Wat is een mooi groet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Re: Wat is een mooi groet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:24

ja, je mag hem gewoon rechts dragen alleen met groeten moet je hem net als je rechter teugel overgeven in je linker hand.
Als je hem meeneemt naar achteren krijg je strafpunten.

suikerpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:36

De zweep kan je gewoon rechts naast je lichaam dragen maar dan met je linkerhand vasthouden. Je hoeft hem dus niet over het paard naar de andere kant te verplaatsen.

saraabeautyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:40

Gwoon je teugels in je linker hand, je rechter hand achter je been leggen en een knikje met je hooft;)
(Zo doe ik hett:P)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:46

Teugels in je linkerhand en rechterhand schuin achter je dijbeen, als ik het me goed herinnern :)
Afbeelding
Hier neem ik mijn zweepje mee, dit is niet toegestaan. Ik was alleen zo dom geweest om het elastiekje op mijn pols te doen :+

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:05

Vriendin van mij, op mijn pony, groette erg overdreven, maar ze had er wel een 8 voor :)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:40

Had bij m'n eerste officiële wedstrijd m'n zweep in m'n rechterhand en terwijl ik moest groeten wist ik dat ik m'n zweep niet mee mocht nemen naar achter dus deed ik het maar met m'n linker hand :D :o?
Stond er op m'n protocol dat ik niet met zweep mocht groeten :=

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:39

Ik heb nog wel eens dat ik per ongeluk met mijn linkerhand groet := Maar volgens mij is het de jury nooit opgevallen want heb er nog nooit een lager cijfer of opmerking voor gehad.
Ik hou het voortaan wel bij springen :D

schwieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:22

Teugels links, rechterhand naar achteren en knikken.
Net als (bijna) iedereen dus.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:29

co2 schreef:
Ik heb nog wel eens dat ik per ongeluk met mijn linkerhand groet := Maar volgens mij is het de jury nooit opgevallen want heb er nog nooit een lager cijfer of opmerking voor gehad.
Ik hou het voortaan wel bij springen :D

haha jou gebeurt het dus ook wel eens gelukkig, ben ik niet de enige :o?

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:41

Ik geef ook altijd een klein knikje, en m'n arm naast m'n lichaam naar beneden :)

Ik heb wel een keer een proefje voor een stalgenootje voorgelezen (jaar of 10) en die groete eerste heel netjes (hadden we ook op geoefend), maar daarna was ze zo blij dat de jury terug groete, dat ze met een bigsmile begon te zwaaien :') stond op 't protocol ook dat 1x groeten genoeg was :+

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:07

Toen ik nog wat wedstrijden reed deed ik het heel simpel. Gewoon teugels in mn linkerhand, rechterhand/arm wat naar achter en een klein beschaafd knikje.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:13

wollewaps schreef:
Ik geef ook altijd een klein knikje, en m'n arm naast m'n lichaam naar beneden :)

Ik heb wel een keer een proefje voor een stalgenootje voorgelezen (jaar of 10) en die groete eerste heel netjes (hadden we ook op geoefend), maar daarna was ze zo blij dat de jury terug groete, dat ze met een bigsmile begon te zwaaien :') stond op 't protocol ook dat 1x groeten genoeg was :+

Ach gossie, geweldig!
Ik had dat ook een keer tijdens het jureren, niet echt bij het groeten, maar toen moesten de ruiters in de proef een paar seconden stilstaan bij de C (dus voor de juryauto). Was er ook een meiske dat uitgebreid die juryauto inkeek met een brede grimlach *D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:28

Goh, ik zal eens beter opletten als ik jureer:). Ik kijk eigenlijk vooral hoe er naar het halthouden gereden wordt, het paard correct stilstaat en wacht op de aanwijzing van de ruiter. Daar baseer ik mijn punt op, hoe je groet vind ik nl niet echt belangrijk, Als je maar groet:).

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:35

Jolien87 schreef:
wollewaps schreef:

Ach gossie, geweldig!
Ik had dat ook een keer tijdens het jureren, niet echt bij het groeten, maar toen moesten de ruiters in de proef een paar seconden stilstaan bij de C (dus voor de juryauto). Was er ook een meiske dat uitgebreid die juryauto inkeek met een brede grimlach *D

Haha, dat is ook wel grappig :+

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:38

Ik vond de foto in dit (memberlist.php?mode=viewprofile&u=22567) profiel wel tof, te meer daar het mijn paard is ;-), was op Indoor Brabant, in het ZZ-licht een paar jaar geleden, en het was een 8 waard.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:53