Buiten-jas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maghreb

Re: Buiten-jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:03

Ik rijd ook altijd buiten. Ik doe gewone kleding aan (twee truitjes over elkaar), daarover een fleece en een water en winddichte jas (ongevoerd) van The North Face. Ik heb het daar in principe ook niet koud mee.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:48

Ik werk altijd met vesten en shirtjes in lagen en daar overheen een ongevoerde water en winddichte jas, weet het merk dat ik momenteel draag niet maar het is niet iets dat speciaal met paarden te maken heeft. Is lekker betaalbaar en goed water en winddicht, ik vind die bomberjacks echt 3x niets net zoals een dikke jas. Ik wil zeker met paardrijden lekker met laagjes kunnen werken zodat ik tijdens het mesten de boel uit kan trekken, als het regent trek ik gewoon een vest uit en doe ik mijn jas aan en is het droog dan gaat mijn jas uit en rij ik in m'n vest. Daarbij kan ik die jas 's winters, in de herfst en in de zomer aan omdat hij ongevoerd is, het is maar net hoeveel je er onderaan trekt :P.

Vandaag had ik bijvoorbeeld aan een thermo hemdje, shirt lange mouwen, T-shirt, vest en dan die jas. Ik heb het geen moment koud gehad en zonder die jas paardgereden en stallen gedaan.
Vind een waxjas wel tof qua looks maar om te trainen lijken ze me niet erg fijn.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 30-01-12 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:50

Ik heb een waxjas gehad, maar vond dat echt niet warm.
Nu met fleecetruien en bodywarmers.
En met dit vriesweer een warme jas.
Ik heb een Horka jas, draagt heel licht maar is lekker warm.

ArBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:54

Wat is het budget? Een Barbour is natuurlijk het buitenjasje bij uitstek. Het model Liddesdale is een klassiek jasje en kost zo om en nabij de 100 euro. Het iets tailleren is wel aan te raden.