Nieuwe trailer kopen, met of zonder zadelkamer -> ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:25

Van harte met je aankoop!!
We wensen je veel rijplezier ;)

Esperanza
Blogger

Re: Nieuwe trailer kopen, met of zonder zadelkamer -> ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:30

KletsKoekje schreef:
Mootje, fijn om ervaringen uit eerste hand over de desbetreffende trailer te horen! Heb net met vriendlief overlegd en ga denk ik inderdaad voor de 1,5 paards Singapore mét zadelkamer!

Gefeliciteerd! Ik denk dat dit bij dezelfde trailerboer is als waar ik mijn trailer vandaan heb :D Ik heb alleen de 2 paards variant, de Nairobi.

Een fijne trailer! Ik heb een zadelkamer gekozen, maar mijn zadel zit er meestal niet in. Ik heb mijn zadel uiteindelijk liever in de auto, ivm diefstal. Maar ik vind het wel lekker om spullen in te stoppen die niet in de trailer kunnen als ik er 2 paarden in heb. Mestboy, maar ook natte stinkdekjes of natte beenbeschermers enzo.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 02:12

Ik vind een zadelkamer ook fijner.
Vind het niet fijn om het zadel in de auto te gooien, hang het liever op een stang in de trailer.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 02:17

Mootje schreef:

Mag ik hier even op doorvragen, misschien dat iemand het weet.
Zou dit ook in een 2paards trailer van een ander merk kunnen? (böckmann)
Ik twijfel of de kast niet te diep is waardoor de deur van de kast niet ver genoeg open kan door je middenstang.

Ik heb dus een trailer zonder zadelkamer en ik mis 'm wel hoor :j Al die meuk in de auto, die vieze stink dekjes, of na een cross training die bagger in de auto :=
Zo'n kast lijkt mij dan weer ideaal

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:59

ik heb zo een losse kamer van ifor, en idd kan je deur niet helmaal open als ie in de punt staat , maar als je hem iets verzet als je een paard eruit hebt is dat geen probleem ,ik zet m ook lleen in de punt als ik met 2 paarden ben, anders zet ik hem in het lege vak aan de stang vast

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:06

Wij hebben een trailer met zadelkamer. Ik vind het heel handig! Al heb je wel minder ruimte om onder de stang door te kruipen ;) Wij hebben een 2paards.

Wel 1 tip voor iederen met een zadelkamer in de trailer: bewaar je dure spullen daar nooit in op wedstrijd!! Afgelopen jaar zijn er genoeg zadels en dergelijk gestolen uit dit soort zadelkamers. De sloten laten vaak te wensen over ;) Dus leg dan je zadel en hoofdstel altijd in de kofferbak van de auto.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 12:09

@Pletje heb ik inderdaad ook veel gehoord en ook gelezen op bokt. Mijn vriend werkt in de bouw en maakt er een extra slot op gelukkig. Moet er niet aan denken dat mijn spullen gestolen worden..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:15

Idd, alle sloten blijken dus hetzelfde te zijn hebben ze me verteld... dus extra slot met andere sleutels is wel handig. Op wedstrijden legde ik vaak mn zadels in de auto en op slot. Zadelkamer breken ze zo open, vuile dieven..

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:06

Hier ook een trailer MET zadelkamer. Heb hem al jaren en ben er zeer tevreden over.
Wij hebben destijds een ander slot er in laten zetten, de reden dat ik juist voor een zadelkamer
heb gekozen is omdat ze op wedstrijden 2x in mijn auto hebben ingebroken en mijn zadels hadden gestolen.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:16

Wij hebben ook een trailer met zadelkamer, echt heel veel fijner !

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:25

Ik heb een trailer zonder zadelkamer. Ik moet zeggen mis deze soms wel. Me auto ligt wel vol spullen als ik op wedstrijd ga. Ik heb een humbaur trailer 1.5 paards. Kan daar makkelijk een zadelkamer in?? En welke is dan praktisch?? Iemand tips??

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:26

Angeline1990 schreef:
Ik heb een trailer zonder zadelkamer. Ik moet zeggen mis deze soms wel. Me auto ligt wel vol spullen als ik op wedstrijd ga. Ik heb een humbaur trailer 1.5 paards. Kan daar makkelijk een zadelkamer in?? En welke is dan praktisch?? Iemand tips??

ik heb een 1,5 paards humbaur met zadelkamer, het past allemaal net. Echter die van mij is er in de fabriek ingezet, ik weet niet of je die achteraf bij kan plaatsen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:31

Achteraf plaatsen kan wel, maar dan ben je je deur kwijt. Af-fabriek een zadelkamer betekent dat je naast je verzorgingsdeur aan de andere kant je zadelkamerdeur hebt.
Voor de standaard polymeer zadelkamers heb je normaal gesproken een kleinere deur als de verzorgingsdeur, waardoor je misschien ook niet helemaal uitkomt.

