Verzekering paard: enkel voor de dood?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

connie64

Re: Verzekering paard: enkel voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:10

ariebren, ik snap je nog steeds niet hoor...
huis heeft ook emotionele waarde en is ook verzekerd,mn auto heeft ook emotionele waarde en is ook verzkerd etc.
Ik geloof dat niemand hier de emotionele waarde van zijn paard betaald, zou niemand kunnen betalen.

Het gaat erom of jij een nieuw gelijkwaardig paard kan kopen als hij of zij doodgaat>daar kan je je tegen verzekeren.

Niet iedereen heeft zomaar 3000 euro liggen, of 500, of 10.000.

Verzekeren is een zakelijk iets en zit niks emotioneels aan hoor.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:38

Helaas is het huis door de bank verplicht en auto verzekeren wettelijk verplicht.
Maar om 50 euro per maand te betalen om een nieuw paard te kunnen kopen op een uitkering van de verzekering die altijd heel veel kleine lettertjes heeft ??????

Momenteel denk ik zelfs dat wanneer iemand zijn paard dood gaat door welke oorzaak dan ook, er niet zo snel een nieuw paard gekocht wordt.
Recessie noemen ze dat.
Paardenhandel ligt stil.
Veeartsen doen veel meer euthanesie handelingen en veel minder aankoop keuringen in vergelijk met een paar jaar geleden.
De paarden slagers hebben het druk.

Nederlanders zijn mensen die graag verzekeren, elk risico moet uitgesloten worden.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:05

ariebren waarom vind je het helaas dat een huis en een auto verzekerd moeten worden?

verder schrijf je dat je in de afgelopen 18 jaar 15 paarden gehad hebt,ik denk dat de meesten van ons geen 15x een nieuw paard kunnen betalen.....

Ik denk verder dat zo n verzekering een verdekt spaarplan is waar je zelf kan beslissen of je dat wilt of niet.

Even ter verduidelijking, ik heb mijn paard niet verzekerd.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:26

verzekeren..ik doe er niet aan mee ik spaar gewoon zelf. Kan ik tenminste over alles zelf beslissen en niet dat een verzekering zegt maar nee die behandeling doen we niet want die is hoger dan de "dagwaarde"van het paard...

Trouwens mijn paarden hebben nooit wat gehad ja mijn jonkie 1x hoofd gestoten en moest gehecht worden..dat was 160 euro..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:01

Klopt, de meeste kwaaltjes en ongelukjes met een paard kosten niet veel.
Mits je een normale veearts hebt.
Dat gevalletje van Willem bij de rijdende rechter van bijna 3000 euro vond ik wel heel erg duur.
Ik heb zo'n gevalletje voor 1100 euro kunnen afrekenen.
Hechten van de wond, 500 euro en twee maand stalling op de kliniek, 600 euro.
Scheelt wel 300 euro op eigen stalkosten.
Had ik dat paardje verzekerd gehad voor 52 euro per maand met een eigen risico van 400 euro ??
24 X 52 euro is 1248 euro voor twee jaar.
Eigen risico eraf van 400 euro.
Ik was dan 1248 euro kwijt aan de verzekering, heb 1100 euro betaald aan de Da , 300 euro kosten eigen stal eraf. En had dan van de verzekering iets van 100 euro terug gehad. Is de stalling op de kliniek ook mee verzekerd ??

Gewoon de duurste verzekering nemen en het kost heel veel geld.

Dure kwaaltjes zijn de koliek operaties, maar wil je dit een paard aandoen ??

Levende dieren verzekeren kost gewoon geld.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:50

koliek operaties..er zijn maar weinig paarden die daar uitkomen en als ze eruit komen heb je nog de kans dat ze een been breken tijdens het ontwaken uit de narcose..

Nee ik betaal alles wel gewoon zelf daarnaast als ik mijn paard uitgebreid zo willen verzekeren kom ik wel hoger dan 50 euro per maand uit........... (zonde geld vind ik dat).

Idd die willem a 3000 euro...vraag mij echt af of dat niet goedkoper had gekunt...zo zwaar was ie nu ook weer niet gewond.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:05

Soms denk ik wel eens dat je gewoon belazerd wordt door die dieren artsen.
Een tetanus prik voor een geboren veulentje.
Bezoek is 30 euro.
Tetanus prik is 20 euro.
Redelijk bedrag.

Hoorde vandaag dat een hondje die de chocolade eitjes opgegeten had een rekening van 75 euro gemaakt heeft.
Naar de dierenarts gegaan met het hondje en een kots prik krijgen.
Kassa, 75 euro.