Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
caresje schreef:Heel herkenbaar.
Bij mij op stal rijden ook zo mensen hun paard totaal niet voorwaarts (stappen vaak ook niet eens over) en dan is het winter en dan zeggen ze dat ze harstikke druk zijn terwijl ze dan normaal in een goeie ruime gang zitten, dan denk ik al gauw: ruilen? Mijn pony heeft daarijntegen echt peper in zijn reet regelmatig schiet hij er in volle rengalop vandoor dan laat hij is zien hoe lenig hij wel niet is (bokken) en vervolgens gaat hij in standje Turbo achteruit met een paar flinke bokken ben altijd blij dat ik erop blij zitten (nou heb ik geen moeite om te blijven zitten omsdat dit elke winter zo is) en vaak zeggen mensen knap hoor dat je blijft zitten.
Ik was laatst ziek en niemand durfde Tarikje voor mij te rijden (degene waar mam het aan voorgesteld had dan)
Als je dus dat met elkaar vergelijkt vind ik veel mensen zich echt aanstellen, kom op! Die paaarden zijn vaak nog niet half zo als mijn pony en dan zeggen dat ze niet kunnen rijden of nauwlijks omdat ze te druk zijn :S .
chanel1985 schreef:Ik kom er eerlijk voor uit dat ik soms bang ben op mijn pony en dan doet die nog niet echt iets speciaal, maar ik reageer dan omgekeerd en bevries en rij haar niet erdoor.
Ik zou eigenlijk beter het omgekeerde reageren en ze er gewoon doorrijden.
Ik ben echt doodsbenauwd om te vallen
Natuurlijk wil ik haar kunnen corrigeren als ze iets fout doet, maar vanaf dat ze dan nog maar je been voelt denkt ze dat ze een hele rodeo kan gaan rijden. Soms rij ik haar er gewoon door, maar ik heb ook dagen dat ik dan liever gewoon nog eventjes doorrij en dan afstap ( kwestie van met iets 'positief' te stoppen ). Soms wil ze gewoon echt geen meter meer vooruit en begint ze al te bokken als ik nog maar met mijn tong klik, op zo'n momenten kan ik mezelf soms echt niet overhalen om mijn been erin te zetten.

Raja schreef:Ik ben erg bang geweest voor mijn merrie
In het opbouwen na een peesblessure was dat paard compleet gestoord, wat ik haar niet kwalijk kan nemen natuurlijk, maar ik vond het toch echt niet grappig!
Dat paard kon zomaar uit het niks compleet ontploffen!!!
Daar ben ik toen best wel erg bang van geworden!
Om een indicatie te geven wat ze deed http://www.myvideo.nl/watch/3663779
En dan was dit nog niet eens heel heftig, op het harde rennen na.
Ze ging regelmatig met 4 benen de lucht in, draaide om en gaf nog een flinke bok na...
Op mijn, toen, nieuwe paard heb ik daar best nog een periode last van gehad, maar gelukkig is dat nu helemaal weg!
Maar ik kan me heel goed indenken dat mensen angst hebben met rijden.
Maar zoals ik toen had met die merrie, je moet wel... je paard moet opgebouwd worden en beter worden...
Nou heb ik gelukkig iemand gehad die me daar heel goed mee geholpen heeft en regelmatig mijn plaats in het zadel over nam...
Ik is mietje. Mijne doet gelukkig alle nog uit stilstand. Ze kan behoorlijk bokken en vliegen als ze los is, onder het zadel houdt ze het nog netjes door eerst op de rem te gaan en dan op de plek te gaan springen