Bomproof in advertenties

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elieneke_1

Re: BOMPROOF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 18:27

ja dat is waar

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:52

ikke schreef:
En wil je testen of dat ook ECHT zo is, ga dan dit stukje route rijden op een door-de-weekse-dag terwijl beide landingsbanen in gebruik zijn:
http://maps.google.nl/maps?saddr=Schiph ... 5&t=m&z=15

Als ze dit doen zonder raar rond te springen, dan mag je zeggen dat ze zeer waarschijnlijk bomproof zijn.........

Dan is mijn niet bomproefpaardje toch heel bomproef vrees ik..Ik weet niet hoe het verkeer daar is maar denk dat het je om de vliegtuigen gaat? Die van mij staat vrijwel naast het vliegveld, ziet die dingen continue, vliegen laag over en landen op 1 km afstand... Tijdens het wandelen aan de hond door het veld zelfs tot 200 meter boven haar gaf geen problemen... Zou dus bomproef moeten zijn...

Maar een tractor... dat is een eng ding waarbij ze het liefst toch zich een heel eind uit de voeten maakt (evenals plastiek zakjes ook altijd wel heel spannend zijn... ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:55

Bomproof, ja dat stond ook in de advertentie van mijn pony. Nou dat heb ik geweten na de zoveelste keer dat ik er af donderde omdat mevrouw ergens van schrok. :')

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:35

Haha dus zal hem best gewoon gaan testen en een proefweekje met doen

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:58

Zou ik wel doen ja, maar geen een pony is helemaal bomproof. En daarbij zijn ze in hun vertrouwde omgeving altijd rustiger dan bij een nieuw huis. Maar dat hoeft geen probleem te zijn, mijn druktemaker daar kan ik inmiddels ook lekker mee rond crossen. :)

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:06

ja want een paardje da niet verschiet bestaat geoon niet :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:12

Ligt denk ik ook wel heel erg aan het karakter ja :j Ervaring e.d. spelen natuurlijk ook mee maar die van mij was met 3 jaar al dapperder dan haar moeder van toen 10, ging overal voorop en is ontzettend koel, maar ook zij schrikt wel eens (verschil is dat het dan 1 sprong opzij is, ze gaat niet rennen, ben er nog nooit afgevallen nadat ze ergens van schrok). Om even je vraag te beantwoorden: dat een paard koel is wil niet zeggen dat 'ie geen pit heeft, die van mij kan ook behoorlijk fel zijn :)
Maar goed, ik denk dat je daar inderdaad snel genoeg achter komt als je even gaat kijken! Succes!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:18

ligt aan karakter en aan de ruiter..

Hier op stal staat een tinker en die is in mijn ogen bomproof met de cliënten erop. Maar zou ik er op gaan schrikt ie wel van bepaalde dingen waar ze nooit van op zou kijken..

Deels karakter, deels opvoeding, en deels ruiter..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:20

bomproof hartstikke leuk.. tot dat je aan het uitstappen,lang teugeltje. voeten uit de beugels want ach.. hij is toch bombroof? hij toch ergens van schrikt en jij je nek breekt..

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:35

Dat is waar van het karakter en de pit maar ben een beetje bang dat ie gewoon te rustig gaat zijn omdat die zobomproof is enzo

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:38

Donna89 schreef:
bomproof hartstikke leuk.. tot dat je aan het uitstappen,lang teugeltje. voeten uit de beugels want ach.. hij is toch bombroof? hij toch ergens van schrikt en jij je nek breekt..

Doe ik ook altijd op m'n niet bomproof pony hoor. :+ Is een kwestie van blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:40

marjolein_el schreef:
Donna89 schreef:

Doe ik ook altijd op m'n niet bomproof pony hoor. :+ Is een kwestie van blijven zitten.

En desnoods lazer je er een keer af, is (meestal) ook niet het eind van de wereld :=

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:41

Precies! En na al mijn val en schrikpartijen heb ik aardig wat lenigheid ontwikkeld! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:45

Haha ik ook ja :') en ben er heel wat beter van gaan zitten, want ik zit nu veel meer uit dan eerst, haha.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:52

Ik denk dat er maar weinig paarden echt volledig bomproof zijn. Het zijn van nature idd vluchtdieren, dus dat gedrag is er niet uit te krijgen. Mijn eigen paard is wel mega koel. Hij zal echt niet snel ergens van schrikken en mocht hij het wel doen dan staat hij binnen 3 stappen weer stil of maakt alleen een sprongetje opzij. Dat kan best grappige situaties geven. Vorig jaar maakte ik een buitenrit, door een dorp waar ze uitbundig het nederlands voetbalelftal aanmoedigden. Overal hingen vlaggetjes en balonnen. Meneer liep hier zonder blikken of blozen tussen door. Toen ik weer terug op stal even uit ging stappen in de bak, schrok meneer zich lam van een blauw friebeltje op de grond. Gewoon een stukje strotouw wat in de bak gewaaid was. Ik had dit uiteraard niet aanzien komen....

