurt, dat ze als een dolle furie tekeergaat.
@Tigra_: Als je het ziet begrijp je dat ik dat risico niet durf te nemen. Ze gaat als een dolleman tekeer, met haar 1.74 gooit ze zich nog net niet tegen de omheining aan. Ben gewoon bang dat ze een been breekt .. ze is niet meer af te remmen gewoon.
dorientjuh schreef:Het antwoord op een hele hoop gedragsproblemen, ook voor deze: ga grondwerk doen. Als je grondwerk gaat doen bouw je een band op met je paard en gaat het paard jou zien als leider waardoor deze (waarschijnlijk) minder verlatingsangst heeft omdat deze dan niet meer het idee heeft 'alleen' te zijn zonder de kudde.
leoenpat schreef:Ik zal het morgen filmen dan zie je wat ik bedoel . Verder een geweldige merrie , is hartstikke braaf, maar we willen onze lusitano langzaam wat dingetjes leren en dat is nu bijna niet mogelijk Afleiden is niet mogelijk want ze is helemaal blind en doof voor alles. Boosworden heeft een tegenovergesteld effect. Dan raakt ze nog meer in paniek. Verder nooit problemen met haar maar dit is lastig.
. Normaal gesproken niet blind en doof
.. Ze is niet echt blind en doof
..Apple schreef:Dat klinkt leuk, ware het niet dat dit paard het best ok doet als de eigenaar haar alleen uit de kudde haalt. Het gaat er juist om als er een ander paard uit de kudde vertrekt (ongeacht welk paard) dat ze dan zich op loopt te winden. Zoals ik het begrijp is het een kudde van 5 paarden, dus ook niet echt heel klein oid.
leoenpat schreef:@Maura, dank voor je uitgebreide antwoord, super, heel leerzaaam, ik denk dat je tips heel waardevol zijn. Enige is dat het veulen misschien in de weg zal lopen die probeert natuurlijk een kijkje te nemen bij het longeren, maar daar vinden we wel wat op. Ik hoop dat zoiets lukt want de merrie is enorm sterk maar in principe zou dit moeten lukken. Dus eigenlijk aan het werk zetten zodat ze haar focus verlegd.