Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sjanien schreef:Wat moet je hiermee? Het kan een kwestie zijn van een dominant paard en iemand die weinig tot geen ervaring heeft met de omgang van een paard. Aan de hand van hem los in de bak gooien kun je zien of het een dominatie probleem is hij zou dan op jouw bewegingen (zonder zweep) harder-zachter of een andere kant op moeten lopen. Mocht hij dit goed doen dan zou ik eens beginnen met zadel nakijken en paard zelf laten nakijken. En ik zou kijken of er iemand is die je goed kan begelijden. Want als ik zo jouw antwoorden lees heb je niet echt veel ervaring. En wat is er in het verleden met het paard gebeurt dat hij zo bang is voor de zweep dat is ook iets over na te denken. Een paard gedraagt zich niet zo om jouw te pesten maar om jouw te vertellen wat er aan de hand is. en zo te lezen mankeert het paard wel wat. Al is het geen rangorde weten, verkeerd hanagement, lichamelijk mankement. Maar als eerst zoek iemand die echt verstand van paarden heeft.
fjordowner18 schreef:als die het bij je nicht al minder doet, denk ik niet dat het een lichamelijk probleem is en zou ik toch iemand erbij halem met veel ervaring