Ruiterbewijs waarvoor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:11

Ik neem aan dat je het over het FNRS ruiterbewijs hebt?
In de toekomst zal er wss eea gaan veranderen en kunnen fnrs maneges gaan verplichten dat je het moet hebben bij bijvoorbeeld strantritten.
Het is nu al zo dat je sinds kort alleen maar zonder zadel mag rijden als je F8, B of ruiterbewijs hebt :+

Dus in die zin is het wel nuttig.
Maar voor buitenrijden met je verzorgpaard heeft het idd nog weinig waarde.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:12

Jammer dat ze het zo duur maken, maar voor de ervaren ruiters onder ons (met ook nog eens een rijbewijs) vind ik het een onzin papiertje.
Het word onder de noemer verzekering technisch gebracht, maar in feite valt alles al onder je WA.

Voor kinderen die dagelijk buitenrijden en weinig verkeersd regels kennen, vind ik het een ander vehaal.
Maar breng dan eerst die kosten maar eens omlaag.

parelliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:07

sommige mensen vragen er na als je een verzorgpaard zoekt
en soms in het buiten land als je wilt gaan rijden
veder zie ik ook buiten wel is meisjes rijden op hun pony of iemand pony
en denk ik echt van geen idee van de verkeerd regels en of waar ze moeten en mogen rijden
soms ook best gevaarlijk
maar veder zou ik ook geen idee hebben wat de waar je het moet hebben

Anoli

Re: Ruiterbewijs waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:15

Ik heb 7 jaar buiten gereden met mijn verzorgpaarden, nooit gecontroleerd...
Ik heb ook geen ruiterbewijs dus er viel ook niet veel te controleren :D

Vind het onzin om te halen, ik ben verzekerd via de eigenaar. weet heus wel hoe ik mij netjes hoor te gedragen in het verkeer en met andere weggebruikers. Dus om daar geld voor neer te leggen nee dank je :n

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:15

Meende ook dat het idd een bewijs van ´kunde´ is als je ergens paard wil huren. Met eigen paard heeft het geen meerwaarde, tenzij je dus in zo een gebied rijd maar ik vraag me af waar dat werkelijk verplicht is om eentje te hebben op je eigen paard.
En word er dan uberhaupt gecontroleerd en is het dan niet goedkoper om een boete te betalen :D
Iedereen hoort toch WA verzekerd te zijn? dat staat toch los van je ruiterbewijs lijkt me?
Voor stukje educatie, tja verkeersregels moet je sowieso beheersen en wat fatsoensregels zou je zelf kunnen bedenken zoals niet van de paden af, grazen etc.
Voor kinderen en manegeruiters is het wel handig voor mezelf niet echt.