Hoe wapen jij je tegen de kou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:36

Ik (ultieme koukleum, vorig jaar 2x flauwgevallen van de kou) doe het dit jaar erg goed op:
t-shirt met lange mouwen
dik/warm vest
winterjas (met windstoppers aan de mouwen en aan de onderkant)
legging
spijkerbroek
skisokken/thermosokken
sjaal
muts (cap als ik op m'n paard zit)
wind/regenbestendige ademende handschoenen (wanten als ik op de fiets zit)
leren (western) rijlaarzen op stal, uggs voor op de fiets

Werkt perfect, behalve dan dat gisteravond m'n neus bevroor :+ Ik heb dit najaar flink gewinkeld voor goede handschoenen, wanten en muts, het kon me eerlijk gezegd weinig schelen wat het kostte, steeds flauwvallen is zo jammer...

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:38

Legging/thermopanty onder m'n rijbroek, en verder heel veel laagjes: thermoshirt, t-shirt, shirt met lange mouwen, een vest en m'n met fleece gevoerde, winddichte paardenjas. Voor de rest skihandschoenen, een dikke wollen sjaal en een muts.
Aan m'n voeten twee paar sokken (een gewoon paar, en een paar paardrijsokken met badstof-voet), met daartussen een plastic zakje om iedere voet, en dan thermolaarzen.

Zie eruit als een Michelin-vrouwtje, maar koud heb ik het niet. :D

mrjlnx

Re: Hoe wapen jij je tegen de kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:40

Geen last van de kou, ben na het opzadelen al helemaal warm geworden en dan doe ik zelf mijn winterjas nog uit tijdens het rijden. Hebben wel een binnenbak, dus geen last van wind.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:43

Ik sta ook nog de avonden les t e geven dus ik kleed me heel warm aan.

Zo draag ik 2 thermo broek onder mn rijbroek, 2 paar sokken en outdoorlaarzen.
Een hemd, een thermoshort een koltrui, een vest, een softshell jasje en daarover een lange jas.
Met rijden de lang jas uit en soms nog een laagje.
En iets op je hoofd houden, cap, muts of hoed!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:48

Ik heb gewoon een pul, en een dikker jas, een thermobroek en dan een rijbroek, en thermolaarzen :) het is denk ik vooral belangrijk dat je voeten warm hebben , want als je voeten koud hebben het je Zoizo helemaal koud :p

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:48

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:55

Dikke rijbroek, dikke paardrijkousen, topje, t - shirt, fleece vest of wollen vest (met wol id kap = aanrader!!) een dikke sjaal en handschoenen, een oversized fleece erover of gewoon een dikke jas ^^. En natuurlijk incl muts en stalschoenen met wol binnenin. Ik hoop wel elke keer dat de buren me niet zien lopen :+..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:58

heb nou thermoonderbroek onder rijbroek of spijkerbroek.
1 paar dunne sokken of thermosokken. en paar veiligheidsschoenen(of leren laarzen als ik ga rijden)
1 coltrui dan 2 fleecetruien en dan mn jas aan maar zodra ik op stal ben gaat jas uit. dan sjaal en muts. en met rijden alleen jas uit. heb dan idd wel binnenbak om in te rijden. maar hou het zo wel paar uur vol

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 10:04

mrjlnx schreef:
Geen last van de kou, ben na het opzadelen al helemaal warm geworden en dan doe ik zelf mijn winterjas nog uit tijdens het rijden. Hebben wel een binnenbak, dus geen last van wind.

mazzelaar, ik heb deze week al twee keer rond gehobbeld in een stijfbevroren bak om stap oefeningen te doen in die snijdende wind. Ik wil ook een binnenbak! :brr:

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:11

Heb een t-shirt een fleecetrui een winterjas en handschoenen, een rijbroek of joggingbroek met daaroverheen een thermobroek aan en warme schoenen meer niet en rij altijd buiten bij gebrek aan een binnenbak, geen probleem eigenlijk. Denk dat je er wel aan went als je vaak buiten in de kou bezig bent dan heb je er op een gegeven moment minder last van en idd warme voeten en handen is wel prettig dan blijf je beter warm.

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:14

E_Nalanta schreef:
Ik rijd niet eens buiten op dit moment. :o Sterker nog, zit zoveel mogelijk binnen met thee en veel eten _O- Ik heb dubbele broeken aan, dikke lagen kleding en een muts waarbij je alleen de ogen ziet. :Y)

Haha! Inderdaad! Maar ik rij nog wel buiten! :j

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:58

Warmtepleisters!
En op stal met werkzaamheden heb ik een warme kruik onder mn jas :P Gewoon water koken, in de kruik en onder je jas verstoppen. HEERLIJK!
Verder idd heeeeeel veeeeel lagen..
Ik rij momenteel ook niet maar het ergste vind ik mn handen.. ik kan echt niet met handschoenen rijden, vind het een hell! Ik heb ze alleen op concour aan. Maar ja nu in de winter heb je geen keus

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:00

Oh en ik heb nu zelfs een thermo legging aan, paardrijbroek en daaroverheen mn ski broek!!! DIe ski broek is ruim een maat te groot dus dat kan perfect

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:27

2 thermoshirts, 2 truien, bodywarmer, winterjas, thermolegging, rijbroek, 3 paar sokken, thermolaarzen, muts, sjaal en handschoenen. En NOG koud.... ;(

Was deze week vrij, dus sochtends lekker binnen gebleven :D Weet niet hoe ik de maandagochtend ga overleven als ik om 7 uur sochtends de deur weer uit moet bij min 12.... :brr: Zie er nu al tegenop....

