Geen gehoor bij niet passend zadel!! steeds raarder verhaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Geen gehoor bij niet passend zadel!! steeds raarder verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:37

Mwah, echt onzin is het niet hoor. Ik heb zelf ook een flexibel zadel gehad, en als het kopijzer de goede maat heeft ben ik er wel van overtuigd dat je het op heel, heel veel paarden passend kan maken, mits ze geen uitzonderlijke rug hebben (bijvoorbeeld enorm doorgezakt: daar zal haast elk zadel op gaan bruggen)

Als het kopijzer de goede maat heeft, kan je er heel veel kanten mee op. Je kan veel aan de kussens veranderen.

Maar goed, feit is nu gewoon dat het zadel niet goed past. Ik zou donderdag rustig afwachten, kijken wat ze er van zegt, niet gelijk verwijten gaan maken, maar gewoon kijken met welke oplossing ze komt.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:46

De kussens kan je niet veranderen, die zijn niet van wol, maar van foam gemaakt. Ze had het ook niet over passend maken, maar zo uit de winkel passend voor alle paarden met die maat.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:41

Nu ik zo jouw deel lees Cyrina, heb ik de hoop op een goede afhandeling wel verloren.
Wij hebben een springzadel met foamkussens daar mag je ook niet aan de boom laten prutsen. Ik weet ook niet zo goed wat er anders is aan die zadels maar we hebben zeker 20 zadels gepast met een paard en niets paste. Toen hebben we een argentijns zadel op laten sturen wat volgens een goede kennis op al zijn paarden goed lag (1 zadel op meerdere paarden) en dat het maar bij een enkeling niet goed lag. Het verbaasde me zeer dat toen het zadel gepast werd het zadel voor het oog al als een van de beste lag en (gevoelig paard)het paard ook met rijden aangaf dat er niets fout zat.
Nu heeft zij aan de boom gezeten (verbogen?) en ik zou erop staan dat ik mn geld terug kreeg en zij het zadel mee neemt.
als ze nu weer komt vraag dan nog even na wat ze exact aan de boom heeft gedaan en laat haar daana de mail zien uit België. Ik hoop dat zij dan mee wil werken aan het geld terug geven!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:11

Cyrina schreef:
De kussens kan je niet veranderen, die zijn niet van wol, maar van foam gemaakt. Ze had het ook niet over passend maken, maar zo uit de winkel passend voor alle paarden met die maat.

Hmm, bij het merk dat ik had waren wel verschillende kussen soorten verkrijgbaar, dik, dun, lang, kort, je kon er alle kanten mee op. Zo uit de winkel passend voor alle paarden, mits het kopijzer past, nee dat kan je inderdaad niet zo verkopen. :n

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 10:30

Dat het zadel op vele paardenruggen zal passen zal geen leugen zijn, maar op ALLE ruggen is natuurlijk nooit mogelijk!
Het gaat mij ook niet om het zadel of het merk (het merk handelt het heel netjes af en gaat ook contact opnemen met de zadelverkoopster). Het gaat er mij om dat ze het verkocht heeft als passend. Vervolgens past het niet en gaat ze het kopijzer aanpassen, terwijl dit volgens de fabrikant helemaal niet kan/mag.
Het ijzer is nu dus ook verzwakt waardoor de kans op breken/scheuren veel groter is en ik niet op dit zadel met een gerust hart ga rijden, laat staan het ooit doorverkopen oid.
Nogmaals het ligt niet aan het zadel, het zal voor vele mensen een uitkomst zijn, maar het gaat om de afhandeling van de klacht en prutsen aan een splinternieuw zadel terwijl dit 1 niet helpt en 2 het zadel verzwakt. Ik krijg vandaag een antwoord van de Belgische expert op het gebied van deze zadels, Flexible Saddles neemt contact met hem op nav het gesprek met de verkoopster.
Er zal wederom een update volgen ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:45

Er zegt ook niemand dat het aan het zadel zelf ligt. Wel aan de verkoopster.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 11:04

Cyrina schreef:
Ik vond het sowieso al een vreemd verhaal. Een zadel wat op alle paarden past, mits het kopijzer de goede maat heeft, omdat het flexibel is..Dat is natuurlijk onzin!

Dit doet een beetje overkomen alsof het hele concept een broodje aap verhaal is, vandaar mijn bericht hierboven.
Wilde even verduidelijken dat wat jij zegt van de zadelverkoopster komt en niet van Flexible Saddles, that's all.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:09

Ging om het verhaal wat onzin is, niet het zadelconcept.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 11:12

Dat bedoel ik en wilde ik even verduidelijken!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:50

Is het inmiddels opgelost TS?

