Bril of lenzen tijdens het rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draag jij een bril of lenzen tijdens het rijden?

Bril. Ik heb altijd een bril op
79 (32%)
Lenzen Ik heb normaal een bril op
17 (6%)
Lenzen Ik heb altijd lenzen in.
150 (60%)

Totaal aantal stemmen: 246

2005

Re: Bril of lenzen tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:55

Lenzen. Een bril vind ik zo onhandig met sporten. Je gezichtsveld is beperkt door een bril, hij beslaat en ik vind het een eng idee dat hij kan breken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:56

Hahah ja dat vraag ik me ook af ;)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:58

Ik haat het al als mijn bril beslaat tijdens het werken in de stallen... Meestal rij ik ofwel zonder bril, ofwel met lenzen in. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met een bril te gaan rijden... Stel je voor dat je valt en een stuk glas in je oog...

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:09

Ik zet mijn bril nooit af, ben allergisch aan lenzen, en ik gallopeer nog liever even met 1 hand om m'n bril op m'n neus te duwen als dat ik zonder bril ga. Heb al zo weinig dieptezicht, dat komt niet goed :')

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:10

inesje15 schreef:
Ik haat het al als mijn bril beslaat tijdens het werken in de stallen... Meestal rij ik ofwel zonder bril, ofwel met lenzen in. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met een bril te gaan rijden... Stel je voor dat je valt en een stuk glas in je oog...

Een stuk glas zou ik me niet aan verwachten, heb wel al 2 keer m'n neus gebroken doordat ik op m'n cap was gevallen die op m'n bril drukte bij de val en zo m'n neus brak.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:34

TeckTonie schreef:
inesje15 schreef:

Een stuk glas zou ik me niet aan verwachten, heb wel al 2 keer m'n neus gebroken doordat ik op m'n cap was gevallen die op m'n bril drukte bij de val en zo m'n neus brak.

Mijne is een titanium, dus een neusbreuk lijkt voor mij minder waarschijnlijk, rlasbreuk daarintegen des te meer aangezien er geen kader is ;-) :P Maar doet er hier eigenlijk niet echt toe... Maar je stelt dus degelijk dat rijden met een bril toch nare gevolgen kan hebben... Is voor mij voldoende om het niet te doen.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:39

inesje15 schreef:
TeckTonie schreef:

Mijne is een titanium, dus een neusbreuk lijkt voor mij minder waarschijnlijk, rlasbreuk daarintegen des te meer aangezien er geen kader is ;-) :P Maar doet er hier eigenlijk niet echt toe... Maar je stelt dus degelijk dat rijden met een bril toch nare gevolgen kan hebben... Is voor mij voldoende om het niet te doen.

De 1ste breuk was dus met turnen op school, en de 2de was met een val van een hengst waarvoor ik eigenlijk nog niet goed genoeg reed, en er was een barst, en hij stond terug scheef. Is achteraf wel terug rechtgeslagen door een vriendin, wel per ongeluk :D
Dit is mijn bril en mijn stretch, maar dat even terzijde
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:11

Mijn bril zonder montuur is al eens vanaf mijn neus zo op de grond gestuiterd zonder te breken, dus ik maak me bij het paardrijden ook niet zo druk om een glasbreuk. Daarnaast heb ik specifiek geen glas maar gehard kunststof, is ook veiliger voor de ogen.
En een flexibel montuur, dat niet scheef te duwen is door een paard dat je even terug komt knuffelen.
Kortom, geen problemen met mijn bril. Beslagen glazen heb ik al tijden niet gehad, toen ik nog frequent in een binnenbak reed wel eens tijdens de vrije stap, maar nu ik alleen nog buiten rijden kan heb ik dat niet meer gehad.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:17

Ik draag normaal gesproken overdag mijn lenzen en dus ook met rijden. Vind het ook prettiger zitten. Voordat ik lenzen had, reed ik wel met bril (zie anders de overkant niet :D ) en zonder problemen. Wel heb ik vaak een zonnebril op als het wat stoffig of winderig weer was omdat ik eerder stof in mijn ogen krijg en dat is met lenzen NIET fijn!

Wel was ik ooit eens mijn bril kwijt na een valpartij tijdens buitenrit. Iedereen zoeken, kwamen we er na vijf minuten achter dat die onder mijn cap geschoven bleek te zijn.... :oo

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:19

EDIT: Heb vandaag ook ontdekt dat ik een barst heb in het 'neusstuk' van mijn bril. Geen idee hoe het er komt, maar het zit er, en het scheurt niet verder, maar ik moet dus eindelijk een nieuwe bril :D

maritloveuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:19

troyka1989 schreef:
Ik vraag me af of er mensen zijn die met een bril of lenzen rijden.
En waarom ze voor een bril of lenzen kiezen tijdens het rijden.