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:33

rijden gaat helaas niet meer, maar op stal heb ik tot nu toe gewoon 1 rijbroek aan zonder lange onderbroek eronder ofzo, heb wel een skibroek klaar liggen in mn kast, maar nog niet echt nodig gehad nog, verder, 1 paar sokken, thermolaarsen (1 maat te groot) en een hempje, een longsleeve, een sweater en mn paardenjas. En handschoenen van van Decathlon, die zijn superrrrrr !!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:39

Opzadelen gebeurt in een geisoleerde stal, met een kacheltje op het moment. Dus daar doe ik mijn jas en 1 trui uit.

Verder heb ik aan: Thermolegging, rijbroek. Op de fiets een trainingsbroek erover.
1 paar sokken, snowboots. Rijlaarzen doe ik net voor het rijden aan, helpt bij mij goed om mijn voeten warm te houden. Beter dan als ik ze direct thuis al aan doe.

Hemdje, dunne trui, fleecetrui, vest, jas. Vest en jas gaan dan dus met opzadelen uit zodat ik daar later weer warmte van heb.
Verder nog een sjaal en een muts, en thermo handschoenen. Die zitten strak dus kunnen mijn rijhandschoenen weer overheen!

En verder: Fanatiek rijden!!

Op buitenrit nog een softshell deken over mijn benen, ook lekker warm!

Heb het totaal niet koud gehad de laatste tijd :D

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:16

Ik heb tijdens het rijden aan:
1 paar gewone sokken, 1 paar paardrijsokken, een thermolegging en een rijbroek.
een hemd, t-shirt met lange mouwen, 2 vesten over elkaar heen, en winterjas aan.
En dan nog een sjaal om :P

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:17

3 paar sokken + Uggs
Broek + lange leren westernchaps
Hemd + Longsleeve + 2x Fleecevest + Bodywarmer
Fleecesjaal + 2 paar handschoenen..

En dat met een binnenbak :')

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:19

2 paar sokken (1 paar rijsokken en 1 paar skisokken) + leren rijlaarzen
Rijbroek met daarover heen een trainingsbroek, die ik op stal uitdoe
Shirt in me broek, dikke trui en 2 jassen
Sjaal en handschoenen

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:21

Broek, sokken, shirt met lange mouwen, handschoenen en een trui :')

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:22

Rijbroek met daar over een skibroek. Tussen rij en skibroek heb ik dan een paar ariat laarzen.
Verder Thermohemd met lange mouwen, fleecetrui met sjaalkraag, muts met oorflappen (touwtje onder kin vast gestrikt) sjaal daar weer over en dan een gewone winterjas. En aan de gang maar. Heerlijk warm!
Ben alleen niet om aan te zien.... jammer dan.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:22

ik ben niet zo'n kou kleum :brr:
ik doe mijn thermo legging ding aan met mijn rijbroek erover,
nog een t-shirt en een trui en dan een winterjas en mijn
handschoentjes aan!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:26

Het lijkt wel een westrijd: Wie kan de meeste laagjes aan! :D :+
Dit heb ik aan: Spijkerbroek, dubbele sokken, laarzen, tanktopje, pully, jas, handschoenen en muts. Niks thermo-achtigs dus, ik ben niet zo'n koukleum. Ben na het mesten en zadelen opgewarmt en kan lekker in de binnenbak rijden! Gaat prima! :Y)

Mandy

dan val ik nog mee rijd nu geen paard maar ben ivm mijn werk wel veel buiten

Longsleeve daaroverheen een tshirt en daar weer over heen een vest
joggingbroek
1 paar ruitersokken
1 paar wollen sokken
daaroverheen mijn werkoveral en een jas
en de thermoboots van de divoza aan mijn voeten ( lekker warm en nog belangrijker goed profiel voor in de sneeuw)

LisaaBloem

YoshaMonica schreef:
Wie heeft de idiale tip tegen koude handen? Heb morgenavond les met me paardje maar ik doe er al halfuur over om daar naar toe te komen en er is geen beschutting dus lekker winderig! :(
Ik heb al winterhandschoenen maar die helpen niet echt. Ik had ook eens gehoord dat je plastic zakjes om je voeten moet doen om je voeten warm te krijgen? Helpt dat?

Vlak voordat je weggaat vaseline op je handen inmasseren (goed wrijven!). Dan worden ze lekker warm en als je dan handschoenen erover aan doet blijven je handen lekker lang warm. Ik doe dat ook altijd met me voeten (Heb wintertenen -,-)