Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Peetstap schreef:ikke: >> je bent wel erg goed thuis in het zoveelste regeloerwoud van nederland moet ik zeggen![]()
Daarom nog een vraag: mag ik met groot rijbewijs maar zonder de aantekening veevervoer vrijwillig & onbetaald een combinatie besturen die niet mijn eigendom is ?
bv: ik bied onbetaald mijn diensten aan en rij op de vrachtwagen met 20 paarden alles eigendom van de manage ?
Maakt dat verschil uit voor de wet ? , ik vervoer immer geen handelswaar
regelwoud: http://www.locb.nl/238/Voorschriften_vo ... arden.html
dondeyne schreef:nou ik wist het wel als ik voor de keuze stond: http://www.sporthorses.nl/tekoop/vervoer/Ik wil graag de overstap maken naar een nieuwer model en het verschil tussen de bedragen voor nieuw en net tweedehands verschillen in mijn ervaring niet zo heel veel, terwijl je wel de service, garantie enz erbij krijgt. Daarnaast is bij een nieuwe eventueel ook (gedeeltelijke) financiering mogelijk. Ook ben ik de vrachtwagen die ik nu op het oog heb nog niet tweedehands tegen gekomen.

shuhi schreef:Ik heb het ook niet over grote paarden, ik heb het lichte paardjes, gemiddeld 500 kg de stuk 2 zadels en 2 hoofd stellen extra halster en touw meer heb je toch niet nodig als je met ze naar les of wedstrijd gaat.
Ik zelf en mijn dochter zitten im cabine andere combi heb ik niet, dus voor toereikend genoeg op dit moment.
Uiteraard ben ik mij wel degelijk bewust als wij met grote paarden gaan rijden er een vachtwagen moet komen, maar dat is wederom weer voor iedereen verschillend.
Vaak rijd ik met 1 maar toevallig met weeg controlle stonden ze er samen op en had ik de spullen bij mij die ik hier boven heb opgeschreven en kwam precies op mijn 1150 kg uit.
Maar nogmaals het is voor iedereen anders wat je zoekt, wat voor combinaties er mee wil vervoeren en dat moet je eerst zelf uitzoeken, wil je grotere paarden dus zwaarder! Dan moet je zorgen voor een wagen met meer laat vermogen oftewel een vrachtwagen en je rijbewijs c halen.
Wij hebben nu bewust voor gekozen om een b rijbewijs wagen in ons bezit tehebben zodat onze dochter over een jaartje zelf op pad kan met paard en wagen als ze haar rijbewijs heeft.
En erg tevreden zijn over de equi - trek, en voor ons op dit moment de juiste combinatie is.
Dondeyne veel succes met jou keuze! En ben heel benieuwd welke combinatie jij op pad wilt gaan, je mag mij altijd een prive bericht sturen
shuhi schreef:Ik heb al jaren mijn c maar als je heb gelezen waarom we nu voor deze combi hebben gekozen moet het duidelijk zijn tegenwoordig je c halen kost een vermogen, en dt mogen mijn kinderen zelf bepalen en betalen. En nogmaals het is voor iedereen verschillend wat het doel er mee is.
En nog wat niet overal in de Randstad kun je zomaar een vrachtwagen stallen bij penions of boerderijen.
Dan ben je vaak aan gewezen op van de afgesloten parkeerplaatsen waar vrachtwagens gestald kunnen worden.
Ik vind het toch wel erg fijn als de wagen op stal en dichtbij de paarden staat en niet 10 km verder op.

Fijn om ook te horen wat de ervaringen met andere merken zijn! Ik heb zelf besloten in ieder geval nog tot deze zomer mijn oude vrachtwagen te houden, erna wil ik zeker naar de equitrek gaan kijken maar de rest houd ik ook in gedachten!
Wel grappig.Tuihanti schreef:misschien is de theault firsteo ook een optie voor jou, is vorig jaar op de markt gekomen en qua opbouw(eigengewicht) echt een lichtgewicht door het gebruik van aluminium sandwichpanelen.
ikke schreef:Doe eens wat technische info dan want de site geeft alleen weer dat ie redelijk wat power aan boord kan hebben (en in een 4000kg-spec leverbaar is). Gewichten worden er niet bij vermeldt.......
Tuihanti schreef:ikke schreef:Doe eens wat technische info dan want de site geeft alleen weer dat ie redelijk wat power aan boord kan hebben (en in een 4000kg-spec leverbaar is). Gewichten worden er niet bij vermeldt.......
in 130, 150 en 180 pk leverbaar
ook als 4x4 en automaat
ook met 4000 kg
leeggewicht 2500 kg
pin me niet vast op de prijs maar ik d8 vanaf 35.000 euro basisversie (ex btw)
http://www.theault.com/en/userfiles/1865/File/brochures/firsteo/en/brochure.pdf