is het nou zo raar zadel passen en als niet past terug breng

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Re: is het nou zo raar zadel passen en als niet past terug breng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:43

Ik heb ook een aantal keer een zadel verkocht. Betalen en passen en als hij niet past, mag hij terug gebracht worden. Wel bv binnen een afgesproken tijd. Mocht hij stuk terug komen, dan neem ik hem niet terug. Als hij in orde is geen probleem. Dan krijgen ze gewoon het geld terug.
Zo spreek ik het dan af, even op papier zetten zodat je als koper en verkoper weet wat er afgesproken is.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 14:49

ja zo wil ik het ook doen

mensen kunnen mij toch een een zadel verkopen waarvan de boom stuk is.
en wat moet je dan..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:56

Als ze dat niet wilt dan zoek je toch gewoon verder. Genoeg te koop.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 18:32

dat is waar
maar het is wel iets wat ik zoek
hij heeft geen makkelijke maat

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:53

34 is een hele voorkomende maat, niet zo lastig hoor. Toen je zei ouderwetse haf had ik iets lastigers verwacht :P heb zelf nog een boommaat 40 liggen die morgen hopelijk verkocht is!
Wat voor pasvorm heeft je paard nodig?

Als de verkoopster weet hoe graag jij t zadel wil hebben heeft ze natuurlijk ook wel flink wat macht, om het zo maar te zeggen :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 19:24

nou ik weet niet meer ze logt wel in maar reageerd niet op mij mails of geeft een reactie.
over me voorstel...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:17

We hebben zo ook een aantal keer een zadel gekocht en verkocht. Mijn boomloosje is toen met de verkoper naar ons toegekomen voor uitleg, passen en rijden. En achtergebleven. Mijn westernzadel voor de verkoop heeft samen met ons half nederland gezien voordat het verkocht was. En bij de aankoop van mijn huidige westernzadel hebben we het opgehaald, betaald, thuis gepast en gereden. Zou het niet gepast hebben zouden we het weer teruggebracht hebben tegen terugkrijgen van het geld.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:31

Nou ook leuk dat ik dit lees. Heel bokt mag wel weten dat het over mij gaat *\o/*

Ik ga het nu uiteindelijk toch doen, op goed vertrouwen dan, maar ik ben er zeker niet blij mee.
Komt in eerste instantie niet omdat ik niet wil dat iemand het zadel past, maar meer omdat ik geen zin heb in het zadel-weg-zadel-terug gedoe.

Het gaat hier overigens ook over een NIEUW zadel wat ik graag in dezelfde staat retour wil hebben, mocht het niet passen.
Niet zo heel veel paarden hebben maat 34, dus volgens mij moet je het aardig kunnen weten. Bovenal valt er tegenwoordig een boel aan te passen.
Als de breedtemaat goed is, kan een zadelmaker een heleboel voor je betekenen.

Maargoed. Ik heb mijn adres al doorgegeven, dus nu ben ik ineens wel aardig :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:33

Ik ben zelf al een stuk of 3 x naar mensen toe gegaan met met mijn zadel en heb hem ook al 2 x meegegeven.

Op 4 paste hij niet goed.
Op 1tje wel, maar die twijfelde en wilde steeds meer van de prijs af.
Toen dacht ik laat maar ik neem hem wel mee.

Wel vraag ik geld, leg het opzij en binnen 24 uur terug in orginele staat.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:35

Ja ik ga het wel merken, maar ben er zeker niet blij mee en ook niet met dit topic..... Maarja, dat zou iedereen hebben denk ik, als je weet dat het over jou gaat :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:52

Ja natuurlijk,

Ik vindt wel dat het natuurlijk ieder zijn eigen keuze is.
Dat ik het doe betekend niet dat een ander dat ook moet doen.

