Alleen met sporen, zowel thuis al op wedstrijd. Momenteel start in in het M1 dus mag geen zweep in de ring. Soms pak ik de zweep er even bij voor dat ik de ring in ga. Om het allemaal een beetje spectaculairder te maken
Thuis altijd met zweep en sinds kort soms met spoortjes Op wedstrijd meestal met zweep (soms 2de proef niet, indien niet nodig) en sinds kort met spoortjes
BonteLisa
Geplaatst: 14-02-12 11:55
Geen van beiden ook niet als ik aan het trainen ben . Mijn paard gaat heel haastig stappen op een zweep en zonder gaat ze eigenlijk al te snel
lizzy1
Geplaatst: 14-02-12 12:01
Het ligt er bij mij aan hoe m'n paardje aanvoelt. Ik heb de klasse B zonder sporen en met zweep gereden. Nu rijd ik met knopspoortjes en soms met zweep. Ligt er maar net aan hoe ze op dat moment aan m'n hulp is.
amber28
Geplaatst: 14-02-12 12:05
Thui rij ik met allebij en leg ik de zweep soms weg de lengte van de sporen ligt er aan soms kleine knopjes en soms 2 cm scherp zonder wieltje licht aan zijb bui :p Op wedstrijs met 2 cm sporen en zweepje ik wil berijken dat ik alleen met stompe sporen kan rijden :p
ligt aan het paard ik rij de een met alleen een zweep, een ander met alleen sporen, weer een ander nmet sporen en zweep... maar ik heb er ook een die ik zonder alles rij
wwr
Geplaatst: 14-02-12 13:09
Het verschilt per paard. Thuis rijd ik alleen met een zweep en op wedstrijden soms met sporen en zweep, soms alleen met een spoortje en soms alleen met zweep.
FelineL
Geplaatst: 14-02-12 18:28
Op manege soms met zweep maar t liefste zonder. Op verzorgpaardje altijd met zweep