Ik heb aan het begin van deze winter een Rambo duo gekocht, maar 1 van mijn paarden hapt soms aan de achterkant van de deken van de ander, en daar zit nu toch al een heel klein gaatje. Terwijl dat echt niet heel hard/lomp gaat, dus ik denk dat bij een echte sloper die deken toch wel snel kapot zal gaan.
De 'bijter' heeft ook een Rambo duo op (van 2 jaar oud) en die is nog super.
Brilletje
Geplaatst: 15-02-12 11:37
De echte nieuw Zeeland deken is onverwoestbaar en waterdicht, wel zwaar en log en volgens mij niet met hals. Je hebt een hoop nep nieuw zeeland dekens. De echte is best prijzig, maar je doet er dan ook honderd jaar mee. ( het is niet echt canvast, maar stof waar amerikaanse legertenten ook van zijn gemaakt) Vroeger kon je ze bestellen bij boer en peerd.
Anneke
Geplaatst: 18-02-12 11:11
Rambo is volgens mij echt de sterkste deken die er is. Wat ik vaak doe om mn dekens knap te houden, is gewoon een ouder ongevoerd regendekentje erop. Kunnen ze die aan flarden scheuren en blijft je goeie deken sowiso heel
Rambo of Dominick. Heb een Rhino die van veel minder sterke stof is als mijn Rambo en zelfs die houdt het al 10 jaar vol. De Rambo is na 5 jaar nog als nieuw. Ze liggen ook super, met name de Dominick is perfect qua pasvorm. Ik heb nog nooit een paard hier een een deken kapot zien krijgen, en we hadden er eentje die echt wel zijn best deed
Zoals brilletje zegt is een nieuw zeeland deken idd niet van canvas gemaakt.... Het zijn wel lompe zware dekens idd... Maar ik heb er vorig jaar 1 gekocht en het is de eerste deken die het zolang uit houdt. Meestal kocht ik halverwege de winter een nieuwe omdat de ander dan echt niet meer kon.... Nu doe ik al 2 jaar met dezelfde deken geen problemen helemaal heel nog steeds, alleen de voorsluiting is kapot gegaan maar dat is een leren riempje wat gewoon uitgedroogd was omdat hij een tijd in de schuur had gelegen tot oktober....
Ik zweer dus bij die dekens, mijn staleigenares heeft er 14 jaar geleden 2 gekocht en ze zijn allebei nog heel. Hebben al op verschillende jonge friezen gelegen en die doen het niet rustig aan in de paddock kan ik je vertellen
Ik weet niet waar je vandaan komt maar Renco in renswoude maakt de dekens op maat, volledig handgemaakte kwaliteit dus, tegen een goede prijs. De binnenkant van de deken is gevoerd met een wollen deken. Aangezien ik dit als het echt koud wordt te weinig vind heb ik er nu gewoon een lekkere staldeken onderliggen en dat gaat prima.
Ik moet misschien ook maar eens gaan kijken naar zo'n Nieuw Zeeland deken.. Mijn paard gaat samen met een 2jarige in de paddock, die niets leuker vindt dan aan z'n deken te gaan hangen. Inmiddels ben ik het ook een beetje beu geworden!
bucas fan !! haha heb 2 jaar geleden mijn eerste bucas all in one gekocht omdat pony lief bij een tinkerdame en shetland merrie stond die geregeld zijn zijn deken hingen - had in 6 maanden tijd 4 dure HH dekens versleten --- nu stond ie 1 jaar bij het paard van me instructrice die het ook leuk vond om hem aan zijn deken mee te sleuren haha godzijdank heeft die bucas het allemala overleeft ----- me nieuwe paard heeft dus ook 2 bucas dekens gekregen ...
Figaro
Geplaatst: 21-02-12 14:19
Toen mijn paard nog een deken op had en bij een erg speelse ruin in de paddock stond had hij zijn spiksplinternieuwe Bucas-deken binnen 2 uur helemaal aan gort.. Als mijn paard nog een deken op zou hebben zou hij nu zeker een New Zealand deken op hebben
gek is dat he , ik heb echt nog geen 1 scheur of zo gezien in die 2 jaar - terwijl een kennis van me ook binnen no time kapotte bucas dekens had - net zoals bij jou Figaro ...
mirgino
Geplaatst: 21-02-12 15:43
bij mij maakt het ook niet welke deken ik heb paard van stalhoudster trekt er gewoon gaatjes in hij bijt zich vast en gaat trekken nu ook weer net een nieuwe deken 1200D zitten al 3 kleine gaatjes in heb ook Rambo /Amigo / Bucas gehad maar hij sloopt ze allemaal daarom nu dekens rond 100 euro en deze plak ik weer en hopelijk kunnen ze 2 jr mee.
Met mijn rambo heb ik een jaar of 5 gedaan. Daarna een Rhino gekocht, omdat ik dacht dat die wel vergelijkbaar zou zijn... maar die was binnen een paar weken het halsdeel en de staartflap kwijt. Ook zitten er al meerdere gaatjes in. Weggegooid geld dus. Ik ga weer voor ballistic nylon
van de bucas zijn de smartex en de power serie aardig sloopproof. De freedom en de irish tja die zijn makkelijker kapot te krijgen, want minder sterk en betaalbaarder.
Hier is van de week aan het einde van zijn 3de seizoen de rhino aan gort getrokken door Det haar nieuwe buurman. Zooo irritant.
Papaya
Geplaatst: 13-03-12 16:51
Hier ook een versie van " zoo irritant". Vorige week is de spik-splinter-nieuwe Rambo kapotgetrokken. Nog geen twee weken opgehad. Na enkele dagen meerdere kleine gaatjes in de deken en uiteindelijk een winkelhaak van 10 x 10 cm erbij. Bucas paste helaas niet anders had ik die gekocht. Zowel Bucas en Rambo zijn beiden 1000D ballistic nylon, maar verschil zie / merk je wel degelijk tussen beide merken. De nog sterkere, maar inmiddels te warm voor de tijd van het jaar geworden " Felix Buhler " van 1680D heeft zich op hetzelfde paard de gehele winterperiode van circa 4 maanden keurig gehouden. Rambo, ik vond het mooie dekens maar voor de dagelijkse praktijk al gauw te weinig waterdicht blijkt uiteindelijk ....
hakkie
Geplaatst: 13-03-12 16:56
de deken die Veulen84 noemt heb ik al vanaf het najaar bij mijn pony op en die staat midden in een kudde met een aantal jonge paarden en hij is echt nog helemaal heel! echt een super sterke deken, soms zie je dat er een zn tanden in heeft gezet maar hij gaat niet kapot. en ze zijn nog behoorlijk warm ook hoor. heb er met de vorst en sneeuw een deken onder gehad maar nu ook niet meer.
Pally
Geplaatst: 16-03-12 20:58
Ook ik ben op zoek naar een onverwoestbare deken. Binnen 2,5 maand 3 Rhino dekens aan gort Rambo is nog wel heel, maar voor nu te warm. Heb ook al gekeken naar die New Zeelanddekens, maar ik vind ze zo laag op de schouders. Ik heb liever dekens die wat hoger sluiten.