Kan deze broek op wedstrijd??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:17

Loetie84 schreef:
Ik denk dat 1. jury's het nauwelijks zien en 2. jury's het niet eens zullen beseffen dat het niet mag (niet banketstaaf bedoeld naar jury's, maar ze zullen er denk niet eens bij stil staan)

Daarom hoort een jury ook altijd de reglementen bij zich te hebben, zodat het ter plekke opgezocht kan worden. En als een jury er pas na het derde onderdeel achter komt, mag de proef niet meer onderbroken worden. Het kan dus maar zo zijn dat ze het wel gezien hebben, maar te laat. Dan mag alleen nog -2 gegeven worden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:20

kleinvosje schreef:
Loetie84 schreef:
Ik denk dat 1. jury's het nauwelijks zien en 2. jury's het niet eens zullen beseffen dat het niet mag (niet banketstaaf bedoeld naar jury's, maar ze zullen er denk niet eens bij stil staan)

Daarom hoort een jury ook altijd de reglementen bij zich te hebben, zodat het ter plekke opgezocht kan worden. En als een jury er pas na het derde onderdeel achter komt, mag de proef niet meer onderbroken worden. Het kan dus maar zo zijn dat ze het wel gezien hebben, maar te laat. Dan mag alleen nog -2 gegeven worden.

Maar ik denk dus dat het gros van de jury's er niet eens bij stil staat. Die zien witte benen. Daarmee is denk voor de meesten de eis 'witte rijbroek' afgevinkt...
Ik neem het risico van -2 dan wel voor lief :j

daNiielle_

Re: Kan deze broek op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:22

Wat is dit nou voor een stiekem gedoe, je voldoet toch gewoon niet aan de reglementen?
'Zou de jury het zien', zo moet je niet eens willen rijden.

Hier gaat het om een rijbroek daar kan ik me dan niet druk om maken, maar gewoon het principe. :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:25

daNiielle_ schreef:
Wat is dit nou voor een stiekem gedoe, je voldoet toch gewoon niet aan de reglementen?
'Zou de jury het zien', zo moet je niet eens willen rijden.

Hier gaat het om een rijbroek daar kan ik me dan niet druk om maken, maar gewoon het principe. :)

Ben het op zich met je eens. En had m ook waarschijnlijk niet gekocht als ik van te voren had geweten dat het niet mocht. Maar dat kwam ik dus na een half jaar via een topic op bokt achter...
Ga m nu niet meer uit doen, want hij zit heerlijk en heb er nog nooit commentaar op gehad.

Verder hebben we het inderdaad 'maar' over een rijbroek. Iets dat je rijprestaties totaal niet beinvloed op welke manier dan ook. Want wat is de toegevoegde waarde van een wit zitvlak (of een grijze), behalve mooi-igheid?

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:24

Lousje22 schreef:
@asselinlover, voor zover ik weet is hij niet in een heupmodel te krijgen. Ik wil ook het liefst een heupmodel broek.
@knollentuin, op dokihorse.com kan je ze vinden. Ze hebben verschillende kleuren.

Als je een heupmodel wilt, dan is de B merk broek van eurostar een aanrader, weet niet meer hoe dat merk heet :o
Ik heb hem zelf nu ook, en zit superfijn, gewone eurostar rijbroeken worden steeds hoger, de nieuwe collectie kan je al helemaal niet meer als heupbroek bestempelen..

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:33

Geen idee of het mag op en wedstrijd maar hij staat je geweldig, achterhand 8.5 8-)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:37

Ik heb er 1 met grijs zitvlak :+ Wist het niet eens dat het niet mocht, er is ook nooit wat van gezegd.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:39

Lekker kontje :+ denk wel dat het mag je ziet zwart toch bijna niet :D

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 12:10

Onderstaande ontvang ik net van de knhs, helaas :( Ik ga de broek dus dan ook niet bestellen.

Beste mevrouw Kweekel,

Het is niet toegestaan om met een rijbroek met een zwart zitvlak te rijden op wedstrijden.
Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Angela Joosten

Servicedesk medewerkster

Ledenservice

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:36

Duidelijk....

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:41

Ah zonde dat het niet mag, ik vind het wel een mooie rijbroek :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:10

elle108030 schreef:
Lekker kontje

:j

Toch nieuwsgierig waar je de rijbroek tegen kwam (welke winkel)?

