Al voordelen vd fusie wedstrijdbonden bespeurd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:47

Joh nooit geweten...... eeeh tsja dan weet ik het ook niet meer...... wordt in ieder geval een dure hobby, wedstrijdjes rijden.....

missraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:56

Wat ik ook vervelend vind is dat het zolang duurt voordat er winstpunten worden bijgeschreven. En dat ze er dan ook nog 1 of 2 vergete. En ik heb ook al gehoord dat ze er een winstpunt teveel bijzetten.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:57

Voordelen kan ik zo niet bedenken, ik ben het eens met alles wat eigenlijk al gezegd is....10wp-regeling is lastig, alle wedstrijden zitten vol, en het startgeld is echt onwijs omhoog gegaan (8 of 9 euro per proef is normaal nu, tewijl je vroeger 10 gulden betaalde).
Als er een collectieve klaagbrief komt, wil ik ook wel meedoen.
We kunnen natuurlijk ook nog naar 'Ook dat nog' schrijven Lachen

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:59

Jippie, ik vond je stukje erg goed! OK dan!
Eigenlijk staat daar alles al in. Doe mij ook maar een kopie van die brief, dan stuur ik hem ook in Haha! .
Ik vind het gewoon allemaal belachelijk duur! Je moet lid zijn van een vereniging, je moet een startkaart hebben, startcoupons, je moet ook nog eens inschrijfgeld betalen... Lekker is dat, als je pas met 10 WP over mag! Boos! Tel je winst maar uit voordat je in het Z zit! En dan nóg beweren ze dat ze te weinig geld over houden!
En de wedstrijden zitten zo vol! Dus het duurt alleen maar langer en langer allemaal, met als gevolg dat het eeuwen duurt en bij iedereen de motivatie weghaalt.
Nu verwacht ik niet van zo een stijf orgaan dat ze regels terug gaan draaien (nee, stel je voor). Maar ik hoop dat ze zo een beetje inzicht krijgen in het idee hoe het is om een keer hogerop te kunnen komen. Echt, ik vind de gang van zaken echt belachelijk!!!
Ik snap verder ook niet wat ze daar op het hoofdkantoor doen, maar het voordeel dat het allemaal sneller gaat is dus ook absolute onzin, want startkaarten aanvragen duurt nog best lang! Boos!
Ik kan me er zo boos over maken, je moet er gewoon lid van zijn wil je starten, je kunt niet voor een andere, betere organisatie kiezen. Een echte monopolisch spelletje...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:01

Rieja schreef:
We kunnen natuurlijk ook nog naar 'Ook dat nog' schrijven Lachen

Daar zeg je me wat! Ook een brief richting 'Ook dat nog'! En naar 'Kassa'! Haha!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:01

missraldo schreef:
Wat ik ook vervelend vind is dat het zolang duurt voordat er winstpunten worden bijgeschreven. En dat ze er dan ook nog 1 of 2 vergete. En ik heb ook al gehoord dat ze er een winstpunt teveel bijzetten.

Ja op een gegeven moment stond ik B+15 ipv B+13
Ik wou toch over naar de L1, maar toch het getuigt niet van nauwkeurigheid.
Ze lopen er iid erg mee achter, maar ze zijn al wel weer iets ingelopen, maar dat mocht ook wel.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:46

ik vind de KNHS ook maar prut en die 10 wp regeling, verschrikkelijk.
hier in limburg kun je eigenlijk nergens 2 proeven rijden, dus maar 1 proef per wedstrijd, dan wil je natuurlijk ook nog selecties rijden, zijn 1 of 2 selecties nog niet eens voor wp, goh schiet ook lekker op hè. ik start zelf M2, en nog 2 jonge pony's in de B, maarja die kunnen niet vaak mee, kan dus amper punten halen, moet ik er ook nog 10 en ik mag toch niet mee doen aan de limburgse met hun, want als ik M2 start op de limburgse mag ik geen B starten. op wedstrijden kijken ze zo van waarom ga je niet naar L1, je rijdt toch al M2, maar ik kan eenvoudigweg niet over ivm met de wpregeling. startkaarten aanvragen gaat ook al zo traag allemaal en uiteindelijk zijn wij toch weer allemaal de zak, want wie moet er zodadelijk allemaal die schulden weer gaan betalen, juist ja wij, want onze wedstrijden worden duurder, lidmaatschap word duurder etc. goh lang leve de sport!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:16

