wat doen jullie nou met dit weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DieselVince

Re: wat doen jullie nou met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:26

2 stuks roundpen en 2 stuks buitenbak worden in topconditie gehouden door onze staleigenaar.hij doet mega zijn best..slepen..slepen...slepen en zout strooien...vandaag konden ze gewoon aan t werk..bodem was perfect..!!

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:33

Tja mensen waar mijn verzorgpony staat (niet bij de eigenaar van mijn verzorgpony) hebben zelf ook een paard en daar wordt niks mee gedaan, ze hebben daar echt een mini bak maar die hebben ze geplaatst zodat ze meer geld konden vragen voor de stalling. Uiteindelijk bleek hij ook wel makkelijk om hun eigen paard in te zetten, is toch weer 500 meter minder ver lopen naar de wei.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:34

Niks.. baal enorm ,want heb wel een temperamentvol poown (ja penny :') ) en die kan energie moeilijk kwijt dus..

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 22:36

Het lijkt me heerlijk om een bak te hebben, waar de bodem NU goed van zal zijn....

Noujah... laten we hopen, dat we héél snel weer een beetje beter weer krijgen en de training weeer op kunnen gaan pakken.
We waren net zo lekker op weg.. :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:49

Ik doe echt werkelijk helemaal niks nu..
Bak is al wéken slecht, toen ging ik nog in de wei en stukje buiten lopen,
nu kan de bak niet, de wei niet, buiten niet, heb het gevoel dat het al te koud is om zijn deken af te doen en lekker te poetsen.
Ik geef hem zijn brok, maak de paddock goed schoon en zorg dat hij water en hooi heeft. Kost al genoeg moeite in dit weer :')
Dus hij went er maar even aan en vermaakt zich maar lekker met zijn vriendje in de enorme paddock :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:21

Aukelizzy schreef:
Wij hebben alles overdekt ( binnenbaan, paddocks,longeerbak en molen ) dus ik train gewoon volop door. Heerlijk! :)

:oo Ik ben jalours!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:33

Zelfs als ze buiten staan met die kei en keiharde grond word ik al angstig... laat staan rijden...

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 15:17

NeverGiveUp schreef:
Ik doe echt werkelijk helemaal niks nu..
Bak is al wéken slecht, toen ging ik nog in de wei en stukje buiten lopen,
nu kan de bak niet, de wei niet, buiten niet, heb het gevoel dat het al te koud is om zijn deken af te doen en lekker te poetsen.
Ik geef hem zijn brok, maak de paddock goed schoon en zorg dat hij water en hooi heeft. Kost al genoeg moeite in dit weer :')
Dus hij went er maar even aan en vermaakt zich maar lekker met zijn vriendje in de enorme paddock :)

Ja, nou heb ik nou inderdaad ook!
Maar voel me af en toe zo schuldig naar mijn paardjes, maarjah, aan de andere kant.... wat moet je doen? je KAN niks doen!
Wat je zegt, ik vind het al te koud om de dekens eraf te halen en te poetsen. volgens mij worden ze daar ook niet blij van! haha
Dus ja.... elke dag maar weer even buurten... paar uurtjes op de wei zetten, stalletje schoon,water gevuld,hooi geven en verder maar niks, haha

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:19

Als er nou geen sneeuw was geweest had ik nog lekker buiten op de verharde weg kunnen stappen, maar zelfs DAT kan niet! zucht... laat het maar gauw ophouden.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:19

Niks, ik heb alleen een beschikking over een buitenbak. Met de regen hebben we eigenlijk gewoon kunnen rijden, ondanks dat de bak wat modderig was. Maar nu met de vorst en sneeuw liggen we er helemaal uit.
Paard vind het niet zo erg volgens mij, die geniet volop nu in de sneeuw. :P

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:20

Ze staan op de paddock, als ik d'r ben zet ik d'r los in de bak (met sneeuw even laten rennen) en even wandelen over het erf. :j

ToadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:25

Ik heb een lidmaatschap bij de plaatselijke club, dus heb een binnenbak tot mijn beschikking (5 min in de trailer, het is ongeveer 20 minuten stappen denk ik). Ik rijd nu dus vooral in de binnenbak, of met winterbeslag door de sneeuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:27

Kan wel met trailer naar binnenbak, maar omdat er gisteren zo'n 15 cm sneeuw is gevallen en afgelopen nacht -18 graden vorst, neem ik vandaag geen risico door met de trailer op pad te gaan.
Er gebeuren al zo veel ongelukken in het verkeer op het moment, dat ik het mijzelf nooit zou vergeven, als er iets zou gebeuren. Ze staan wel een paar uur (5/6) buiten in de paddock. Verder doe ik aan een soort bezigheidstherapie voor mijzelf en de paarden, ik verstop wat wortels en appeltjes in de hoeken van de stal, leg op meerdere plaatsen wat hooi neer, poets ze uitgebreid, voer veel goed gesprekken met ze en het lijkt dat ze me begrijpen... :j
En volgens mij vinden ze het niet zo heel erg hoor, even lekker niets doen.