Zal wel weer alleen een vrouwenmodel zijn }:0

(ik vind witte rijbroeken altijd wel erg mooi maar ze laten meestal "te weinig te raden" over bij een man :+ )

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:48

enzino schreef:
elle108030 schreef:
Lekker kontje

:j

Toch nieuwsgierig waar je de rijbroek tegen kwam (welke winkel)?

Zal wel weer alleen een vrouwenmodel zijn }:0

(ik vind witte rijbroeken altijd wel erg mooi maar ze laten meestal "te weinig te raden" over bij een man :+ )

Witte van ribstof (niet zo'n ouderwetse brede rib, maar een smalletje) vallen reuze mee. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:04

Loetie84 schreef:
Witte van ribstof (niet zo'n ouderwetse brede rib, maar een smalletje) vallen reuze mee. ;)

Laatste keer kon ik er nog wel om lachen bij de ruitersportzaak (werd geholpen door vriendelijke jonge dame en bij de eerste broek gaf een andere medewerkster al aan dat het best "strakker mocht", maar toen ik een witte, strakkere broek aanhad heb ik toch maar besloten mijn intuitie te volgen en niet om hun mening te vragen; snel weer omkleden voor ik de paskamer uit kwam). Dus misschien zal ik in de toekomst nog een poging doen met een fijnere ribstof, maar ik beloof niets :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:17

Mijn man heeft er een met ribstof, geloof een eurostar. Ik vind er niks mis mee! Al vind hij een paardrijbroek uberhaupt niet sexy en trekt hij eigenlijk altijd een sportbroek er overheen, ook gewoon op stal en ook bij zijn niet-witte rijbroeken.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:59

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:14

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:17

Deze broek is wel zeer mooi! Jammer dat niet officieel mag met wedstrijden..
en om nou gewoon met een witte broek te gaan rijden :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:17

Lousje22 schreef:
Onderstaande ontvang ik net van de knhs, helaas :( Ik ga de broek dus dan ook niet bestellen.

Beste mevrouw Kweekel,

Het is niet toegestaan om met een rijbroek met een zwart zitvlak te rijden op wedstrijden.
Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Angela Joosten

Servicedesk medewerkster

Ledenservice

t is toch echt te erg>>> 25% rijdt erbij als pipo de clown met al die kleurtjes en dit mag niet, jammer weer....

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:21

Bij mijn vorige zadel werd mijn zitvlak vanzelf zo!
Wel jammer,je ziet er namelijk toch niets van en je kunt je zadel ook gewoon vetten voor een wedstrijd.
Ik vind het wel een sjieke broek!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:31

Hij is ook in andere kleuren te verkrijgen voor je training! Ik heb m zelf in het zwart met een bruin zitvlak. Een uit de eerste producties. Eigenaresse van DH is een vriendin van mij.

Het zitvlak zie je niet wanneer je op je paard zit, dus ik zie geen probleem. Behalve dan dat het niet mag..

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:35

@Misticrider, ik heb die broek idd vaak zat gezien met wedstrijden. Het is ook dat ik hem nog aan moest schaffen en het dus toch maar niet doe, als ik hem al had gehad had ik hem ook gewoon aan gedaan.
@knollentuin, ja daar heb je gelijk in en dit mag niet. Maar goed, hou me wel netjes aan de regels. Je zal maar net zien rij ik een keer 180 - 2 om mijn broek :+ Vind ik dan weer zonde.

ZieJeWel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:35

Ik vind het een heel leuk broekje! En wat denk je van handig met wassen! Die kniestukken krijg je bijna nooit mooi schoon..

Of het mag durf ik niks over te zeggen, maar ik rij met een broekje met bruine kniestukken! En ik heb er nog nooit iets van gehoord.. Maar het is dus inderdaad geen heel zitvlak bij mij..

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:36

@Ellee, ja dat heb ik gezien, maar stik al van de rijbroeken. Heb er pas drie weggedaan. Zoek alleen nog een witte.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:37

ZieJeWel schreef:
Of het mag durf ik niks over te zeggen, maar ik rij met een broekje met bruine kniestukken! En ik heb er nog nooit iets van gehoord.. Maar het is dus inderdaad geen heel zitvlak bij mij..

Dat mag dus óók niet ;)
Maar vanaf t L2 zie ik geen belemmering hoor. Dan zie je niks meer van je kont als je goed rijdt :P