op maat gemaakte chaps zitten ze nou goed ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:11

sourih schreef:
ik denk xdat ze zo wijt zitten dat6 dat niet uit maakt want leer gt helemal aan joun maat vtreken
maar voor de rest weet ik niet want ben niet echt chps fan

Sorry? :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:17

sourih schreef:
ik denk xdat ze zo wijt zitten dat6 dat niet uit maakt want leer gt helemal aan joun maat vtreken
maar voor de rest weet ik niet want ben niet echt chps fan

Nederlands graag....

Ik vind ze veel te wijd zitten bovenin. Dat hoort eigenlijk mooi aan te sluiten. Mijn chaps waren rond de kuit ook strak. Door de elastiek kunnen de chaps zich nog vormen naar je kuit. Verder zitten de chaps niet slecht hoor. ;)

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:17

Hmm moet zeggen dat ik leren rijlaarzen met dressuurboog heb laten aanmeten en dat ze heerlijk zitten en perfect passen, moest ze eerst wel beetje inlopen want dan zakken ze nog iets maar ik zou nou echt niet meer zonder willen, vind jouw chaps daarintegen ook niet mooi zitten aan de bovenkant veelste wijd, vind het toch raar alle mensen die ik hier ken hebben perfect gemeten laarzen gekregen.

SternPhoto

Re: op maat gemaakte chaps zitten ze nou goed ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 07:36

Dit zijn geen rijlaarzen he :)
Ik heb ze laten opmeten door een ruitersport, en die heeft dat doorgestuurd naar lipica.

Is dit dan ook een dressuurboog ??, want als ze nog meer zakken, dan komt het onder mn knie te zitten.

Iemand vroeg of dit harde zijn, jup dit zijn keiharde.
Zit elastiek dan aan in het leer vererkt ?? Want ik zie geen elastiek zitten :)
Ben echt een klungel op chaps gebied.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:43

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:15

Zeer doen in de kuit hoort, dat loop je eruit en kan in het begin echt voor blauwe plekken zorgen.
Onder vind ik ze goed zitten, maar ze lijken me veel te los, ze zitten echt niet aangesloten. Hoewel het dan raar is dat je de rits moeilijk dicht kan krijgen, dat suggereert juist dat ze strak zitten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:31

Zo ik vind ze niet bijzonder, zo te zien had je ook net zo goed gewone chaps kunnen kopen, of heb je een erg afwijkende maat?

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:03

44Myrthe44 schreef:
Zeer doen in de kuit hoort, dat loop je eruit en kan in het begin echt voor blauwe plekken zorgen.
Onder vind ik ze goed zitten, maar ze lijken me veel te los, ze zitten echt niet aangesloten. Hoewel het dan raar is dat je de rits moeilijk dicht kan krijgen, dat suggereert juist dat ze strak zitten.

Ik denk juist dat ze het bovenste stuk van de chaps bedoeld, waar de kuit dikker wordt, dat het daar te strak zit. De chaps hadden wel wat meer, ja hoe zal ik het zeggen, "getailleerder" mogen zijn.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:31

Dat had ik dus ook, ze zitten vanaf beneden tot boven strak.
Heb een mail terug gehad dat het zo hoort te zitten, maar als ik twijfel ik langs kan kopen.

Had er ook wat meer van verwacht, vooral omdat ik dacht dat ze er uit zouden zien als dressuurchaps, dus met hoge boog, maar dit zijn net springchaps.
Ik heb inderdaad erg moeilijke maten, kleine enkels met plofkuiten, heb 40,5cm om m'n kuiten

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:42

onderaan zitten ze niet verkeerd, en als jij de rits met een veter dicht moet terkken omdat ze zo strak zitten? dan zitten ze daar niet verkeerd, alleen moet je je rits niet met een veter dichttrekken maar gewoon zo, zoals je het nu doet met veter trek je je rits binnen de korste keren kapot daar zijn ritsen niet op gemaakt.
bovenin zijn ze wel iets te wijd, maar je zegt ook dat je al even niet gereden heb, en dan kan het ook zijn dat je been verandert is, de bespiering in je kuit dan he.
deze chaps hebben een lage boog, maar lipica maakt ook chaps met hoge boog die heeft mijn vriendin, ik heb zelf altijd laarzen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:46

Ik had gevraagd om een hoge dressuurboog.
Ik kan de rits niet dichtkrijgen zonder veter.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:59

Als je hoog bestelt hebt en je krijgt laag? Dan ga je daar toch niet mee akkoord bij ophalen?
Tevens zou ik terug gaan naar de winkel zodat je zeker weet hoe of wat. En weet je gelijk of ze goed zitten of niet en wat er aan gedaan kan worden zo nodig.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 12:04

Ik heb verder geen verstand ervan reedt altijd alleen met jophurs.
Lijkt mij dat hun het goed maken, en opmeten.