Outdoor op zand Limburg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suvan

Re: Outdoor op zand Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 13:23

Wollie, in Asten zijn sowieso wel vaak wedstrijden dus dan heb ik al een begin...hopelijk is het snel beter weer om te gaan oefenen. Ik zal sowieso in het begin toch inschrijven bij zand-wedstrijden, ook al is het inrijden op gras. Dan kunnen we in ieder geval tijdens de proef voluit zonder dat ik bang wordt :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:08

Ja precies! Mijn eerste wedstrijd was bij ons op stal en was toen wel op zand, was echt heel erg fijn voor als je nog niet veel ervaring hebt!

Je zou ook een binnenwedstrijdje mee kunnen pikken? Dan heb je sowieso geen gras! haha :D

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:04

Overlopen is trouwens ook het losrijden op zand!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:04

Overloon bedoel ik

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:23

Ik kijk ook even mee!!
Ik wil ook graag wedstrijd starten op zand. Mijn merrie blijkt hko te hebben, vandaar dat ik de ijzers eraf gehaald heb en haar 24/7 op de wei heb gezet.
Nu is ze al een half jaar helemaal zuiver en ben ik ook alweer zo lang aan het rijden. Het gaat zo goed dat ik, mocht het zo goed blijven gaan. Haar weer wil uitbrengen op wedstrijd.
We hadden de punten voor het M2 bij elkaar vorig jaar winter.
Maar wil mijn merrie eigenlijk geen ijzers meer onderdoen omdat ik dan haar hoefmechanisme weer belemmer. Wil dat risico niet nemen.
Wil ook maar een startpas voor 4 keer, zodat ik kan proberen of het gaat.
Maar idd Asten wil ik heen gaan, maalbroek is dan ook een kanshebber. Losrijden op gras is geen probleem, ze loopt hier prima op (heb de hele tijd op gras gereden tot november) maar met een M1 proef wordt dan de contragalop wat lastig. Dus dan liever op zand.
Mochten jullie nog plaatsen weten.. Ik hoor het ook graag :)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 11:36

En als jij nog wat weet, ook graag Ingetje. Ik ben nog maar pas gestart dus ik ken nog niet alles.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:54

Ik moet zelf in het M1 starten. En heb mijn in ieder geval voorgenomen (tenminste als mijn paard goed blijft) te gaan starten in Asten-heusden, maalbroek en waarschijnlijk Baarlo.
Maar omdat ik eerst wil kijken hoe het gaat met mijn paardje vraag ik z`n pas aan waar je 4 keer mee kunt starten. Als het goed gaat laat ik de pas overzetten.
Mocht ik er nog weten dan hoor je het wel!