Boete bij niet afmelden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 08:54

Een wedstrijdorganistatie mag nooit een boete opleggen voor het niet afmelden. De betreffende combinatie moet gemeld worden bij de KNHS en die legt de boete op. Zo kan de KNHS in de gaten houden of degene vaker niet op komt dagen en de boete wordt elke keer hoger.
Dus zelfs als het gemeld staat in het vraagprogramma mag de wedstrijdorganisatie nooit de boete zelf opleggen, ze mogen alleen administratiekosten (mits vermeld op het vraagprogramma) in rekening brengen.

In artikel 43 staat ook duidelijk aangegeven: ... kan deze door de wedstrijdgevende organistatie bij de knhs worden voorgedragen voor een heffing conform de wedstrijdtarievenlijst.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:47

Urielle schreef:
F*ck zeg, ben dus ergens niet op komen dagen :+ Stond op de reservelijst ergens als derde of vierde en had verwacht dat ik wel even een belletje zou krijgen dat ik moest starten, had dus zelf de startlijst moeten bekijken blijkbaar...

Dat is wel echt balen zeg!

Urielle

Re: Boete bij niet afmelden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:28

is mijn eigen schuld natuurlijk maar ik heb het nog nooit anders meegemaakt dan een telefoontje, zeker omdat het de dag ervoor dus pas bekend was dat ik wel moest... Baal er wel van, voel me er bar banketstaaf over. Maar goed, zo snel is het dus gebeurt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:49

Urielle schreef:
is mijn eigen schuld natuurlijk maar ik heb het nog nooit anders meegemaakt dan een telefoontje, zeker omdat het de dag ervoor dus pas bekend was dat ik wel moest... Baal er wel van, voel me er bar banketstaaf over. Maar goed, zo snel is het dus gebeurt

moet je nu ook het inschrijfgeld betalen dan?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:01

raar hoor, ik vraag altijd nog of ze nog steeds mee willen/kunnen doen voor ik reserves op de lijst zet

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:49

Bij niet afmelden vind ik het inschrijfgeld en evt boete meer dan terecht. Om welke rede je niet kon starten dan ook. Meld je na de sluitingsdatum af en ze kunnen niemand anders meer laten starten, dan vind ik ook dat de organisatie het startgeld mag doorberekenen. Maar kunnen ze wel nieuwe combinaties laten starten dan vind ik het echt krom dat ze het startgeld dubbel willen vangen.

Ik heb 1 concours waarvan ik uit principe dus niet mijn afmeldingen doorgeef. Daar meldde ik 2 weken voor het concours 2 van de 15 starts over 2 dagen af en die moest ik dus toch betalen. Doordat ze wel nieuwe combinaties laten starten kan ik zelf zowiezo niet meer in die plaats rijden, mocht er onverwacht een nieuw paard op stal staan die ik direct mee op concours had kunnen nemen. Nu meld ik dus gewoon niet meer af, omdat ik hoe dan ook moet betalen en bij niet afmelden ik wel aanspraak kan maken op mijn startplaats.
Dat is dan ook werkelijk het enige concours in het jaar waar ik dat zo bij doe, normaal gesproken geef ik altijd minimaal een week voor het concours mijn afmeldingen door.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:55

Niet afmelden, en niet komen opdagen vind ik een boete terecht.

Maar als een ruiter te laat afmeld ivm kreupel/ziek zijn vind ik het nogal onzin... Je voel met 2/3 weken van tevoren aankomen dat jij of je paard iets gaat mankeren

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:17

vergeet niet, een boete opgelegd door de wedstrijdorganistatie is niet rechtsgeldig, voor wat voor reden je dan ook afmeldt! die moet je dus ook nooit gaan betalen! Alleen een boete opgelegd door de KNHS is rechtsgeldig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:42

Lowara schreef:
moet je nu ook het inschrijfgeld betalen dan?

Yep, zonde van die 20 Euro maar gelukkig geen boete.