Ik belde begin september een aantal wedstrijden af voor plaatsen..
Bij een daarvan kreeg ik een bandje:

"Alle wedstrijden tot en met eind 2003 zitten vol, je kunt na de piep inspreken voor op de reservelijsten"

Te gek voor woorden.. Dit is o.a. een accomodatie waar wel eens selecties gehouden werden, leuk als je daar ook eens zou willen rijden. Ook betrof het hier om 2 binnenbakken, dus ja, iedereen wil wel he? in de winter... Maar tot het einde van het jaar??!!!!! Ik snap ook niet hoe je dan al vol kan zitten? zeker alleen met vereningingsruiters? ook leuk voor de afwisseling (NOT)...

En verder vind ik de heele organisatie een zootje, weinig rekening houdend met de amateur ruiter, die wedstrijden rijdt voor z'n hobby!

Je zou er toch bijna zelf gaan solliciteren Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:32

Lielle schreef:
Even uit mijn hoofd (dus val me er neit op aan als het niet helemaal klopt):
Dressuur
B : min 3 jaar
L : min 4 jaar (mag na 1 oktober van na het jaar dat ze drie worden)
M-Z: min 5 jaar

Ik val je er niet op aan, maar het klopt niet.

L/M minimaal 4 jaar
Z minimaal 5 jaar

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:39

Voordeel van de fusie:
De wedstrijdagenda is nu samengevoegd.

Het moet me trouwens wel even van het hart dat alle nadelen die hierboven staan genoemd NIET door de fusie komen!!!!

Ik noem even:
volle concoursen / hoge startgelden / extra winstpunten halen / moeilijker een 2e proef.

Dat zijn allemaal onjuiste argumenten. Dat komt door een wijziging in het wedstrijdreglement en de voortdurende groei van het aantal starts. Dat heeft totaal niks met de fusie te maken.

Dat er een kostenverhoging komt is inderdaad een goed argument.
Maar waarschijnlijk was die er ook gekomen zonder de fusie. Het automatiseringssysteem is weliswaar nog niet compleet verouderd, maar moet wel flink vernieuwd worden.
Alle coupons worden nu nog handmatig ingeklopt op het Federatiecentrum.
Dat zal in de toekomst toch anders moeten. Fusie of niet!

Maar of die "doos" die voor 2.200 euro per dag nu haar geld wel opbrengt als interim-directeur waag ik trouwens ernstig te betwijfelen. Maar ja, dat soort dingen valt nooit geheel aan te tonen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:41

Ik kan me alleen maar heel erg aansluiten bij het bovengenoemde. Prijzen omhoog?? Mss kunnen ze beter bezuinigen door in de top van de KNHS wat koppen te laten rollen? Boos! Ik heb ook het idee dat de voormalige KNF erg veel macht heeft in de nieuwe organisatie.

Wanroij is opeens niet goed genoeg meer. Waarom??? Ik vind het een prima accomodatie. Voor bijscholingen van de instructeurscursus moeten we allemaal naar Ermelo. Niet echt naast de deur voor veel mensen.

Kampioenschappen moeten opeens op vrijdag en zaterdag, omdat het op zondag niet mag. Dat is dus schending van de wet voor ponyruiters. Die zijn leerplichtig staat in de wet, en volgens mij is vrijdag ook een schooldag.

Ook bij mij zijn opeens 3 winstpunten die ik in een proef had gehaald opeens verdwenen. Op zich vind ik dat niet zo erg, want nou kan ik langer in het L1 blijven.

In mijn regio heb ik gelukkig geen last van de regeling waar jullie het allemaal over hebben, met die 2 juryleden. Wij mogen altijd maar 1 proef rijden, en je hoeft niet heel lang van tevoren in te schrijven.

En Marieke, jouw instructrice mag zeker met jouw paard starten voor dat winstpunt. Mag jij het zelf niet als je Z2 bent geweest?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:56

MacavityL schreef:
Maar tot het einde van het jaar??!!!!! Ik snap ook niet hoe je dan al vol kan zitten? zeker alleen met vereningingsruiters? ook leuk voor de afwisseling (NOT)...

