Fijn vliegenmasker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekje22

Re: Fijn vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 06:35

Thanks, maar 40euro is me een beetje teveel aangezien ik een sloper heb wat betreft vliegenmaskers! Toch bedankt voor al je info!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:36

Ook ik ben op zoek naar een stevig vliegenmasker wat niet duur is.
Mijn paard krijgt ze altijd af, en ook altijd kapot. Vraag me af wat ze ermee doet...

ruiterarnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:22

Er bestaan ook vliegenmaskers op basis van een lycrastof met een vliegennetje. Het voordeel is dat deze prettig en zacht aansluiten op het hoofd en geen vliegen onderdoor kunnen kruipen. Alleen weet ik niet of deze het zweet ook correct opnemen en hoe luchtig de stof is.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:06

Ik lees even mee.. Ik heb hetzelfde probleem als Niekj_Jente

Ik heb zelf de zwarte van harry's horse, de Amigo Mio vliegenkap en een blauwe met bont van Imperial Riding al geprobeerd maar alles wordt gesloopt en ligt direct weer af.. daarbij heeft mijn paard een normaal hoofd qua breedte maar een heel lang hoofd in lengte dus heb ik een ruime full nodig.. IR heeft een Xfull maar die was dus qua breedte te groot..

Die Lycra maskers begin ik niet aan.. lijkt me zelf totaal geen prettig gevoel bij de ogen, en om met 35 graden een zwarte panty om je kop te krijgen....? :+

Ik wil zelf graag een zonder oren en welke goed stevig is.. wil er best centjes voor uitgeven als het echt een goed masker is gezien mijn paard zijn ogen makkelijk onsteken dankzij vliegen (hij heeft zo'n wit randje)

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:44

RGBrink schreef:
Ik lees even mee.. Ik heb hetzelfde probleem als Niekj_Jente

Ik heb zelf de zwarte van harry's horse, de Amigo Mio vliegenkap en een blauwe met bont van Imperial Riding al geprobeerd maar alles wordt gesloopt en ligt direct weer af.. daarbij heeft mijn paard een normaal hoofd qua breedte maar een heel lang hoofd in lengte dus heb ik een ruime full nodig.. IR heeft een Xfull maar die was dus qua breedte te groot..

Die Lycra maskers begin ik niet aan.. lijkt me zelf totaal geen prettig gevoel bij de ogen, en om met 35 graden een zwarte panty om je kop te krijgen....? :+

Ik wil zelf graag een zonder oren en welke goed stevig is.. wil er best centjes voor uitgeven als het echt een goed masker is gezien mijn paard zijn ogen makkelijk onsteken dankzij vliegen (hij heeft zo'n wit randje)

Misschien is de Cashel Crusader dan iets voor. Deze krijgen ze praktisch niet af mede door de uitstekende pasvorm en de stevige sluiting. Ook een groot voordeel is dat er een aparte opening inzit voor de voorpluk zodat het vliegenmasker ook goed bij het voorhoofd goed aansluit. Op de volgende pagina kan je hem even bekijken en voor de maat hebben we een uitgebreide maattabel zodat je deze goed kan bepalen.
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=649

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:47

Die Lycra maskers hebben wij met zebra print.
Het voelt als een 2e huid,
Dit voorkomt dat vliegen onder kap kunnen komen.
Bij de ogen zit sterk fijn mazig gaas, wat niet aan de ogen komt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:39

ik heb ook een cashel. ze zijn duur, maar wel een aanrader :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:36

Ik gebruik al jaren de maskers van Cashel, die bevallen erg goed. Zijn goed sterk en hebben een prima pasvorm. (ze zijn niet goedkoop, maar gaan wel heel lang mee, ook bij intensief gebruik)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:30

Ik ben ook nog steeds op zoek naar het ideale masker voor onze eczeempony. Vorig jaar had ze een HH op, waar ik zelf oortjes en een nekstuk aan had gemaakt. Oren die aan het masker zaten zijn heel snel gesneuveld.

Heb evt wel een foto, mocht iemand geïnteresseerd zijn hoe het uit zag.

Zoek een masker met heel doorzichtig gaas, dat je de ogen van buitenaf zelfs kunt zien. Pony moet het ding 24/7 op en zo'n donker gaas lijkt me dan niet fijn. Ook moet het weer geen te slappe stof zijn, enige vorm er in bij de ogen vind ik fijner.
Daarnaast wil ik geen gat voor de voorpluk, aangezien deze juist beschermd moet worden ivm ZE.
Of het moet al een goedkoper masker zijn waar ik zelf de oren aan maak. Neusnetje wil ik ook niet.
Bestaan deze kappen wel? *zucht* Er is zo veel in de handel, en ik vind het meeste echt bagger.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:40

simodi schreef:
Ik gebruik al jaren de maskers van Cashel, die bevallen erg goed. Zijn goed sterk en hebben een prima pasvorm. (ze zijn niet goedkoop, maar gaan wel heel lang mee, ook bij intensief gebruik)

Hmm ze passen goed, maar in 1 zomer echt versleten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:09

noju,
ik had een amigo maar die heb ik maar weer teruggebracht...maat full te groot en cob te klein.

zit toch aan zo'n masker met oogjes te denken...

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:47

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:05

hoewel het topic al een poosje dood is reageer ik toch.

ik zoek er een die stevig is maar absoluut niet schuurt, met neus en oren. pony heeft eczeem dus heeft nu alwondjes achter zijn oren en hoofd waardoor het wel echt zacht moet zijn..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:08

Rommy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:00

Ik koop hem al jaren bij decathlon, ze gaan heel lang mee

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:22

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:29

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:06

ik heb er vorige zomer ook een gekocht mar nog niet gebruikt, ben alleen bang dat mijn nieuwe pony er een te fijn hoofdje voor heeft
waarom knippen mensen de oren er eigenlijk af. die mini beestje toch juist daar zitten te kriebelen.
de pony waar ik hem eigenlijk voor gekocht had schuurde altijd met zijn oren omdat hij niet tegen die beestjes kon....

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:34

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:40

Ik heb ook eentje van Sectolin. Zwart met een bontrandje. Was volgens mij maar een tientje.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:44

Noetje14 schreef:
ik heb er vorige zomer ook een gekocht mar nog niet gebruikt, ben alleen bang dat mijn nieuwe pony er een te fijn hoofdje voor heeft
waarom knippen mensen de oren er eigenlijk af. die mini beestje toch juist daar zitten te kriebelen.
de pony waar ik hem eigenlijk voor gekocht had schuurde altijd met zijn oren omdat hij niet tegen die beestjes kon....

Ik heb er bijvoorbeeld 1 zonder oren:
Ik heb hem voor haar witte neusje, omdat die anders verbrand.

Ze mag ABSOLUUT geen uren in de zon zonder masker.
Daarom zonder oren, die laat ze rustig zitten, met oren krijgt ze af.. Zodoende met oren.

Verder zolang je de oren niet uitknipt hebben ze weining last van vliegjes daarin.

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:29

smurffie; oke, dat is een goede rede haha. ik snapte al niet waarom je er anders een zou gebruiken als hij toch geen oren heeft

_PMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:08

Ik heb een van horseware. Super kwaliteit en sluit erg goed aan

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:20

Cashel en Supermask

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:26

Ik heb er een van bucas ideaal ding!