RusselNuwell schreef:Lijkt mij dat dat over het paard gaat?
Boven de 14, ik lees dat TS 14 is, dus weinig kennis.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RusselNuwell schreef:TeckTonie schreef:Boven de 14, ik lees dat TS 14 is, dus weinig kennis.
Is er tegenwoordig een minimum leeftijd voor inrijden dan? Of een minimum leeftijd om veel kennis te hebben?

deruijter schreef:Dat ze anders denken wil niet zeggen dat ze minder goed kunnen rijden?
Talent heb je of heb je niet, en het is voor ieder persoon anders,
sommige rijden met 10 jaar al Z en sommige kunnen met 30 jaar niet eens een parcours van 80cm springen.
deruijter schreef:ik ben het eens met RusselNuwell. Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd.
Maar tecktonie jij vind dus dat je bij 14 jarige leeftijd een paard niet kan inrijden omdat je
niet aan elk risico en gevaar denkt. Sowieso als je met paardrijden denkt aan wat er eventueel allemaal
wel niet zou kunnen gebeuren dan moet je niet aan paardrijden beginnen.
deruijter schreef:ja kan wel dat jongere mensen gevaren anders inschatten, maar anders is toch niet meteen slechter?
En inrijden heeft niks te maken met het inschatten van gevaren. Als je paard er van door gaat kan een kind van 14 jaar net zo makkelijk vallen dan een volwassen persoon van 30.