Probeer eens rijlaarzen van HKM, deze zijn erg laag. Ik heb hele korte benen (hoogte 36) en kuitmaat 36, maar schoenmaat 34.... Dat is ook een probleem...... Als je goede leren laarzen koopt kunnen sommige schoenmakers er een stukje afhalen.
dressuur518
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-12 16:49
ik heb een afspraak bij lipica gemaakt! ook omdat als er in de paardenwinkel laarzen bij stonden die mij dan eindelijk paste vond ik ze niet mooi zat er geen veter op of de rits op de verkeerde plaats(bijv schuin voor) dus ga ik naar lipica om ze daar precies op de goede hoogte en de juiste vorm te laten maken! ik ga ook nog wel even in de lipica laarzen topic`s kijken om ideeen op te doen!
dressuur518
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-12 16:52
ik vindt het trouwens wel jammer dat het passen van rijlaarzen in de standaard maten in de paarden winkels zo moeilijk is als je korte benen hebt!!! met een redelijk budget.
ashley1
Geplaatst: 24-02-12 17:07
Veel plezier met uitzoeken, en bedenk van te voren maar alvast wat je wel en niet wilt Ik wist het zo ongeveer al wel maar toen ik al die laarzen zag staan die al gemaakt waren en alleen nog opgehaald hoefden te worden met al die fratsen er op en eraan, ging ik toch wel twijfelen, zoveel keuze en mogelijkheden
Butterflyx
Geplaatst: 24-02-12 21:03
S_imonee schreef:
Dat probleem heb ik ook. Daarom rijd ik met chaps. Die zitten net onder mijn knie. Ik heb ook wel redelijke dikke kuiten.. Ik kom wel in een rijlaars, maar eruit is het probleem (lees; kramp in kuit wat ongelooflijk pijn doet!)
bij de niro kan dit wel gemaakt worden, precies op maat zelfs. Helaas ben je dan wel een hoop geld kwijt, maar ik heb het er zeker voor over!
Vampirequeen
Geplaatst: 24-02-12 22:16
Ik heb altijd het probleem gehad dat mijn kuiten te dik waren. Laarzen die groter waren bij de kuit waren dan vaak verder te groot. Misschien moet ik toch naar chaps kijken als ik weer serieus ga rijden.
Jolien87
Geplaatst: 25-02-12 19:11
Ik had dat probleem ook met mijn laarzen, de laarzen sneden in mijn knieholtes en doordat mijn kuiten relatief laag in de laars zaten, kwamen ze onder het breedste stuk van de laars te zitten waardoor ze heel strak zaten. Ik heb toen zowel inleghakjes, als inlegzooltjes (van die comfortzooltjes) in mijn laarzen gedaan en nu zitten ze prima:)
dressuur518
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-12 20:38
ja ik moet nog wel bedenken wat ik wil ja! dus ik ben alle topic`s over lipica laarzen al aan het afspeuren! alleen zo`n lakleren neus lijkt me wel wat maar zou dat snel beschadigen?
Afwezig
Geplaatst: 25-02-12 23:16
dressuur518 schreef:
ja ik moet nog wel bedenken wat ik wil ja! dus ik ben alle topic`s over lipica laarzen al aan het afspeuren! alleen zo`n lakleren neus lijkt me wel wat maar zou dat snel beschadigen?
Ik heb korte benen dikke kuiten en normale voetmaat Drama om laarzen te vinden Dus chaps gekozen Uiteindelijk mondoni genomen Heerlijke laars
IndianaJones
Geplaatst: 19-05-12 23:27
Volg dit ook even. Hier m.normale. Voet (39), dikke kuit en korte (onder)benen.
Net even gekeken na tip hier, bij HKM en idd daar oa model Spain en Italy....hoge, normale en korte modellen en allemaal met combi wijdtes normaal,smal of wijd!
BeauKate
Geplaatst: 20-05-12 09:29
hahaha ik ken het probleem uit duizenden ik ben zelf ook klein (1,60) en heb ook kleine benen de laarzen zitten bij mij ook altijd in mijn knie holte maar op shire's merk je er niks van, maar misschien moet je voor kortere laarsjes gaan kijken of gwn schoenen met chaps succes