Verzekeren, keuren...?? Help!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:12

Klinisch keuren vind ik verstandig klinken. Ik zat bij Efo maar weet niet hoe ze zijn met het uitbetalen want mijn paard heeft geen da-kosten gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:27

Bij Hippozorg.

Je moet je even goed laten informeren wat "dood" betekend bij de verzekeringsmaatschappij. Ja het klinkt behoorlijk "blond" want dood is dood, maar bij sommige maatschappijen betekent het dat je paard door een ongeval (bijv door een directe klap van buitenaf en meer van dat soort vage omschrijvingen) dood moet zijn gegaan voordat je geld krijgt. Dan is het misschien handiger om helemaal niet te verzekeren en het geld te gaan sparen.

Veel succes met je paard!

MarjanB

Re: Verzekeren, keuren...?? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:43

Ik bij equine risk, was eerst van interpolis waar ik mn oude paard verzekerd had

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:00

Ik zou altijd klinisch keuren. Puur omdat je dan als koper aan je onderzoeksplicht hebt voldaan.
Klinkt suf... maar er kan toch altijd iets met een paard aan de hand zijn en daar kun je altijd ruzie over krijgen met de vorige eigenaar. Daarom zeg ik... voldoe aan je onderzoeksplicht! Dan sta je al stukken sterker + is het ook gewoon een fijn gevoel. Dat een onafhankelijke dierenarts er eens naar heeft gekeken.

Verder ligt het aan je eigen kapitaal/inkomen of ik hem zou verzekeren. Stel je hebt gigantisch veel spaargeld of je verdiend veel/je ouders verdienen veel. Als je paard dan sterft of ongeschikt word heb je zo een ander. Het zou dan eigenlijk zonde zijn om iedere maand premie te betalen. Dat kun je dan beter opsparen.
Als je minder geld hebt werkt dat niet zo. Als je paard dan sterft of niet meer te berijden is heb je een groter verlies. Je kunt niet zomaar een nieuw paard aanschaffen. In zo een situatie is het wel beter om een verzekering te hebben. Dan krijg je tenminste het verzekerde bedrag terug.
Het is heel raar om er zo zakelijk naar te kijken maar dat heb ik wel gedaan toen ik erover dacht om mijn paard te verzekeren.

Sonja_vRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:13

ik zou wel even klinisch laten keuren,
ondanks dat het paard tot nog toe gezond is, wil dit niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is .
even een check is altijd mooi meegenomen
en mocht je voor een verzekering gaan dan is klinisch keuren vaak ook noodzakelijk voor de acceptatie

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 18:39

Salka schreef:
Ik zou altijd klinisch keuren. Puur omdat je dan als koper aan je onderzoeksplicht hebt voldaan.
Klinkt suf... maar er kan toch altijd iets met een paard aan de hand zijn en daar kun je altijd ruzie over krijgen met de vorige eigenaar. Daarom zeg ik... voldoe aan je onderzoeksplicht! Dan sta je al stukken sterker + is het ook gewoon een fijn gevoel. Dat een onafhankelijke dierenarts er eens naar heeft gekeken.

Verder ligt het aan je eigen kapitaal/inkomen of ik hem zou verzekeren. Stel je hebt gigantisch veel spaargeld of je verdiend veel/je ouders verdienen veel. Als je paard dan sterft of ongeschikt word heb je zo een ander. Het zou dan eigenlijk zonde zijn om iedere maand premie te betalen. Dat kun je dan beter opsparen.
Als je minder geld hebt werkt dat niet zo. Als je paard dan sterft of niet meer te berijden is heb je een groter verlies. Je kunt niet zomaar een nieuw paard aanschaffen. In zo een situatie is het wel beter om een verzekering te hebben. Dan krijg je tenminste het verzekerde bedrag terug.
Het is heel raar om er zo zakelijk naar te kijken maar dat heb ik wel gedaan toen ik erover dacht om mijn paard te verzekeren.

Thanks voor je reactie! Heel duidelijk en zo denk ik er nu ook over. Je moet er ook wel zakelijk naar kijken, want het is geen hamster wat je aanschaft.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:40

verzekeren voor de dood heeft niet zoveel zin, dan moet je paard nl doodneervallen eer je uitkering krijgt. Dat gebeurd zelden. Je kan beter uitgebreid dood kiezen als je toch wil verzekeren, dan is ongeschiktheid voor de sport (of het doel waarvoor je het paard hebt gekocht) gedekt en dat is de meest voorkomende doodsoorzaak van paarden

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:17

Ik heb mijn beide paarden uitgebreid verzekerd.
Een vage kreupelheid die onderzocht moet worden kan je al veel geld kosten, klinisch onderzoek, uitverdoven, foto, scan....
Of een wond, bezoek van de da, vaak antibiotica, prik tegen zwelling etc.
Mijn paard werd vorig jaar heel mager, dus opgenomen in de kliniek voor onderzoeken dat zijn beste rekeningen.
Mijn kwpner heeft heel veel medische kosten gehad en ik ben maar wat blij dat hij verzekerd is, verzekering heeft ook altijd keurig vergoed.
Ik heb er 1 bij Hippo, en 1 bij van bierum.

Als mijn paarden iets mankeren krijgen ze elke medische zorg die nodig wat het ook gaat kosten, dat een deel dan vergoed wordt is een heel prettig idee.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 19:10

Maar als je uitgebreid wilt verzekeren, moet je zeker wel je paard zowel klinisch als röntgenologisch keuren?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:25

Ligt aan de verzekering en aan het verzekerd bedrag. Mijn kwpn-er zit bij van Bierum en is alleen klinisch gekeurd.

Mijn Noordzweeds paard heb ik wel klin. en rontgelogisch laten keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:26

Dat is volgens mij afhankelijk van het bedrag waarvoor je het paard wil verzekeren. Weet zo even niet meer vanaf welk bedrag dat is. Kan ook nog per verzekeraar verschillen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:42

meestal boven de €4500 is op de foto, bij Bierum is het €4000.
Daaronder vaak alleen klinisch en soms is dat nog niet eens verplicht. Maar bij koop van een paard zou ik altijd keuren.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:19

bij equipe komt er een mannetje langs naar je paard kijken en kun je zelf kiezen hoe de verzekering geregeld moet worden heb je geen keurings bewijs voor nodig...

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:11

Bij allebei mijn verzekeringen kwam er een controleur langs dat is normaal, die komt controleren of je paard niets mankeert etc. pas als die is geweest wordt je voorlopige dekking omgezet. En door de jaren heen kunnen ze ook nog langskomen om te zien of je paard er goed bijstaat.....

Als de controleur komt als je wilt verzekeren en hij loopt op dat moment niet rad gaat de verzekering niet door...