Inrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:09

RusselNuwell schreef:
Lijkt mij dat dat over het paard gaat?

Boven de 14, ik lees dat TS 14 is, dus weinig kennis.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 02:12

TeckTonie schreef:
RusselNuwell schreef:
Lijkt mij dat dat over het paard gaat?

Is er tegenwoordig een minimum leeftijd voor inrijden dan? Of een minimum leeftijd om veel kennis te hebben?

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:00

RusselNuwell schreef:
TeckTonie schreef:

Is er tegenwoordig een minimum leeftijd voor inrijden dan? Of een minimum leeftijd om veel kennis te hebben?

Nee, maar je dénkt gewoon anders op die leeftijd.
En da's ook de rede waarom ze geen übermoeilijke wiskunde in het lager geven. Er zullen heus wel kinderen zijn die het snappen, als ze moeite doen, maar ze denken gewoon anders, en daarom lukt het ze niet op het op te lossen (Dit is een quote van een wiskundeleraar op een paardenschool.)

deruijter

Re: Inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:07

Dat ze anders denken wil niet zeggen dat ze minder goed kunnen rijden? :P
Talent heb je of heb je niet, en het is voor ieder persoon anders,
sommige rijden met 10 jaar al Z en sommige kunnen met 30 jaar niet eens een parcours van 80cm springen.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:11

deruijter schreef:
Dat ze anders denken wil niet zeggen dat ze minder goed kunnen rijden? :P
Talent heb je of heb je niet, en het is voor ieder persoon anders,
sommige rijden met 10 jaar al Z en sommige kunnen met 30 jaar niet eens een parcours van 80cm springen.

Het gaat me ook niet om het rijden, maar als 14-jarige denk je wel na over het gevaar, dus je zet een tok en bodyprotector op en alles erop en eraan, en je gaat in een kleinere piste rijden, maar je vergeet dan weer wel dat de piste omheind is met een metalen hek waar je met je bol tegen kunt knallen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:17

Inrijden doe je nooit alleen, inrijden doe je altijd met hulp. Er zijn over het algemeen altijd dingen die je over het hoofd ziet, of je nou 14 bent of 34. Daarbij werk je met een dier, niet met een afstelbare robot, en hou je toch wel gevaar, en of je nou met een bak werkt met houten rand, of een met een metalen rand, je kop stoten gaat uit eindelijk toch met even veel kracht en beiden zullen niks meegeven.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:23

ik ben het eens met RusselNuwell. Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd.
Maar tecktonie jij vind dus dat je bij 14 jarige leeftijd een paard niet kan inrijden omdat je
niet aan elk risico en gevaar denkt. Sowieso als je met paardrijden denkt aan wat er eventueel allemaal
wel niet zou kunnen gebeuren dan moet je niet aan paardrijden beginnen.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:57

deruijter schreef:
ik ben het eens met RusselNuwell. Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd.
Maar tecktonie jij vind dus dat je bij 14 jarige leeftijd een paard niet kan inrijden omdat je
niet aan elk risico en gevaar denkt. Sowieso als je met paardrijden denkt aan wat er eventueel allemaal
wel niet zou kunnen gebeuren dan moet je niet aan paardrijden beginnen.

Dat was een voorbeeld. Je schat gevaren anders in, en dat is wetenschappelijk bewezen, maar je inzicht in het hele paardzijn is ook anders.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:21

ja kan wel dat jongere mensen gevaren anders inschatten, maar anders is toch niet meteen slechter?
En inrijden heeft niks te maken met het inschatten van gevaren. Als je paard er van door gaat kan een kind van 14 jaar net zo makkelijk vallen dan een volwassen persoon van 30.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:43

deruijter schreef:
ja kan wel dat jongere mensen gevaren anders inschatten, maar anders is toch niet meteen slechter?
En inrijden heeft niks te maken met het inschatten van gevaren. Als je paard er van door gaat kan een kind van 14 jaar net zo makkelijk vallen dan een volwassen persoon van 30.

Anders is niet slechter, maar het blijft wel anders.
En het is ook niet direct met het vallen enzo, maar ik laat het hierbij, want ik kan het niet deftig uitleggen.