Maar wel tof van je hoor :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 02:03

Nou Jolindaa in mijn ogen niet. En waarom ook, in zekere zin is het best interessant te horen hoe iedereen er over denkt. En je hoeft het je echt niet zo aan te trekken, jullie hebben toch een oplossing gevonden ;)

Maar ook hier, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt een zadel mee te geven om te passen, betaald of niet. En nieuw of gebruikt. Heb te vaak meegemaakt dat meegeven zadels kapot of met beschadiging terug gebracht werden. En ja zie dan maar eens een goede oplossing te vinden, want de koper vind altijd dat er niks aan de hand is en of dat die beschadiging er al zat. Een kennis van me had een keer een zadel meegeven om te passen. Krijgt dat zadel terug want zou niet passen, maar met een giga kras op het zweetblad. Paardlief, zo hoorde ze achteraf, was met zadel en al langs de muur geschuurd. Nou dan ben je blij als je je zadel zo terug krijgt. En de koper maar volhouden dat die er al zat. het complete zweetblad moest vervangen worden, grapje heeft echt wel een paar centen gekost.
Als iemand van mij een zadel wil kopen en het is kwa afstand te doen, ben ik best bereid langs te gaan zadel te passen. Maar meegeven is voor mij een no go. En iemand die dat niet wil, mij prima maar dan gaan ze maar ergens anders kopen. Een zadel kopen bij een zadelpasser/handelaar is altijd duurder dan van prive.

Overigens niet veel paarden hebben maat 34??? Hij gaat mijn paarden niet eens passen, die zitten nu al op 36 en moeten eigenlijk nog breder ;) :D (grin ik heb geen warmbloedjes maar Quarters :+ )

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 02:11

Het is best interessant om te weten wat iedereen denkt, maar er wordt hier exact over mij gesproken door TS. Alleen wordt mijn naam niet genoemd, maar ik weet dat het over mij gaat, want ik mailde niet terug en ik weet dat ze hem graag wil hebben.

En oplossing.... Nee. Ik geef haar haar zin omdat ze me blijft pb-en, maar nu ik dit allemaal lees ga ik toch wel twijfelen. Om nu een heel topic te openen.... Nja niks mis mee, maar ik ben zeg maar een standje die dingen heel snel heel irritant vindt. Dit is daar één van :D
Verder ligt het zadel mij niet in de weg. Maak er graag iemand anders blij mee, ja dat wel, maar verder. Niet verkocht is jammer dan hoor.

Ik heb een pony die het zadel past, maar met die pony rijd ik nu alleen nog maar boomloos. Het is een hackney x fries x fjord. Platte rug, weinig schoft en bolle buik :D! Maar mijn AV gaat deze niet omkunnen, hihi.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:50

Ik vind wel dat je het jezelf erg aantrekt :?
Niemand weet hier dat het om jou gaat, tot jij zelf aangeeft dat het zo is.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 13:03

Ja britt inderdaad ene mag hem meteen niet meer opkomen halen
raar he
ik ben heel netjes geweest en niks negatiefs gezegd
wilde een mening van bokkers weten.
nou die is over het al gemeen verschillende.

meerdere keren gemailt met duidelijke afspraken krijg geen reactie daarop.
nog verwezen na deze topic om haar de reactie's van mensen te laten zien
vervolgens krijg ik haar adres

en nu in ene mag ik hem niet meer komen halen!!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:16

Jongens, dit soort dingen kan je echt beter over de pb uitvechten en niet zo :=
Lijkt me ook niet verstandig om nu nog zaken te doen. Verstandiger is om beiden op zoek te gaan naar een andere koper/verkoper, weet je tenminste zeker dat er geen gedoe van komt :)

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:19

Jolindaa, jij zegt het goed, wij wisten niet dat het over jou ging, als het je so stoort, waarom verraadt je jezelf dan?
En om on topic te gaan; ik zou NOOIT een zadel kopen zonder het gepast te hebben en ik heb zelf wel al zadels meegegeven, zelfs zonder garantiegeld en zonder contract, gewoon in vertrouwen, om te passen vóór verkoop.

Geen antwoord geven op PB's vind ik dan echt no done en ronduit onbeschoft.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:39

Ik had haar gezegd dat ik het niet wilde en de pb's van haar die erop volgden heb ik niet beantwoord. Puur omdat ik nee had gezegd. Zeer onbeschoft ja ;) ook zeer irritant dat er nog 8 pbs volgen na mijn afwijzing.

Verder: ik schaam me niet voor dat ik nee heb gezegd, dus verraden is er niet echt bij. Het interesseert me ook niet wie wel of niet het gedaan zou hebben.

Ik ben klaar met dit opdringerige gedrag. Passen, ja inderdaad. Koop ook geen zadel zonder te passen, maar ik vraag iemand nooit om hun zadel mee te geven. Ik vraag eerder of diegeen tegen vergoeding mijn kant op wil komen. Zadelmaker erbij, eigenaar erbij.