Hoeft niet hoor. Ik heb me ook al ingeschreven voor december (en bij 3 verschillende verenigingen), aangezien in november al geen plek meer was en mn startkaart een dure hobby wordt als ik in het winterseizoen niet kan starten ivm overvolle wedstrijden net als vorig jaar (wel 3x gestart in het indoorseizoen). Dus dan maar erug vroeg vantevoren inschrijven net als de rest van NL, dat is helaas de enige mogelijkheid om er nog tussen te komen.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:15

CGJ12"]
Dat komt door een wijziging in het wedstrijdreglement ...... Dat heeft totaal niks met de fusie te maken.
[/quote]
Het is ook niet los van elkaar te zien, het is na de fusie tot stand gekomen of het bij de afzonderlijke bonden ook zo zou zijn ingevoerd????
De regel voor het 2e proefje: afhankelijk van het aantal starts een 2e jury en dat samen met het halen van meer winstpunten voor ovegang naar een volgende klasse pakt toch vaak nadelig uit voor de ruiters (zijn de leden toch?).

Een citaat nog uit de paard en sport:
"Ook de personeelskosten zijn gestegen. Deze stijging is voor een deel een gevolg van het feit dat wensen die de afzonderlijke bonden al lang hadden maar vanwege hun kleinschaligheid niet konden realiseren nu ingevuld zijn."
Duhh, de grootste fout van elke manager: "bigger is better" ipv eerst orde op zaken zetten.
[quote="CGJ12 schreef:
[Maar of die "doos" die voor 2.200 euro per dag nu haar geld wel opbrengt

Per dag???? En dan draait de KNHS op verenigingen en leden welke als vrijwilliger hooguit een onkosten vergoeding krijgen; Whe whe, Tabaksblad kijk ook eens hier!!!! Huilen Huilen Huilen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:43

Ik doe mee aan een brief maar ik ben bang dat het niets uithaald, maar goed niet geschoten is altijd mis.
Ben het volledig eens met jullie berichten maar het wordt helaas nog erger, (vernomen per brief van de KNHS en tijdens de kring vergadering). Volgend jaar wordt de bijdrage per lid met 10 euro verhoogd, dat is nu euro 4,50. En alle andere zaken zoals startkaart, coupons, wedstrijdafdracht etc. wordt met minimaal 15% verhoogd. (tel uit je winst).

De accomodatie in Wanroy zal waarschijnlijk verkocht worden, tenminste volgens de vergadering.

Toen 2 jaar geleden gesproken werd over de fusie werd aan alle NBvR verenigingen beloofd dat de eigen indentiteit behouden zou worden, dus kleinere wedstrijden met de mogelijkheid tot het rijden van proeven. De mogelijkheid tot het zelf inschrijven etc. Nou zoals al eerder gezegd moesten we dit meteen bekopen met een extra administratieve bijdrage van een aantal euro voor het persoonlijk toesturen van o.a. coupons. Nu hebben ze door reglementswijzigingen ook al het rijden van 2 proeven moeilijker gemaakt. En dan wat er verder nog is gebeurd of zal gebeuren.

Bij ons in het Zuiden nemen de geruchten over het starten van een wilde bond, zoals jaren geleden de NBvR ontstaan is, steeds meer vorm aanneemt.

Wat mij ook ontzettend stoort is dat B en L ruiters steeds minder meetellen, op wedstrijden zijn het vaak de grootste groepen en op een kampioenschap bestaan ze niet.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:11

CGJ12 schreef:
Het moet me trouwens wel even van het hart dat alle nadelen die hierboven staan genoemd NIET door de fusie komen!!!!

Feit is wel dat je nu nergens anders meer naar toe kunt, ze hebben een monopoliepositie en buiten die gigantisch uit.

Ook hebben ze als argument dat de contributie van de bond een van de laagste van Nederland is....vergeten ze daar bij te vermelden dat je wél eerst van een vereniging lid moet worden, voordat je bij hen terecht kan...dus in feite een dubbel lidmaatschap!

Die fusie an sich vind ik prima, alleen we krijgen wel ineens allerlei regels om onze oren die hartstikke nadelig zijn voor de ruiters en waar we met z'n allen geen énkele inspraak in hebben!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:33

Nog een leuke op Endurance gebied.. We moeten aan de startkaart. Okay, da's voor de meeste mensen niet fijn (en lijkt behoorlijk overbodig) maargoed, dat hou je niet tegen. Maar de manier waarop dat gaat?

