Jaarling trapt gericht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:09

wij hebben ooit ook zo''n veulen gehad op een pensionstal. Dat was de nachtmerrie voor elk kind en de eigenaars lachte het vrolijk weg...waren echte types wij hebben geen verstand van paarden ( en dat is niet verkeerd bedoelt alleen ze hadden echt niks in huis om een veulen op te voeden en waren voor elke schijt bang)

Als we de paddock gingen mesten hadden we dat beest al in de nek hangen..maar ja we hebben er uiteindelijk voor gekozen om hem wel aan te pakken.
Wij hebben ook wel eens een zweep mee genomen of een bezem.
Uiteindelijk als ik de paddock schoon maakte joeg ik hem weg en maakt me ook groot en wilde hem zo laten zien dat hij niet in mijn buurt mocht komen, hij dreigde wel maar deed het niet meer. Hij is uiteindelijk wegens veiligheidsoverwegingen naar de ruinenwei verplaatst..Uiteindelijk kon ik hem wel aaien maar als hij vervelend ging doen stuurde ik hem weg.

Ik zelf denk dat dat stukje gedrag ook kwam omdat hij zich verveelde, er werd amper naar omgekeken dus als wij kwamen was het voor hem speeltijd, die andere paarden mochten hem niet dus wilde ook niks van hem weten.

Uiteindelijk hebben de eigenaars hem weg gehaald, ze vonden dat wij ons teveel bemoeide met de opvoeding en genoeg hadden van de commentaren maar wilde niet inzien dat het beest een gevaar was voor de kinderen die er rondliepen. Zelf waren ze doodsbang snap tot nu toe nog niet waarom ze het beest hebben gekocht toen, ja ik weet de rede wel maar als ik die hier neerzet lachen jullie je denk ik helemaal kapot.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:48

@Danielliee Nee ze trapt niet alleen naar mij.

@Alani
Ik gebruik de zweep inderdaad wel als ze richting mij trapt. Maar wat moet ik anders? Aan haar vragen of ze mij alsjeblieft niet wil trappen?
Het klopt dat ze gewoon niks kent. Ik had in de OP ook al gezegt dat er geen kwaad in het beestje zit. Het is ook een echte kroeldoos die graag naar je toe komt om even te kroelen. :D

Ja ze trapt wel gericht, ze heeft mij gelukkig nog nooit geraakt, want ze raakt je niet echt. Net dat je 30 cm van je hoofd vandaan ineens een voet langs ziet schieten. Ja ze heeft wel teveel energie, dat is duidelijk te merken. Ik vind het ook helemaal niet erg als ze gewoon lekker aan het bokken is als ik in de bak loop. Alleen dan galoppeert ze bijvoorbeeld langs mij (of mijn vriendin) en dan geeft ze precies bij ons een trap richting ons. En galopeert dan weer zonder te bokken verder. Dat zie ik dan wel als gericht trappen.

We proberen haar nu ook af en toe een beetje van de moeder weg te halen, dat ze even in de stal ernaast staat bijvoorbeeld. Dit gaat dan wel goed. Maar het is vooral als ze haar moeder wel ziet, maar niet kan aanraken. Als moeders eenmaal uit beeld is, is het goed. Maar dan wel als ze achterblijft bij de groep.

Het voeren zal ik niet meer doen.

Dat met die bezem is misschien wel een goed idee, als ze te dichtbij komt dat ze gewoon even de zachte kant tegen haar aan krijgt.

Shrliii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:50

paraplu vind ik ook een slecht idee , als het regent idd dat kan nog een staartje krijgen.
maar wat betekent TS eigenlijk ?
en als mijn pony iemand probeert bijten of trappenn vraag ik ook altijd het beestje te straffen door die personen zelf , anders krijgt ze alleen respect naar mij en niet tov mensen , nu ligt het bij tiquila wel iets anders gezien haar verleden , maar saartje heeft wel al eens een klap voor der kont gehad hoor , saartje is ook 1.5 jaar en best een pittige dame , als je niets doet gaat ze over je heen lopen denk ik , maar ik vind het wel een goed idee wat dingen op te zoeken en de eigenaar is te contacteren.

xJess

Re: Jaarling trapt gericht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 11:55

@Shrliii
TS betekend topicstarter, ik dus. :P

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:03

Ik denk dat jij dit niet moet oplossen, al staan er hier heel bruikbare tips tussen. De eigenaar van dit dier moet er iets mee en dat moet hem gezegd worden. Dieren heel de winter laten verpieteren is verwaarlozing, dus kan je de dierenbescherming inschakelen.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:07

TS je moet het zien te voorkomen.
Ik ga echt niet tussen een koppel jonge paarden doorlopen als ze hun speelkwartier hebben. Ik zie ze dat trappen ook naar elkaar doen. In mijn optiek is dit niet gericht trappen, maar speel. Alleen wij mensen houden niet van zo'n spelletje en dus ga ik niet als ze een gekke bui hebben de paddock in. Nu zal ik wel het verwijt krijgen dat ik niet om kan gaan met (jonge) paarden, maar ik weet wanneer ik de baas kan zijn en wanneer ik het onderspit zal delven.

De jonge paarden staan bij mij in een schuilstal met ruime uitloop. Elke dag worden ze 4 maal gevoerd en dan loop ik er dus met een arm vol hooi tussen door. Ook het mesten van de schuilstal gebeurd gewoon tussen de paarden door evenals het poep scheppen in de paddock. Ze zijn heel safe en ik ben altijd in charge. Maar als ze echt gekheid in hun kop hebben dan ben ik wel even wieberen en als de rust is weergekeerd kom ik wel met mn kruiwagentje aan. En ik heb vrijwel nooit geen last van hun speelmomenten.

Een bezem zou ik ook niet doen om dezelfde reden als de paraplu.

PS goed dat je ze niet meer voert en dat je oefent met van zn moeder af. Zo ga je hem stukje bij beetje afspenen en da's goed. Ik vind het ook klasse van je dat je best doet om het op te voeden en wilt leren wat gewenst en ongewenst is. Maar baldadigheid hoort bij jonge kinderen en ook bij jonge paarden. Zorg dat je de slimste bent!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:28

Bedankt Alani, daar heb ik zeker wel wat aan! :)
Het nadeel is dat ze de enige jonge pony is, de rest doet niet meer zo erg mee. Dus je kan er best wel gelijk in hebben dat ze dan gewoon een beetje met ons wil dollen zeg maar.

Shrliii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:07

xJess schreef:
@Shrliii
TS betekend topicstarter, ik dus. :P

oke bedankt ben hier al een tijdje maar nu pas actief dus ben nog niet zo bekend met de afkortingen , heb ondertussen wel al gevonden waar ik de meest gebruikte vertaalt vind :)