Ik zou zelf iets klussen of laten klussen en aflakken met jachtlak.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:48

josewoos schreef:
Mootje schreef:

Mag ik hier even op doorvragen, misschien dat iemand het weet.
Zou dit ook in een 2paards trailer van een ander merk kunnen? (böckmann)
Ik twijfel of de kast niet te diep is waardoor de deur van de kast niet ver genoeg open kan door je middenstang.

Ik heb dus een trailer zonder zadelkamer en ik mis 'm wel hoor :j Al die meuk in de auto, die vieze stink dekjes, of na een cross training die bagger in de auto :=
Zo'n kast lijkt mij dan weer ideaal

Dit kan ook, gewoon op je deur ( die dan wel verstevigd word als dat echt nodig is ;)
Afbeelding

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:14

dat is ook een mooie oplossing gap, wat kost zoiets? weet je dat?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:24

@gap, wat een leuke oplossing, heb zo iets nog nooit gezien!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:35

@knollentuin en @KletsKoekje; We leveren deze idd en bouwen ze ook op de deuren van de klanten, het is voor velen zonder zadelkamer toch een oplossing die ze eerder niet gedacht hadden ;)
Je bent rond de 300 euro kwijt incl het erop maken ;) ( ex btw)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:07

Gefeliciteerd met je nieuwe trailer!

Ik heb laatst ook een nieuwe trailer gekocht, ik kwam eigenlijk kijken voor een trailer met zadelkamer, maar ben toch weg gegaan met een trailer zonder zadelkamer. Mijn paard wil nogal eens 'klauwen' met z'n voorbenen, dus ik zag die zadelkamer al helemaal kapot gaan ;) Daarnaast vind ik de ruimte die het inneemt nogal irritant. Ik heb al mijn spullen altijd in de auto gehad, gewoon een kleed over de achterbank om de boel schoon te houden en niks aan de hand. Ik zag persoonlijk zelf de meerwaarde niet van een zadelkamer, ik leg alles net zo lief in de auto :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:14

ok gap, en als ie dan dicht zit kan je de spullen er ook niet via de trailer eruit halen? zo ziet het eruit iig.
ik vind t een goede oplossing en zal m zeker in gedachten houden , voor als mensen een aperte zadelkamer zoeken..

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:20

knollentuin schreef:
ok gap, en als ie dan dicht zit kan je de spullen er ook niet via de trailer eruit halen? zo ziet het eruit iig.
ik vind t een goede oplossing en zal m zeker in gedachten houden , voor als mensen een aperte zadelkamer zoeken..

Dat klopt idd, je kan het er alleen uithalen als je ook daadwerkelijk de deur opent, hij sluit af tegen de wand zeg maar ( blijft wel wat ruimte tussen, maar niet voldoende om de spullen er op deze manier uit te halen).
Voordeel van deze constructie is ook dat je de volledige ruimte behoud met in en uitladen, omdat je vaak de deur openzet als je erin stapt ;)

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:38

gap schreef:
knollentuin schreef:

Dat klopt idd, je kan het er alleen uithalen als je ook daadwerkelijk de deur opent, hij sluit af tegen de wand zeg maar ( blijft wel wat ruimte tussen, maar niet voldoende om de spullen er op deze manier uit te halen).
Voordeel van deze constructie is ook dat je de volledige ruimte behoud met in en uitladen, omdat je vaak de deur openzet als je erin stapt ;)

Dit is wel een hele mooie oplossing. Maar ik heb geen sleutel van de deur om deze van buiten af te sluiten. Is het makkelijk om nog aan zo sleutel te komen of moet er dan meteen een hele nieuwe deur in??

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:42

Goede keuze!
Ik heb zelf ook een Blomert, 1,5 paards met zadelkamer en vind het heerlijk!!!
Voorheen hadden we een oude 1,5 paards trailer met tussenschot. Ik zette dan het tussenschot schuin en had aan de andere kant een zadelhouder op het tussenschot vast geboord.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:36

Dit is wel een hele mooie oplossing. Maar ik heb geen sleutel van de deur om deze van buiten af te sluiten. Is het makkelijk om nog aan zo sleutel te komen of moet er dan meteen een hele nieuwe deur in??[/quote]

@ Angeline1990 Ja hoor dat is altijd op te lossen, desnoods krijg je een nieuw slotje in je deur, dan hoeft gelukkig niet heel je deur eruit :D

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:46

gap schreef:
Dit is wel een hele mooie oplossing. Maar ik heb geen sleutel van de deur om deze van buiten af te sluiten. Is het makkelijk om nog aan zo sleutel te komen of moet er dan meteen een hele nieuwe deur in??

@ Angeline1990 Ja hoor dat is altijd op te lossen, desnoods krijg je een nieuw slotje in je deur, dan hoeft gelukkig niet heel je deur eruit :D[/quote]

+:)+ Bedankt voor de informatie.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:18

@ Angeline1990 ..............graag gedaan ;)