Het schijnt ook nog wel even te blijven vriezen, dus ik heb het krachtvoer gehalveerd en doe dagelijks een (warmwater) regendansje in mijn bikini in de tuin (het moet echt in bikini anders werkt het niet is mij verteld :o? ). Mijn paardjes hebben gewoon even winterstop.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:30

Net met twee pony's gefietst over de weg, ligt zo'n mooi sneeuw laagje overheen dat we er met een flink draf tempo overheen konden!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:40

Giolli schreef:
Zelfs als ze buiten staan met die kei en keiharde grond word ik al angstig... laat staan rijden...
Zolang ze gewoon dagelijks buitenkomen ben ik daar niet bang voor hoor. Ze willen hier zelf ook graag naar buiten, bovendien zijn ze een stuk voorzichtiger dan anders.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:44

Bij ons staan ze dag en nacht buiten, gewoon net als altijd. Maar verder is de grond keihard dus kan ik niks met ze doen.. Maargoed zolang ze zelf lekker kunnen rondscharrelen is het prima voor mij :)

aliciaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:47

heey,

Ik heb precies hetzelde probleem! Ik heb nu voor de eerste winter een eigen paard en mijn bak is net als die van jou: KEIHARD!
Het enige wat je kunt doen is je paard lekker verwennen en van iedere keer dat je kan rijden genieten dat is precies wat ik ook doe! Ik heb ondertussen ook al een paar maanden niet kunnen rijden,maar dat is niet erg en zo heb je extra veel zin in het voorjaar, dan kun je weer lekker rijden!

succes!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:49

Paard mocht sowieso deze week alleen stappen en de bak was redelijk, dus heb hem aan de longeerlijn laten stappen :) En voor de rest lekker tutten <3

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:15

Wat ben ik dan super blij (en misschien ook wel verwend) dat ik gewoon heerlijk door kan trainen! Heb zelf eigenlijk veel minder last van de kou dan normaal. Tuurlijk is het nog niet warm, maar eerder waren mijn handen en tenen al bevroren voordat ik op het paard kroop.. nu totaal geen last van, alleen soms een beetje van m'n handen voor het rijden (winterhanden) maargoed wat wil je ook met dit weer. Heb van die neopreen chaps die je benen heerlijk warm houden, maar heb ze nog niet eens nodig gehad. Buitenbak gaat natuurlijk niet, maar we gaan gewoon naar de binnenbak heen, bodem is daar nog wel te doen, alhoewel hij gisteren voor het eerst toch wel vrij hard was, zeker om te springen maar dressuren ging wel.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:18

mijn paard heeft lekker even vakantie :j
hij staat overdag paar uur in de paddock met vriendjes en vermaakt zich prima met alle ballen en pilonnen :+

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:24

Ik zou normaal met dit weer nog wel even op het zandpad vlakbij ons stappen en als het kan een beetje draven, dat ze wel beweging krijgt, maar sinds mijn paard er een maatje bij heeft, is ze ook erg actief in de wei en rennen ze samen vrolijk rond.
Helaas heeft madam iets te gek gedaan, waardoor ze nu wat stram tot kreupelachtig loopt. dus rijden op mijn paard zit er momenteel niet in.
Op de pony zou nog wel een keer mogelijk zijn op het pad. het zandpad is opzich goed te doen bij ons. De bak is echt slecht... helaas :(

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:34

Ik ging de laatste tijd veel naar buiten... Vandaag voor het eerst met de sneeuw weer, maar we zijn maar snel weer omgedraaid want het was niet te doen: mijn paard had sneeuwklompen :') Jammer dan, ik laat het met dit weer lekker staan en zodra de sneeuw weg is klimmen we er weer op. Conditie was toch al bagger :+

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:45

Ik heb vandaag heerlijk gewandeld met mijn verzorgpaardje door het bos. Gewoon heel rustig, goed uitkijken waar je kan lopen. Hij vond het geweldig!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 03:56

Ik heb beschikking over een binnenbak (gelukkig!), dus ik train/rijd gewoon door. Maar wel met een dekentje over de kont (van 't paard)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 06:22

Mijn paard heeft gewoon lekker vakantie, vind ie helemaal niet erg :D