mijn paard is ouder dan ik dacht !topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:57

Mijn shet heeft het gebit van een 20-jarige!!! Is nooit wat aan gedaan ook! Mijn tandarts zei dat het erg moeilijk is om te zien. Het enige ijkpunt zijn de hoektanden boven. Die krijgen een bruinige lijn in het midden en die groeit naar beneden zeg maar, Als hij beneden is dan zijn ze ronde 20 en daarna verdwijnt die streep ook weer. Die van onze pony was beneden.

Overigens zag ze er sowieso niet uit, dof, mager en lange hoeven! En ze is een beetje stekelharig, dus ze heeft overal en vooral ook op haar hoofd witte haren.

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:07

Ik met mijn shet een boer wat een kennis is zegt joh ik heb nog wel wat te koop staan ga maar kijken.
Mijn oog viel op magic.(naam heeft ze van mij gehad had ze ook nog niet.)
Hij zegt tegen mij o die?die is uhm 2 en een half.
Uit eindelijk idd wisselen was ze ineens een half jaar ouder.
Toen laten chippen en bekappen zeggen ze allebei nee hoor die is zeker 4 dus in een half jaar tijd toch heel snel ouder geworden. :o :D

tribeworld

Re: mijn paard is ouder dan ik dacht !topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:56

wij kochten ook een 14 jarige bij een handelstal en die bleek ook al dik in de 20 te zijn.
we hebben er 1 1/2 jaar veel plezier van gehad en super veel van geleerd.
ze is vorig jaar in de zomer ingeslapen vanwege zware atrose in 3 benen verschikkelijk was dat.