[PG]Shetlander hengst bont(verkocht naar italie)paardenmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Shetlander hengst bont (verkocht naar italie)op paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:15

haha een echte shet! :D
Zo te lezen hebben jullie echt een toffe tijd gehad en heeft die pony ook nog echt genoten! :)

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 21:18

dat hoop ik ook dat hij heeft genoten lekker gras eten in een grote wei die eigelijk te groot was en elke dag eten wat eigelijk niet hoefte omdat hij meerendeels van die tijd te dik was lekker met 3 andere liefe shetten en elke dag werd zijn hele wie uitgemest mis die tijden met hun

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 21:45

mijn vriendin zou het vervelend vinden dat ik het zou zeggen dat hun miss bijna wel zeker naar de slacht zijn

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:04

gezien de chip die ze gekregen hebben voor vertrek, denk ik idd dat ze naar de slacht gegaan zijn.
Maar niet zozeer naar italie. Dat zal je nooit weten.

ga er maar niet meer vanuit dat ze nog leven.... helaas....

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 19:11

ze hadden nog geen chip en de andere 2 van de shetten die kregen er 1 om naar lathum in de trailer vervoerd te mogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:08

Helaas moet ik me bij de rest aansluiten...
in italie worden bijna alle paarden geslacht:(
ja ik vind het ook wreed!
ik weet hoe je vriendin zich kan voelen...
heb ook een soort van verzorg shettie en die was ook schuw enzo had geen halster om enzo en die heeft nou steeds een beetje meer vertrouwen in mensen:)
zijn weide maatje mag mij niet m`n vriendin juist wel heel erg mijn pony mag haar niet en mij wel:)
ik houd ook vreselijk veel van die pony!

ik duim maar ik vrees dat je ze nooit weer zult zien :(:) :(:):(:)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:53

Het is misschien een overbodige reactie maar inderdaad.
Italië is op de markt altijd slacht, hoe snel of hoe langzaam ze ook verkocht worden.
(Met andere landen oa spanje heb je nog kans dat ze zeg gaan voor "het leven")
Ik kom veel op markten en zie het altijd weer gebeuren hoe ze de beesten met weet ik het hoeveel in een vrachtwagen proppen en wegtransporteren.
Ze komen ook heel leuk en aardig over maar ze racen altijd vanaf het begin zo snel mogelijk over de markt om het beste eruit te kunnen halen.
Mijn hengst is er ook heen gegaan omdat hij blijvend ziek was en gelukkig was ik er net die markt niet bij maar ik weet dat hij toen dus naar Italie is verkocht en van een ander weet ik weer dat deze met 180 paarden (in dubbele vrachtwagen letterlijk GEPROPT)die kant opgingen.
Vraag me trouwens wel af hoe dit toch vanuit nederland zo kan ook al gaan ze dan naar Italie/
Gelukkig was de officiele eigenaar hier altijd eerlijk over geweest omdat ik zon intensief contact met het beest had.
Hij was mijn alles, hij volgde me los over de straten overal heen en was iedereens knuffel.
Helaas liet zijn gezondheid te wensen over en troost mezelf met de gedacht van de eeuwige groene weides.
Hoop dat mijn vriend niet te veel geleden heeft en nu rust heeft, en ik hoop van harte dat deze dat ook zullen hebben.
Want helaas is het keiharde waarheid maar ik weer voor 99,9% dat deze er ook niet meer zullen zijn.

ponieke10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:04

wij verkopen ook wel eens een shet of welsh naar italie,maar deze worden verkocht als rijpony ( zijn ook te duur voor de slacht)
er zijn ook grote opkopers die ze opfokken als rijpony ,uiteraard het grote aantal handelaren doet dit niet .
dus niet alle shetlanders zijn voor de slacht,vooral de bonte zijn erg gewild als rijpony en worden ook voor veel geld verkocht

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:15

Ok het is een oud topic....
Maar hoe oud is twinkel? Bij ons staat er een vos twinkel op stal, kan natuurlijk toeval zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:33

Moderatoropmerking:
Op Opsporing Verzocht is het alleen toegestaan om te reageren als je serieuze tips en/of vragen hebt met betrekking tot het gezochte paard. Graag vanaf hier daar rekening mee houden. Berichten die hier niet aan voldoen worden verwijderd.

verastar1

Re: [PG]Shetlander hengst bont(verkocht naar italie)paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 21:50

twinkel was ong. 2 a 3 jaar toen ze vorig jaar weg ging bij ons. Dus zal ze nu tussen de 3 en 5 jaar oud zijn. ze was ook heel shuw dus denk niet datze een manege pony is

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:42

Dan is de Twinkel bij ons op pension niet de jouwe, deze is 14 jaar...

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 19:34

oke

Nora175

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:42

Heb je misschien een foto?

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 14:58

Nora175 schreef:
Heb je misschien een foto?

nora dat heeft geen zin ik weet 100% dat ze dat niet is

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 22:33

Na een tijdje weer een update en er is nog hoop dat mensen weten wie ze zijn.

Vanavond zagen we die man en even gepraat. En we hadden het weer over ollie en twinkel en hij zei dat ze helemaal noet naar italie zijn gegaan en dat ollie is verkocht als dekhengst en twinkel op de markt. Heel raar dat hij dat dan nu pas zegt en eerder naar italie. Het blijft natuurlijk onzekerheid want allebij kan waar zijn. Maar misschien weet iemand waar deze pony's staan of herkend. We kunnen het altijd proberen:)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 02:13

Moderatoropmerking:
Wederom enkele berichten verwijderd. Op Opsporing Verzocht mag alleen gereageerd worden als je denkt te weten waar een paard of vorige eigenaar zich bevindt.