Ik heb nu net een nieuwe bril, met sterkere glazen er in. En nu kan ik eigenlijk niet zonder mijn bril.
Maar ik weet nou niet of een bril wel zo handig is. Ik denk dat ik het wel een keer ga proberen met mijn oude bril. Die is ietsje minder sterk. En anders achter lenzen aan ga.

Ik aanvaard dat je een bril moet nemen ik heb zelf lenzen en als er ook maar 1 stofje in komt dan doet mijn oog al zeer en hoe moet het als je op je paard of pony zit te rijden en dan in één keer last van je lens krijgt? En als er in de zomer vliegjes zijn is het reuze handig als je dan een bril op hebt zodat minder snel vliegjes in je gezicht krijgt :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:22

Heeele grote zonnebril dus! Type skibril, die loopt wat verder door om je ogen. Scheelt echt veel!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:23

Jep die heb ik zomers ook zo''n grote zonnebril :D

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:29

Ik rijd nu al jaren met bril. Alleen mijn paard komt af en toe een beetje omhoog, waarop ik meteen om haar hals vlieg om niet aan de teugels te hoeven hangen :+ en dat is niet echt handig voor mijn bril, waarna hij dus af blijft zakken. Ben dat nu wel een beetje zat en ben wel aan wat nieuws toe dus misschien toch lenzen...

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:34

Ik heb jarenlang met bril gereden, ging opzich prima, vond het alleen irritant als hij besloeg tijdens het rijden oid. Maar nu ik regelmatig lenzen in heb, vind ik dat veel handiger. Heb eigenlijk nog nooit last gehad van stof in mijn lenzen tijdens het rijden :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:36

ik vind met bril rijden erg onhandig. Je krijgt ook zand op je glazen dus ik doe altijd mijn lenzen in met paardrijden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:02

Ik heb juist minder last van stof en vliegjes als ik lenzen in heb. Ze zitten meestal namelijk dan op je lens en dat voel je niet. Als er stof ónder je lens komt, is het denk ik tijd voor een afspraak bij de opticien.

Waarom mijn bril stuk gaat bij het rijden? Simpel, omdat ik op buitenrit weer eens om mij heen zit te kijken en een tak mis, zwiep, weg bril. Of ik ben lekker aan het kroelen met paard en hij duwt even vriendelijk zijn neus tegen de mijne. Of.... nou ja, noem maar op. Het is ook niet elke keer dat het gebeurt, maar wel te vaak. En van steeds rechtzetten word je bril rap minder.
Daarnaast vind ik lenzen überhaupt fijner. Bril beslaat, met regen zie je niks, je kijkt er sowieso continu bij langs, als je zweet gaat hij lekker glijden op je neus, hij word vies. Als ik geld had droeg ik alle dagen lenzen.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:06

ik heb wel een bril maar ik rijdt er niet mee

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:14

Ik draag sowieso heel vaak lenzen, dus ook op stal en met rijden. Ik heb weinig last van stof en zand, en mijn paard vind het een geweldige bezigheid brillen van hoofden af te plukken :') dus ik vind het wel fijn zo zonder bril.

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:14

Ik heb eigenlijk altijd mijn lenzen in met rijden, nu alleen even niet omdat ik ontstoken ogen heb. :+

Ik moet wel zeggen dat ik wel veel sneller last van heb als een bak stoffig is.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:04

Ik heb mijn bril altijd op.
Eerst reed ik zonder bril alleen nu zijn mijn ogen achteruit gegaan en dat zou dus gevaarlijk zijn.
en lenzen heb ik niet dus dan maar met bril ;) gelukkig val ik niet vaak en als ik val val ik op mijn rug dus bril blijft heel xD

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:47

Ik rijd altijd met lenzen. Een bril is niet zo veilig bij mij.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:52

Ik rijd met bril en ik heb ook alleen maar een bril. Maar ik vind het wel onhandig omdat hij gaat glijden en als ik een sjaal om m'n gezicht heb tegen kou, beslaan de glazen en zie ik niks meer :+

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:53

Ik heb ook lenzen. Maar rij niet altijd met lenzen in. Zonder zie ik ook nog wel wat. Als het bijvoorbeeld heel droog is dan heb je stuifend zand, en dat is niet een hele goede combinatie met lenzen :+ Dan heb ik natuurlijk geen lenzen in.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:55

ik heb niet zo'n grote sterkte. dus tijdens het rijden laat ik mn bril ook af.
vooral omdat het paard zo vrolijk kan zijn en ik mn bril liever heel hou :P ( heb em laatst opt ijs al gesloopt :P)