Ervaringen Bodyprotector!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jockje

Re: Ervaringen Bodyprotector!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:33

Fijn om te weten van iemand dat het een fabel is van het sleutelbeen breken maar bp's komen altijd maar tot halverwege je schouders. Hoe zit het dan als je met paard en al valt en er door een koprol afrolt? En je komt op een van je schouders terecht. Geeft je bp dan bescherming?

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:35

Ja want er zit ook bescherming op je schouder. Alleen je bovenarm niet.

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:41

xSimonee schreef:

Okee bedankt voor de snelle reactie! Hier heb ik veel aan

Ekstul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:45

Ik draag een bodyprotecter op buitenrit. Zomers over een tshirt. In de winter onder mn jas, lekker warm! Ik heb er 1 van HB. Bevalt erg goed. Met blokjes en touwtjes aan de zijkant zodat je genoeg armruimte op t paard hebt. Ook komt deze mooi onder je ribben. 100€

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:18

Jockje schreef:
xSimonee schreef:

Daar heb je bij de wat duurdere merken ook van die arm stukken voor. Geven extra bescherming van het bovenarm en je sleutelbeen...

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:26

Hier nog 1 met een bodyprotector! En ik kan weinig aan bovenstaande posts toevoegen eigenlijk. Als je een goed passende koopt zitten ze prima en ook ik heb er geen last van met het rijden. Ik zou zeggen, ga naar een grote ruitersportzaak zodat je voldoende keus hebt en probeer er een hoop. Als ze ook zadels verkopen in de winkel ga dan ook even met je bodyprotector op het zadel zitten dan kun je ongeveer voelen hoe het gaat zitten met het zadel. Meebewegen met het paard gaat trouwens nog prima hoor, ik heb ook de smartrider.

me88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 11:02

oke dankjewel allemaal voor de berichten. Meer ervaringen zijn altijd welkom. Ik ga binnenkort toch maar eens kijken want over 2 weken mag ik weer langzaam beginnen

Jipperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:47

Mellis86 schreef:
Hier nog 1 met een bodyprotector! En ik kan weinig aan bovenstaande posts toevoegen eigenlijk. Als je een goed passende koopt zitten ze prima en ook ik heb er geen last van met het rijden. Ik zou zeggen, ga naar een grote ruitersportzaak zodat je voldoende keus hebt en probeer er een hoop. Als ze ook zadels verkopen in de winkel ga dan ook even met je bodyprotector op het zadel zitten dan kun je ongeveer voelen hoe het gaat zitten met het zadel. Meebewegen met het paard gaat trouwens nog prima hoor, ik heb ook de smartrider.

Ik heb met bodyprotector veel meer vertrouwen in het rijden. Ze zijn niet echt mooi, agree :'), maar veilig wel. Ik ben er iig nog niet afgevallen, maar vooral met springen geeft het meer zekerheid :).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:48

Gebruik de zoekfunctie eens, je zult versteld zijn hoeveelste topic je wel niet opent over dit onderwerp..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:48

Jockje schreef:
xSimonee schreef:

Schouderbeschermers heb je daar nog voor bij de betere bodyprotectors. Heb ik zelf ook :j

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:53

Ik rijd met een racesafe echt +:)+ Je moet er wat dieper voor in de buidel tasten , of geduld hebben op marktplaats . Ik wist de juiste maat en ben met veel geduld gaan zoeken en heb er eentje gevonden van 150 euro zo goed als nieuw !

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:04

petrea schreef:
Ik rijd met een racesafe echt +:)+ Je moet er wat dieper voor in de buidel tasten , of geduld hebben op marktplaats . Ik wist de juiste maat en ben met veel geduld gaan zoeken en heb er eentje gevonden van 150 euro zo goed als nieuw !

Moet ik nog wel even kwijt dat mijn haren overeind gaan staan zodra er staat dat het moet , van wie dan ook . Sorry daar kan ik niet tegen , als het erom gaat dat je jezelf er veiliger bij voelt , prima !

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:02

Citaat:
Schouderbeschermers heb je daar nog voor bij de betere bodyprotectors. Heb ik zelf ook :j

Okee, en hoe werkt dat dan? Want heb je dan een stuk wat je er aan vast moet maken?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dmv klitteband om je schouderstukje heen, zit ook lusje zodat ie niet schuift.
Dit is dan de How's, je hebt ook nog andere soorten/merken.

De 1ste 2 fotos heb ik schouderbeschermers om, 2e niet.

edit;

duidelijke foto;
Afbeelding

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:24

Okee dit is echt super duidelijk! Heel erg bedankt, dit was gewoon precies wat ik nodig had.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:29

me88 schreef:
Ik zou graag zoals het onderwerp al luid ervaringen willen horen over een bodyprotector.

Ik heb 2.5 maand geleden mijn rug gebroken na een val van een paard. Nu is dat gelukkig weer allemaal goed gekomen en mag
ik aan het einde van deze maand weer langzaam beginnen met paardrijden.
Nu wil mijn vriend perse dat ik een bodyprotector ga dragen.
Ik heb hier totaal geen ervaring mee en vraag ik graag om jullie advies.
Ik hoor en lees vaker van die doem scenario's dat mensen door een bodyprotector hun sleutelbeen of iets anders breken.

