Jacimatho schreef:Bij Dac Noordwolde, kliniek met uitstekende naam
Dank voor de goede adviezen tot zover. Die zijn heel nuttig en drukken me met de neus op de feiten.
Is er iemand die een klinische afkeuring heeft genegeerd en toch is voortgegaan met de koop?
Klinisch was mijn paard ook niet in orde toen ik haar kocht. Vorige eigenaar had wel foto's laten maken maar niks kunnen vinden. Toch er voor gegaan omdat ik het paard al meer als een jaar bijreed en dus elke dag mee maakte. Tot nu toe nog geen spijt van gehad. Heb er een osteopaat/fysio bijgehaald, 2 behandelingen en 180 euro lichter liep ze weer als een trein. Nu moeten we wel aan een speciaal trainings schema houden, ze moet 1x per week gelongeerd worden en 1x per week mee grondwerken om de spieren te stretchen. Dit vind ik geen ramp om te doen. Springen, buitenrijden, dressuren alles kan met haar. Zou der voor geen goud kunnen missen. Paard is blij, ik ben blij en de vorige eigenaar is blij. Ze stond op het punt om haar naar de slacht te verkopen.
Overigens was ik mij wel bewust van de mogelijke risico's. Ik heb gezegd dat ik het gewoon ging proberen, mocht het niet lukken, dan moest ik ook zo eerlijk zijn tegen mijzelf om haar dan te laten gaan/ verkopen als weidemaatje.