Paardenspullen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:31

Natasjahors schreef:
MarMarieke schreef:
Ze is al haar hele leven gewend in de kou lopen zonder deken.. Ze is winterhard :D Ze heeft nog never ever in haar leven een deken op gehad ;D

Dus als ze na een training goed bezweet is zet je dr op stal omdat ze winterhard is?

Hahaa Nee ;D Ik kijk anders nog wel even... :o Maar in Frankrijk zweet ze ook altijd en dan zetten ze haar gewoon op het weiland... Dus zal het even aan die mensen vragen :o

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:33

Mijny schreef:
Natasjahors schreef:
Ze is al haar hele leven gewend in de kou lopen zonder deken.. Ze is winterhard :D Ze heeft nog never ever in haar leven een deken op gehad ;D

Dus als ze na een training goed bezweet is zet je dr op stal omdat ze winterhard is?

Dat dacht ik ook. Als je haar gewoon helemaal bezweet in de wei zet dan wordt ze ziek. Dat is hetzelfde als jij als het koud is met natte haren buiten gaat lopen. Ik zou op z'n minst een zweetdeken gaan kopen.
En met de peesbeschermers zou ik even kijken hoe het gaat. Het is niet per se nodig. Ga je de bandages gewoon voor de mooi gebruiken? Ik heb namelijk ook alleen maar een paar (witte) bandages voor wedstrijden.[/quote]

Ja, ik heb bandages voor wedstrijden dan ;D

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:35

vuurneon schreef:
EHBO set! Zowel voor paard als mens :)

Enne het is uierzalf :P Geen uienzalf hihi Maar is geen noodzaak, wel handig overigens als je de thermometer in wil brengen.

Meer dan 1 halster, je hebt er altijd 1 op reserve nodig :)

Ja,, ik had ook al gerekend op extra halsters en halstertouwen ;D

Mijny

Re: Paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:43

En denk natuurlijk aan extra rijbroeken en kleren voor jezelf. Ik denk dat als je een eigen paard krijgt dat je dan veel vaker gaat rijden ;).
O, en een paardensnoepjes voorraad.
En eventueel nog shampoo voor als je haar wil wassen.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:13

Mijny schreef:
En denk natuurlijk aan extra rijbroeken en kleren voor jezelf. Ik denk dat als je een eigen paard krijgt dat je dan veel vaker gaat rijden ;).
O, en een paardensnoepjes voorraad.
En eventueel nog shampoo voor als je haar wil wassen.

Ik heb al 7 rijbroeken ;D
Denk dat dat wel genoeg is :o
Shampoo heb ik al,, of moet het speciale paardenshampoo zijn?
Iemand?

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:16

Oef, dat is veel.
Het hoeft niet speciale paarden shampoo te zijn, maar niet alle shampoo kan. Je kunt ook gewoon baby shampoo gebruiken. Ik heb wel paardenshampoo (met appelgeur :P) maar die heb ik van een vriendin gekregen en nog nooit gebruikt. Ik heb hem ook pas een keer gewassen en dan gewoon zonder shampoo.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:28

Misschien voer? Bix? :')

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:34

xSCWx schreef:
Misschien voer? Bix? :')

dat is inderdaad wel fijn om te hebben haha :D

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:40

Als je je paard op een manege hebt staan is dat niet nodig, maar ik weet niet waar TS haar paard gaat stallen.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 20:27

Mijn paard gaat op een manege staan :D Dus voer en bix wordt al geregeld :D Maar toch bedankt ;D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:40

Een zweetdeken is echt geen overbodige luxe hoor! Ik kreeg er gelukkig eentje (met hals) bij m'n merrie toen ik haar kocht, en ze stond niet eens in het werk (jonge merrie)
Maar door alle stress van de verhuizing etc, nieuwe stalling, helaas toch een schimmeltje gekregen. Tja en dan is het wel errug handig als je moet wassen...
Maar ook na het rijden en ze is bezweet.

Zat eerst te bedenken om neer te zetten wat ik allemaal heb, maar de lijst werdt me ff te lang _O-

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:43

Leuk dat je een paardje krijgt! maar hulpteugels, nou nee ;(
Hulpteugels richten vaak meer schade aan dan dat ze goed doen en de reden die jij noemt( hij verveeld zich snel) vind ik echt een beetje vreemd. Probeer het eerst op te lossen zonder hulpteugels! want ik zeg altijd maar zo: waar de rijkunst ophoud, begint de zaldekamer. Dat is mijn mening ;)