Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mellis86 schreef:Hier nog 1 met een bodyprotector! En ik kan weinig aan bovenstaande posts toevoegen eigenlijk. Als je een goed passende koopt zitten ze prima en ook ik heb er geen last van met het rijden. Ik zou zeggen, ga naar een grote ruitersportzaak zodat je voldoende keus hebt en probeer er een hoop. Als ze ook zadels verkopen in de winkel ga dan ook even met je bodyprotector op het zadel zitten dan kun je ongeveer voelen hoe het gaat zitten met het zadel. Meebewegen met het paard gaat trouwens nog prima hoor, ik heb ook de smartrider.
, maar veilig wel. Ik ben er iig nog niet afgevallen, maar vooral met springen geeft het meer zekerheid
. petrea schreef:Ik rijd met een racesafe echtJe moet er wat dieper voor in de buidel tasten , of geduld hebben op marktplaats . Ik wist de juiste maat en ben met veel geduld gaan zoeken en heb er eentje gevonden van 150 euro zo goed als nieuw !
me88 schreef:Ik zou graag zoals het onderwerp al luid ervaringen willen horen over een bodyprotector.
Ik heb 2.5 maand geleden mijn rug gebroken na een val van een paard. Nu is dat gelukkig weer allemaal goed gekomen en mag
ik aan het einde van deze maand weer langzaam beginnen met paardrijden.
Nu wil mijn vriend perse dat ik een bodyprotector ga dragen.
Ik heb hier totaal geen ervaring mee en vraag ik graag om jullie advies.
Ik hoor en lees vaker van die doem scenario's dat mensen door een bodyprotector hun sleutelbeen of iets anders breken.
Ik lees graag:
Waarom jullie het aanraden maar ook waarom jullie het afraden?
En wanneer jullie een bodyprotector aanraden, welke rade jullie dan aan?
Tussen haakjes: (Ik wil er wel nog even bij zeggen dat de val die ik nu heb gehad, mijn gebroken rug niet voorkomen was door het dragen van bodyprotector
omdat ik recht op mijn kont terecht ben gekomen)
Ik hoop op jullie reacties
xSimonee schreef:Als je tegen de lepel komt is je bp gewoon te lang
Lielle schreef:xSimonee schreef:Als je tegen de lepel komt is je bp gewoon te lang
ja en nee. Mijn BP is aangemeten voor het crossen, en past daarvoor perfect. Op een dressuurzadel met een andere zit en andere lepel zit die wel tegen de lepel aan, en dat is ook logisch. Je zit anders, je zit dieper in je zadel, e n je zadel is anders gevormd. Dus niet zwart/wit