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:35

haha waar die super beestjes tog niet van verschieten hé
grote dingen geen probleem maar iets klein is en sprongetje waard

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:52

Haha, bomproof is inderdaad een paard die bijna alles niet eng vind :P

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 21:11

je bedoeld zeker die bijna niets eng vind :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:11

Dat is hetzelfde :+

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:15

wat een geweldig topic. :')

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:20

Haha ja het is leuk dat iedereen probeert te helpen

SUSANNEx

Re: Bomproof in advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:35

Haha, bomproof is idd dat paardje bijna niets eng vind. Alleen het blijft een paard, dus ze zullen vast niet ècht BOMproof zijn... Haha.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:09

ikke schreef:
Maar om TS nog een handvat te geven: een bomproof paard is best leuk maar nog leuker is een paar dat zuinig is op z'n ruiter!
Mijn paard schrikt ook best wel, maar let er altijd op dat ik mee ga. Als ik zonder zadel in de bak rijdt, schrikt ze veel "kleiner" dan met zadel, omdat ze weet dat ik dan steviger zit en dus gemakkelijker mee kan komen.

Toevallig had ik deze situatie laatst nog aan de hand.

Mijn merrie is niet bepaald bomproof, meer een hete driftkikker en aangezien ikzelf wat onzeker ben als er veel verkeer of groot verkeer is gaat ze nog wel eens dribbelen, terwijl we bij een loonwerker in pension staan dus aan grote en draaiende machines is ze op zich wel gewend en op het erf schrikt ze nergens van.
Buiten (langs de weg) wordt ze nog wel eens dribbelig want ze heeft een hoog looptempo en als ik met anderen rijdt moet ze onder haar tempo lopen en daar is madame het niet altijd mee eens.

Laatst ontstond er een situatie waarbij mijn merrie zeer heet was, we hadden net een stuk gegaloppeerd en madame wilde nog een keer :D , een van mijn buitenritgenoten kwam in een situatie met haar eigen paard waarin ze hem niet meer vertrouwde, hij maakte zich erg sterk en schoot er een aantal keer vandoor (tijdens die galop) en hij was lastig terug te rijden en maakte zich sterk, zij werd daardoor wat angstig en onzeker en ook boos aangezien hij gewoonweg niet meer luisterde. Op dat moment zijn we van paard gewisseld op haar verzoek, zij op mijn hete driftkikker dus.
Grappig genoeg was er niets meer van het hete over op het moment dat zij erop stapte.

Mijn merrie is 'bomproof' op het moment dat een angstige/onzekere ruiter opstapt, ik zeg vaak ook dat eigenlijk iedere beginner erop kan stappen, de meesten willen dit echter niet aangezien ze 'snel' is. Maar bij zo'n soort ruiter neemt zij de leiding over en als er niets van haar gevraagd wordt (behalve rechtuit stappen) wordt ze ook niet heet, ook niet als ze langs dezelfde draaiende machine moet waar ze op de heenweg met mij nog dribbelend langs ging, op de terugweg met een andere ruiter keek ze niet op of om maar ging onverstoord verder.

Bomproof is bij mijn merrie dus situatie afhankelijk danwel ruiterafhankelijk.

Andere situatie, zelfde merrie:
Mijn merrie staat op een boerderij/pensionstal (en loonwerker dus) waar ze ook koeien houden, in een agrarische omgeving waar de koeien ook in de wei staan en die ziet ze dus tijdens buitenritten ook veelvuldig. Op de weg waar we reden ben ik :D grotendeels verkeersmak, ofwel we als combinatie hebben daar eigenlijk geen spanning omdat we weten waar we wat kunnen verwachten (weten bijv precies bij welke huizen er honden wonen die aan kunnen slaan), we reden met een groepje lekker buiten langs die weg, heerlijk kalm, tot we een groep koeien over de weg tegen kwamen met begeleiders die omgeweid werden, alle paarden die meewaren (we waren met 5 man) waren rustig en stonden gewoon te kijken naar het leuke tafereel maar mijn muts sprong bijna over een hek om een weiland in te schieten uit stress.
Koeien oke, die kent ze, de weg oke die kent ze ook, maar koeien op de weg.... nee DAT hoort niet

Fem_daf

Re: Bomproof in advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:54

Mijn paard: langs een drukke weg met auto's BOMPROOF! 500%!
Een rustig, kalm bos, kabbelend beekje, niets dan bomen en grassprietjes, BOEM, witte kei.. tja, dat is zo eng dat je met geen mogelijkheid er langs komt.. Net als een prullebak of bankje die verplaatst is. Hij draait om en sprint weg. Probeer dan maar 600 kg geweld tegen te houden..

Maar inderdaad zet een onzekere ruiter op z'n rug en hij zal nooit wat doen. Is daarom ook al een keer gebruikt voor een huwelijksaanzoek :) knappe daf