Ik lees graag:
Waarom jullie het aanraden maar ook waarom jullie het afraden?
En wanneer jullie een bodyprotector aanraden, welke rade jullie dan aan?

Tussen haakjes: (Ik wil er wel nog even bij zeggen dat de val die ik nu heb gehad, mijn gebroken rug niet voorkomen was door het dragen van bodyprotector
omdat ik recht op mijn kont terecht ben gekomen)

Ik hoop op jullie reacties

Een bodyprotector kan zeker niet alles voorkomen. Maar het helpt wel een eind. Sleutelbeen en ribben zijn een stuk beter beschermd. Het is wel zaak dat je er eentje neemt die lekker zit. Ga dus niet naar een ruitersportzaak waar ze maar 1 merk verkopen en meteen kopen. Probeer eerst meerdere merken. Kijk dan welke het fijnst zit. Als je er eentje hebt die goed past dan heb je er met rijden geen last van.

De voordelen van een BP hoef ik je niet te vertellen. Dat kun je zelf wel raden. De nadelen zijn dat ze erg warm zijn. Ik heb ook eens springles gehad op mijn merrie toen ze nog erg jong was. Voor de zekerheid mijn BP aangetrokken, maar op dat moment belemmerde me die wel in mijn beweging als ze wat rare sprongen maakte.

Ik kan je geen BP aanraden. Je moet er gewoon een nemen die lekker zit en aan de veiligheidseisen voldoet. Ik heb zelf de Racesafe, maar dat wil niet zeggen dat die bij jou ook lekker zit.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:38

ik draag standaard een bodyprotector, moet van mn ouders.
het geeft je wel meer zekerheid heb ik het idee, je bent minder bang om te vallen. bij het opstijgen op grote paarden is het soms wel even lastig maar je kan ook gewoon een krukje pakken.

ik heb een bodyprotector met rits, dan hoef je m niet steeds te verstellen ik weet niet van welk merk deze is en ik heb op deze computer geen duidelijke foto staan.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:43

Voor goede info inzake bodyprotectors raad ik je www.canter-equipment.nl aan, zij weet er veelvan en geeft goede voorlichting. Ik heb de Air-o-Wear woman met verkorte rug omdat ik anders tegen de lepel van het zadel aan kwam. Ik mocht ze ook proberen.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:48

Ik zit na een lelijke val nu met gekneusde ribben thuis en heb dit topic meegelezen. Na het lezen van zo veel positieve ervaringen met bodyprotector denk ik er nu serieus over om er een aan te schaffen. Thanks!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:51

ik rijd zeer regelmatig met bp en ik merk er echt niets van. Komt regelmatig voor dat ik hem pas uitdoe na het afzadelen e.d. omdat het zo lekker warm is. Het enige wat ik niet fijn vind is de combinatie dressuurzadel en bodyprotector, dan stoot je vaak tegen de lepel aan.
Maar het is wel heel erg belangrijk om een goed passende te kopen, anders is het wel een ramp.
ik heb idd ook een airowear van canter (zie bericht hiervoor) en die zit voortreffelijk. Maar het beste is idd om er een aantal te passen, dan merk je vanzelf wat jou het beste bevalt. Schouderbeschermers is ook al eea over gezegd.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:26

Als je tegen de lepel komt is je bp gewoon te lang ;)

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:34

Reed vroeger ook met een bodyprotector maar vond het irritant om te springen (die van mij was te lang) dus ik zou ervoor zorgen dat je een goed passende vindt die je makkelijk kan verstellen. Voor de rest had ik er enkel goede ervaringen mee (Ik heb onder een paard gelegen en als ik de bodyprotector niet aan had gehad kon ik nu waarschijnlijk niet meer rijden)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:39

xSimonee schreef:

ja en nee. Mijn BP is aangemeten voor het crossen, en past daarvoor perfect. Op een dressuurzadel met een andere zit en andere lepel zit die wel tegen de lepel aan, en dat is ook logisch. Je zit anders, je zit dieper in je zadel, e n je zadel is anders gevormd. Dus niet zwart/wit ;)

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:51

Lielle schreef:
xSimonee schreef:

ja en nee. Mijn BP is aangemeten voor het crossen, en past daarvoor perfect. Op een dressuurzadel met een andere zit en andere lepel zit die wel tegen de lepel aan, en dat is ook logisch. Je zit anders, je zit dieper in je zadel, e n je zadel is anders gevormd. Dus niet zwart/wit ;)

Dat klopt opzich wel, maar dan moet je er niet mee in je dressuurzadel gaan rijden want dat is ontzettend vervelend als ie te lang is, en ook stukken minder veilig :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:53

Soms moet je risico's tegen elkaar afwegen. Het is niet 'ontzettend vervelend' want zo veel te lang is het nu ook niet weer niet, en bovendien is het ooit verstandiger om dan maar iets minder comfortabel te zitten (en dus wat voorover te zitten) maar wel goed beveiligd te zijn als je eraf gaat, dan zonder BP te rijden. Hangt helemaal van het paard en de omstandigheden af.

Maar een echt te lange BP is niet aan te raden, dat ben ik met je eens.