Sabjeh schreef:Oke voor de mensen die zeggen/denken dat ik geen ervaring heb/mijn paard niet kan opvoeden. Ik heb degelijk ervaring,ook met hengsten,maar dat heeft hier geen ruk mee te maken. Ik voed mijn paard opZONDER met een zweep in de rondte te gaan slaan. Misschien moeten meer mensen dat doen. Ik heb advies (normaal advies) gekregen via pb dankzij verschillende bokkers (dank hiervoor). Ik had verwacht advies te krijgenvan jullie waar ik iets aan had,blijkbaar kan dat niet normaal meer op Bokt en ben je meteen helemaal verkeerd bezig met de opvoeding,nou mensen,ik ben blij dater nog bokkers zijn die normaal kunnen reageren.
@nyfallor Ik geef m genoeg beweging,hij komt elke dag zn stal uit,of om te trainen in de bak of voor een buitenrit. Maargoed,zoals ik al eerder zei,je kan een paard ook opvoeden zonder zweep etc. Ik heb niet gezegd dat mijn paard onhandelbaar is. Als ik hem niet goed opvoed,dan was er wel meer aan de hand geweest.
@ tessyke, ik vraag me af hoe jij met je paarden omgaat,en wat voor band jij uberhaupt hebt met je paard? Volgens mij heb jij een groot probleem met jezelf en probeer je dan maar andere aan te vallen,bij mij hoef je dat niet meer te doen.
Hier mag een slotje op,ik ga hier niet meer reageren.dit gaat werkelijk nergens meer om.
de keren dat ik mijn hengst een knal heb verkocht kun je op twee vingers tellen....in 17 jaar.
Dus een hengst hoef je niet lens te slaan hoor.
Een hengst is wel heel iets anders dan een ruin of een merrie.En veel mensen beseffen dat niet.
De basis is erg belangrijk....dan worden de lijntjes gelegt bij hem....doe je in het begin iets fout,of geef je hem inderdaad niet op dat moment een correctie of knal,tja....dan kan het zomaar zijn dat je het niet meer goed krijgt.
Een slotje is altijd wel makkelijk als je dingen te horen krijgt die je liever niet wilt horen.