.AmyTj: de jury's die via nieuw systeen worden opgeleid leren het in ieder geval zo
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Selka schreef:@Scum, het is toch best zuur als je je eerste wedstrijd meteen als laatste eindigt. Dan kun je beter HC starten, dat voelt toch anders
Maar er is niks mis met proberen natuurlijk. Er zijn zat combinaties die vaak niet in bepaalde klasses thuis "horen"
. Achte rloodlijn (klasse b) no problem achter teugel absoluut fout.
KarinvdM schreef:Dat is niet waar Amytj.
In de B is een keer een storing in de aanleuning niet zo'n ramp, in het L1 wordt dat al strenger afgestraft.
colette_007 schreef:Natuurlijk. Maar bij ons is gezegd er niks meee te doen mits aanleuning rustig en ontspannen is .
maar je geeft geen 5/onvoldoende omdat hij wat achter ll loopt maar je geeft wel 5/4 als hij achter teugel loopt.colette_007 schreef:Klopt een betere aanleuning (voor ll) krijgt hoger puntmaar je geeft geen 5/onvoldoende omdat hij wat achter ll loopt maar je geeft wel 5/4 als hij achter teugel loopt.
(met achter ll kun je in de b gerust nog een 7 krijgen als alles ontspannen zonder storing is terwijl je voor de ll en perfect eerder naar een 8 gaat.
caresje schreef:Ik rij mijn pony wel altijd zowieso nagefelijk/aan de teugel maar ik rij vaak tegen kinderen die met pony's rijden die al z hebben gelopen en vaak degene met de z pony's kijken sterren daar klopt toch iets niet zou je toch denken of ben ik nou gek???
xNadia schreef:mag ik ook een vraagje stellen?
ik heb zelf een vijfjarige e-pony, en zit er ook aan te denken om te beginnen in de B.
we rijden al f proeven. we hebben afgelopen weekend proef 9A gehaald.
hij heeft een paar maanden eruit gelegen, omdat hij drie behandelingen van de osteopaat heeft gehad. we mochten 2 maanden lang ook alleen maar stappen aan de hand etc.
hij is sinds 3 maanden weer onder het zadel, en loopt steeds beter.
nu loopt hij dus wel aan de teugel, en steeds langere stukken, alleen soms wil hij nog eens omhoog komen en gaat dan sterren kijken. moet ik nu wachten met B gaan rijden tot hij niet meer omhoog komt of kan ik rustig aan gaan beginnen?
julialovevip schreef:Dit is de eerste topic die ik hier plaats en ik weet ook niet of er al 1 van is of dat de topic hier goed staat. Maar ik vroeg me af of een jury in de B erop mag letten of een paard aan de teugel loopt en daar extra punten voor mag geven.
lotje1108 schreef:julialovevip schreef:Dit is de eerste topic die ik hier plaats en ik weet ook niet of er al 1 van is of dat de topic hier goed staat. Maar ik vroeg me af of een jury in de B erop mag letten of een paard aan de teugel loopt en daar extra punten voor mag geven.
Een goede B jury let daar niet echt op.
hij moet wel een beetje nagevelijk zijn. Maar verder als je je oefeningen gewoon netjes rijd en hij ontspannen is kom je al een heel eind.
Ik heb ook mijn winstpunt gehaald toen hij niet aan de teugel liep.