Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Salka schreef:Ik zou altijd klinisch keuren. Puur omdat je dan als koper aan je onderzoeksplicht hebt voldaan.
Klinkt suf... maar er kan toch altijd iets met een paard aan de hand zijn en daar kun je altijd ruzie over krijgen met de vorige eigenaar. Daarom zeg ik... voldoe aan je onderzoeksplicht! Dan sta je al stukken sterker + is het ook gewoon een fijn gevoel. Dat een onafhankelijke dierenarts er eens naar heeft gekeken.
Verder ligt het aan je eigen kapitaal/inkomen of ik hem zou verzekeren. Stel je hebt gigantisch veel spaargeld of je verdiend veel/je ouders verdienen veel. Als je paard dan sterft of ongeschikt word heb je zo een ander. Het zou dan eigenlijk zonde zijn om iedere maand premie te betalen. Dat kun je dan beter opsparen.
Als je minder geld hebt werkt dat niet zo. Als je paard dan sterft of niet meer te berijden is heb je een groter verlies. Je kunt niet zomaar een nieuw paard aanschaffen. In zo een situatie is het wel beter om een verzekering te hebben. Dan krijg je tenminste het verzekerde bedrag terug.
Het is heel raar om er zo zakelijk naar te kijken maar dat heb ik wel gedaan toen ik erover dacht om mijn paard te verzekeren.