[WD] [endurance] BELANGRIJK: LEES DIT EVEN!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:33

Dat het allemaal wat duurder wordt bij de KNHS vind ik nog niet zo'n probleem (procentueel vallen die kosten in het niet bij het onderhouden van je paard), maar heb je al gemerkt dat het inschrijfgeld voor een dressuurrubriekje zo maar 8 euro is geworden (zowat 20 piek).

Vroeger (ja ja) kon je rijden voor NLG 7,50 of 10,00.
NLG 12.50 was al duur.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:35

CGJ12 schreef:
Voordeel van de fusie:
De wedstrijdagenda is nu samengevoegd.

Dat klopt ook niet helemaal, want voor de fusie waren de wedstrijden ook al opengesteld voor andere bonden. Hier in de buurt kon je zowel KNF als NBVR wedstrijden starten, dat was geen enkel probleem. Er waren wel wat verschillen, maar die zijn er nu nog steeds, zoals bijv. het wel/niet tussen hekjes rijden en het wel/niet krijgen van uitgebreide protocollen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:35

Eerlijk gezegd hoop ik dat er een wilde bond gaat ontstaan. Dat moet toch teken genoeg zijn voor de KNHS dat ze niet op het juiste weg zitten.
Ik mis echt de voordelen van de NBVR en dus de reden waarom ik NBVR lid was binnen de nieuwe organisatie.
Alleen waar begin je met de oprichting van een nieuwe bond?

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:50

De voordelen die er zijn van de fusie van de bonden is voor zover ik weet alleen voor de top-ruiters en de promotie van de paardensport op (inter)nationaal niveau.
Voor de rest wordt er niet of nauwelijks gezorgd voor de basis van de sport. Dus voor de gewone verenigingen en leden zijn er alleen maar extra regels en vooral kosten bij gekomen.
En toch zal juist vanuit die basis het nieuwe talent moeten komen wat later weer op (inter)nationaal niveau kan rijden. Maar door de huidige WP-regelingen e.d. is het dus bijna onmogelijk geworden om dat niveau te gaan halen. (of je moet multi-miljoenair zijn, nou ja, veel geld over hebben).

Maar wat wel weer leuk is om te weten is dat ieder lid in principe naar het KNHS-terein (bij Ermelo) kan gaan en daar de auto met trailer kan neerzetten en een leuke rit daar kan gaan rijden. (met je ledenkaart heb je toegang tot de tereinen van het KNHS).

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:01

Dat moeten we dan maar eens gauw gaan doen met z'n honderden... Mega-Bokt-rit anyone? We betalen ervoor, dus dan moeten we daar maar eens uitgebreid gebruik van maken...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:02

MrMagic schreef:

Maar wat wel weer leuk is om te weten is dat ieder lid in principe naar het KNHS-terein (bij Ermelo) kan gaan en daar de auto met trailer kan neerzetten en een leuke rit daar kan gaan rijden. (met je ledenkaart heb je toegang tot de tereinen van het KNHS).

Maar dat kun je toch op iedere willekeurige parkeerplaats, daar heb ik de KNHS niet voor nodig Knipoog

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:16

Fitzroy"]
[quote="MrMagic schreef:

Maar dat kun je toch op iedere willekeurige parkeerplaats, daar heb ik de KNHS niet voor nodig Knipoog
[/quote]

klopt, maar op terein van KNHS is toch meer ruimte Knipoog
Maar ik dacht ook dat als er dan iets mee gebeurd (inbraak/diefstal) dat je dan KNHS ook nog aansprakelijk kan stellen. In principe mogen daar alleen de leden van de KNHS komen en geen andere figuren. (niet dat ik alle KNHS-leden zou vertrouwen, maar toch)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:18

CGJ12"]
[quote="Lielle schreef:
Even uit mijn hoofd (dus val me er neit op aan als het niet helemaal klopt):
Dressuur
B : min 3 jaar
L : min 4 jaar (mag na 1 oktober van na het jaar dat ze drie worden)
M-Z: min 5 jaar

Ik val je er niet op aan, maar het klopt niet.

L/M minimaal 4 jaar
Z minimaal 5 jaar
[/quote]
thanks, je hebt helemaal gelijk.

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:28

MacavityL schreef:
"Alle wedstrijden tot en met eind 2003 zitten vol, je kunt na de piep inspreken voor op de reservelijsten"

jaaa dit had ik vandaag ook!
en ik belde voor een wedstrijd van 30 DECEMBER!!!!!! echt niet te geloven!
Ik was echt pissed! 2,5 mnd van tevoren is niet eens genoeg meer!