Niet geschoren, ongevoerde regendeken. Nu 300 grams?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Niet geschoren, ongevoerde regendeken. Nu 300 grams?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 23:05

Het zou dan gaan om een fleecedeken mét singels, maatje 135 welke haar nog nét past, die dan onder de ongevoerde regendeken zou komen te liggen, die maat 145 is. Heb ik al eens heel even zo gehad, om die ongevoerde deken te passen toen ik hem net had gekocht. de fleece komt er dan niet onderuit.

Als ze die ongevoerde op heeft ligt die trouwens wel een beetje 'op' de pony. ik vond dat al zo raar; heb geen ervaring met dekens, behalve met zweetdekens en die sluiten mooi aan. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:08

Je kunt altijd even proberen om te zien of het mooi blijft liggen toch?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 23:12

Ja daarom. Is voor mij gewoon nog een beetje aftasten nu met die dekens. Heb haar sinds september 2010 en vorige winter was ze nog een beetje spekkig, werd er bijna niets mee gedaan en zat ze flink in het haar, toen had ze ook geen last van wind en regen volgens mij.

Ik laat het denk ik eerst even zo, zonder deken. Mocht blijken dat ze het toch wat koud heeft dan zal ik idd eens proberen met de fleece onder de ongevoerde, en daarna evt. die 300 grams mocht dat nodig zijn.

Maar wie weet kan ze gewoon zo zonder deken blijven staan. Zou wel ideaal zijn :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 02:44

Zo, kom net terug van m'n laatste rondje. Poownlief stond buiten heerlijk te dutten en had het (gelukkig) totáal niet koud :) Hopelijk blijft dat zo de aankomende dagen/nachten, dat zou wel fijn zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 03:45

Ik zou ook zeggen, geen deken. Zoals arabesk al zegt, het word koud en droog, sneeuw is ook 'droog' Ook als het een beetje smelt op je paard valt dat eigenlijk nog reuze mee. Niet te vergelijken met regen. Sowieso als 't vriest, dan regent 't niet, want regen wordt dan sneeuw.

Volgens mij heb ik ook een foto in m'n profiel van m'n pony en de sneeuw ligt bij hem gewoon op z'n rug (dus niet gesmolten). Sowieso denk ik dat bij de haren zelf niet echte de warmte van de huid te voelen is, die wordt immers vastgehouden.

(leuk, omgekeerde wereld, ik geef jou advies :D )

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 12:49

Maartje1990 schreef:
Ik zou ook zeggen, geen deken. Zoals arabesk al zegt, het word koud en droog, sneeuw is ook 'droog' Ook als het een beetje smelt op je paard valt dat eigenlijk nog reuze mee. Niet te vergelijken met regen. Sowieso als 't vriest, dan regent 't niet, want regen wordt dan sneeuw.

Volgens mij heb ik ook een foto in m'n profiel van m'n pony en de sneeuw ligt bij hem gewoon op z'n rug (dus niet gesmolten). Sowieso denk ik dat bij de haren zelf niet echte de warmte van de huid te voelen is, die wordt immers vastgehouden.

(leuk, omgekeerde wereld, ik geef jou advies :D )

:j :') hahaha grappig hé. Tsja het klinkt ook allemaal heel logisch, en had dat ook zelf al wel een beetje bedacht. Maar heb zelf gewoon weinig ervaring met dekens; heb het spul gewoon nooit nodig gehad en nu zit ik met zo'n 'mietjespony' opgescheept :')

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:36

Hoi Joyce,

Het was aardig koud vandaag :brr: en ik vroeg me af hoe je pony het overleefd heeft ;) Heb je al een deken moeten gebruiken of nog niet?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 21:26

:D hier een update!

Was idd een stukje kouder dan gister. Ik zelf bestierf het vandaag bijna op de fiets :brr: Morgen gaat de ski-jas uit de kast.

Maar poownlief vond het allemaal wel best. Stond weer heerlijk buiten toen ik aankwam, met haar vachtje lekker luchtig opgezet. Had het totáaal niet koud. Heb haar nog grondig gevoeld, geen enkele trillingen, ook geen geklemde staart of strakke spieren. Kortom; die voelde zich nog steeds prima zonder enige deken. Terwijl er hier vandaag af en toe best wel een (heeel koud) windje stond.

Vanavond laat kom ik ook weer op de wei en dan controleer ik ook nog. :j

Maar tot nu toe gaat dus alles helemaal perfect!

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:54

Super!!

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:54

Mooi!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 01:49

*\o/* en nog steeds heeft ze 't totaal niet koud! :D

Uiteraard blijf ik haar goed in de gaten houden, maar 't lijkt er steeds meer op dat kou haar verder niet deert, zolang er maar geen echte nattigheid en wind er aan te pas komt. Gevoelstemperatuur is nu nl. écht erg koud hoor :brr:

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:33

ik heb dezelfde ervaring met mijn paardjes :j
die staan nu ook lekker bloot en hebben helemaal nergens last van.
met het vriesweer geef ik ze extra hooi, maar dat eten ze niet eens op :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 16:21

Even weer een schopje........

Het gaat hier nog steeds prima, madame heeft het totaal niet koud gehad.

Máár; volgens de voorspellingen gaat het vannacht, en met name morgen en overmorgen overdag, toch af en toe regenen en/of natte sneeuw. Ik ben morgen helaas de hele ochtend, middag en halve avond weg...

Dus twijfel nu wel of ik nu de ongevoerde regendeken zal gaan opleggen. Ik denk niet de 300 grams, want dan leg ik die ook weer zomaar plotseling op, terwijl ze dat helemaal niet gewend is.....

Ze heeft beschikking tot schuilstal maar daar gaat ze niet zomaar uit zichzelf in als ze het koud heeft. Doet ze dat trouwens wel, dan is de kans groot dat ze er al snel weer uitgejaagd wordt door m'n 2 shetters die nog wel eens willen samenspannen tegen haar.

Wat zal ik nu doen, met die voorspelde regen/natte sneeuw? Een klein buitje trekt ze wel, maar als het een uur lang redelijk blijft regenen krijgt ze het over het algemeen al snel koud.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:41

als ze er zo snel last van krijgt, zou ik er de ongevoerde regendeken opleggen.