Ik heb er vanaf gezien inderdaad. Eerst dacht ik nog: die mevrouw is dringend op zoek naar een zadel... Toen ik las hoe er een big issue wordt gemaakt van dat ik mijn pb's niet verder beantwoordde, was ik daar gewoon klaar mee.
Ik heb het geld niet nodig en het zadel ligt niet in de weg dus zoek ik liever naar een andere koper :) einde discussie wat mij betreft.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 16:27

jij hebt alleen gezegd liever niet heb er nare ervaringen mee
ik heb meerdere voorstellen gedaan maar daar ga jij zelf toch niet op in dmv je pb niet beantwoorden
ja is idd niet erg netjes.
ik ben nergens negatief over jou geweest je maakt er zelf nu zo probleem van

als je zelf weet dat boommaat 34 moeilijk is kan jij toch ook heel goed begrijpen dat ik dit zadel graag wil proberen
jij bent niet ingegaan op mijn voorstellen.

ben ook niet opdringerig geweest had gewoon normaal op mijn voorstellen ingegaan en gewoon je pb beantwoord dan had het er stukken minder geweest zijn.
maar ja dat doe je zelf niet.

vind heel jammer dat het allemaal zo loopt
en snap nog steeds je probleem niet
eerst ja zeggen en daarna volgens dat ik bijna in me auto gezetten had het afketsen.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:48

Pff ik maak geen probleem. Gefeliciteerd met je topic! Hoop dat je er heeeeeel wijs uit geworden bent :D
Ik heb gewoon afgezien van de verkoop. Punt :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:57

Jongens , serieus :') Gaan we dit heel kinderachtig uitvechten over bokt, zodat iedereen kan meelezen?
Doe dit lekker over Pb :')

Ontopic:
Ik snap jullie beiden. Ik zou nooit mijn zadel zomaar meegeven. 1x laten vallen en het zadel is beschadigd, of erger. En dat is dan wel erg zonde natuurlijk.
Andere kant, als koper zou ik het zadel willen passen. Dan is weer wel de vraag of jij als koper zelf voldoende inzicht hebt om dit te kunnen zien natuurlijk. Want juiste boommaat e.d. geeft geen garantie dat hij past of dat er misschien aanpassingen moeten worden gedaan

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 18:35

suc6 met je zadel
ik zoek wel verder

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:43

Ik koop geen zadel dat ik niet kan passen.
Daar zijn ze veels te duur voor en het passen is te belangrijk.
Het is niet paar handschoentjes.

Heb er 1 gekocht, mocht terug, paste inderdaad niet, dus terug.
(was wel grappig, zag hem 2 dagen later terug op ander paard op de vereniging!)

Zadel dat ik nu heb voor mijn zwartje, gekocht via MP, eigenaar woonde in de buurt.
(speciaal op gezocht dat het iemand in de buurt zou zijn)
Mijn stal lag tussen haar huis en stal, dus ze is langsgeweest, gepast.
Lag goed, betaald en afgesproken dat ik er nog 1 les mee wou rijden om te kijken of hij echt goed lag.
(op stal bij ons kan je niet in bak rijden en paar keer pad op en neer was niet voldoende).
Lag goed, dus gehouden.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 18:56

sjolvir ik woon ook niet ver bij haar vandaan.
en wist waarschijnlijk zeker dat hij paste
omdat iemand mij dit zadel aanraden voor onze haflinger qua maat en model

maar verzenden vind ik ook een risico
ze zijn erg laks met pakketjes hoor bij tnt gooien ermee ect heb wel eens een doos binnen gehad die zag er niet uit
dus denk ga hem halen is sneller dan tnt en kon hem binnen 1 dag weer terug brengen.

maar ja meerdere voorstellen gedaan en dan krijg je geen reactie..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:59

kiddokids, zou dan gewoon zoeken naar ander zadel dat je wel mag passen.
Duur geintje als hij toch niet past.

(2e zadel wat ik dus gekocht heb, was ook hetzelfde als die van mijn instructeur die pastte!
Toch wou ik het zadel dat het ging worden echt wel gepast hebben.)

Zadel is je aangeraden qua maat en model, maar je hebt er dus ook nog niet een identieke op gehad?
Zou ik ook wel willen, misschien vind je hem wel helemaal niet lekker zitten, al past hij perfect op je haflinger.