Singelnijd of wat anders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 23:10

sjouk_L schreef:
Ik zou eens laten kijken naar een maagzweer, omdat je aangeeft dat hij het bij alle singels doet, en het ook steeds erger wordt. Je kan dan natuurlijk alle singels gaan proberen, maar als ik die prijzen zie, dan is de dierenarts nauwelijks duurder. Als je zeker weet dat er geen onderliggend probleem zit kan je natuurlijk altijd nog andere singels proberen.

Ja dat is ook het gekke, al die singels, die ik heb hebben verschillende vormen en materialen en overal reageerd hij zo fel op. Wat zijn de verdere symptomen van een maagzweer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:46

carolina1278 schreef:
[***] schreef:
Pijn in zn rug misschien?

Hij is enkele weken geleden helemaal nagekeken, dus verwacht dit eigenlijk niet, kan natuurlijk altijd, maar hij had toen helemaal niets...

ok, reageerde hij toen ook al zo heftig op de singel?
Even een weekje niet rijden? Kan je zien of het minder wordt.
En de osteo laten langskomen is ook wel goed denk ik :j

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 11:52

Citaat:
ok, reageerde hij toen ook al zo heftig op de singel?
Even een weekje niet rijden? Kan je zien of het minder wordt.
En de osteo laten langskomen is ook wel goed denk ik :j

Hij heeft het altijd wel iets gedaan, met aansingelen, maar niet zo heftig als nu, gewoon iets oortje naar achteren, maar nu is het gewoon een strijd om die singel dicht te krijgen... en eigenlijk wordt het niet minder bij minder rijden. We rijden ook maar 2/3 x per week en mennen meestal 1x per week...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:52

Maris__ schreef:
Ik hoor het vaker, veel mensen gebruiken dit soort singels: http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html
Die singels verdelen de druk niet goed en drukken op 1 plek, dat gaat zeer doen, daardoor krijgen ze singelnijt.

Een singel die de druk wel goed verdeeld zijn dit soort singels: http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... leder.html
http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html

Wat voor singel heb je als ik vragen mag?

O handig dat ik dit weet. Mijn paard heeft ook een neopreen singel en vind het ook niet fijn om gesingelt te worden. Eerst was er niets aan de hand en nu buigt ze der hoofd naar me met oren in der nek. Als het kon bijt ze maar dat doet ze (afkloppen) niet.

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:01

Mijn paard ging een paar maanden geleden ook reageren op het aansingelen. We waren er al snel achter wat het was want ik laat hem regelmatig masseren door Happy Athlete. Hij had door de singel (rechte neopreen) wat onderhuidse weefselophoping door de wrijving van de singel en de beweging die hij met zijn voorbeen maakt. Ze liet het me voelen, het was een onderhuidse "rand", achter z'n elleboog. Ik heb gelijk een anatomische singel gekocht met aan beide zijdes stug elastiek die op die plek wat verder naar achter ligt, en ik trek het voorbeen nu altijd heel goed naar voren na het aansingelen. Daarnaast wordt het gemasseerd en doe ik met een borstel de doorbloeding even stimuleren voor en na het rijden.

Dit heeft allemaal goed geholpen, hij heeft geen last meer.

Misschien moet je je paard ook eens wat aftasten en 'knijpen' op de singelplek om te zien of hij reageert op een bepaald punt, als dat zo is dan kun je het dus wel zelf verhelpen al zal je paard de massage even wat minder leuk vinden.....!

carolina1278

Re: Singelnijd of wat anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 20:52

Nou hier vanmiddag de kraker/accupuncturist gehad en mijn paard had een aantal wervels verkeerd zitten in zijn rug en de borstspier, die onder de singel doorloopt, was erg geirriteerd.

Hij heeft zijn wervels recht gezet en zijn spieren behandeld met naaldjes... de klachten waren weg, dus we zullen morgen eens gaan kijken of het inderdaad ook het geval is als we het zadel opdoen.

Ik wil iedereen bedanken voor hun tips en raad en ik ben blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb en mijn paard heb laten nakijken

Anoniem

Re: Singelnijd of wat anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:32

Heb je niet het advies gekregen om een week of paar dagen niet te rijden nadat er zoveel behandelt is? Laten we hopen dat ze nu minder gevoelig reageer iig!

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 12:39

[***] schreef:
Heb je niet het advies gekregen om een week of paar dagen niet te rijden nadat er zoveel behandelt is? Laten we hopen dat ze nu minder gevoelig reageer iig!

Nee hoor gewoon weer bewegen als normaal..

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:25

mijn paard heft dit ook.
bij de fokker is een zadelsingel te hard aangetrokken.
soms als ik het zadel pak gaat ze al nerveus heen en weer lopen.
de andere keer geft ze geen kik.
ik singel altijd voorzichtig aan. het is de ervaring die ze heeft, dat onthoud ze.

groetjes :D