Ik heb mn zadel ook door haar laten opvullen en ik geloof niet dat het goed gegaan is... baal ontzettend! En dan is ze ook nog aangesloten bij ene zadelmakersvereniging, daar heb je dus ook weinig aan :Y)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 14:17

Nee het is niet opgelost. :n
Na de laaste aanpassing is het helemaal een drama met het schuiven.
Het lag na 200m aan de hand stappen al in zijn nek en dan nog zeggen dat het zadel nog 'soepel gereden moet worden' en dat het pas echt goed past als ik erop ga zitten.
Nou nooit van mijn leven! Dan wordt ik 100% zeker gelanceerd!
Heb ook van twee boomloos experts bevestigd gekregen dat ook een boomloos zadel NOOIT zo mag schuiven, ook niet als je er niet op zit en het nieuw is.
Ik heb haar gemaild dat het echt niet goed zit met het zadel en dat ik mijn geld terug wilde. Ze gaf geen reactie. Ik heb 4 mails met ontvangst bevestiging gestuurd, geen reactie. Op een mail vanuit mijn vriend zijn mailbox met een simpele vraag over een zadel reageerde ze binnen een paar uur, geen serverprobleem oid dus.
Inmiddels heb ik het maar gemeld bij de rechtsbijstand. Zij gaan deze week een brief sturen waarin zij sommeren het probleem op te lossen (wat dus niet kan, want er kan niets meer aangepast worden) en anders mijn geld terug te geven.
Helaas heb ik van de aanbetaling van 200 euro geen bewijsje en schiet dat geld er dus al bij in.
Al met al baal ik als een stekker hiervan! Ik heb gelukkig mijn oude zadel weer terug kunnen kopen, dus kan inmiddels wel weer rijden. Ik heb ook besloten om hier te melden om welk bedrijf het gaat, aangezien ze alle kans heeft gehad het netjes op te lossen maar dat totaal niet heeft gedaan. Een half jaar verder en je bent nog geen steek verder... _-:(
Het gaat hier om Westeind zadels in Bakhuizen, wat mij betreft dus NOOIT MEER!!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:04

wat een ramp zeg en ook dat het al zolang voort sleept....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:07

Ochjemig meid..dit is wel erg vervelend.
Er lopen behoorlijk wat klachten over deze zaak..zonde, ze was zo goed..(met zadels heb ik geen ervaring bij haar).

Is het niet een mogelijkheid om de leverancier zelf te vragen om hulp? Bedoel, die zal niet blij zijn als een verkooppunt zo met de klanten omgaat en dat komt de naam van hun niet ten goede. Wellicht dat zij met een oplossing kunnen komen en dus wel een juiste zadelpasser kunnen sturen op hun kosten, om alles op orde te maken?
Veel succes ermee..

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 09:48

Ja het is inderdaad heel vervelend dat het zo lang duurt. Mijn paard heeft dan ook 3 maanden stilgestaan, net weer 2 maanden bezig met rijden.
Volgens mij is ze best goed met leerwerk, hoofdstellen enz. maken kan ze wel! Ik heb het zien hangen en dat zag er goed uit.
Maar ja een zadel is net 'even' wat lastiger dan een hoofdstel. Je hebt met de hele anatomie, bewegingsmechanisme van het paard te maken.
Inmiddels heb ik op een zadel van Andele Brenninckmeijer gereden, van Ninon Schutte. Dit zadel lag, ondanks dat het niet voor mijn paard was wel een andere PRE, helemaal goed. Het moment dat ik aandraafde met het zadel bolt mijn paard helemaal zijn rug en hij rekt en strekt zichzelf helemaal. Fantastisch gevoel was dat! Nu heb ik een hele mooie tweedehands op marktplaats zien staan, maar je raad het al: ik kan het pas kopen als het is afgehandeld met de Trekker. UIteraard laat ik dan eerst Ninon Schutte komen of het echt goed gaat passen.

Trekker zelf is al op de hoogte, maar zij hebben natuurlijk geen directe invloed op de zadelpasster.
Wel hebben ze een expert in deze zadels in Belgie contact met me op laten nemen, deze is ook van de laatste ontwikkeling op de hoogte (rechtsbijstand). Hij vind het heel vervelend en geeft ook aan dat het zadel absoluut niet zo naar voren mag gaan, ookal zit ik er niet op. Hij ligt Trekker hier weer over in.

Inmiddels is de brief vanuit DAS naar Westeind gegaan, dit is vorige week donderdag gebeurt. Wie weet heb ik snel mijn geld terug en kan ik een echt goed passend zadel gaan kopen! Wordt vervolgd...

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:00

wauw dat het nu nog loopt.... Had voor je gehoopt dat het al afgehandeld zou zijn en je lekker met je paard aan de gang was.
Goed dat je zo duidelijk verschil hebt gevoeld met dat andere zadel, dat is nog een bevestiging dat het wel kan. Ik duim voor je dat het geld vlot op je rekening staat en je zon ander zadel aan kan gaan schaffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:13

Succes ! Benieuwd naar je nieuwe zadel.. Heb zelfde meegemaakt, bij andere bokker tot rechtzaak gekomen, zij heeft zaak gewonnen...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:22

jeetje mina wat een ramp.
Hopelijk is het nu snel opgelost met de rechtsbijstand.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:29

Heb je ergens zwart-op-wit wat de vraagprijs voor het zadel was en dat je accoord ging met die prijs?

Ook al heb je geen bewijs van de aanbetaling, dan nog heb je dan wel een bewijs van de hele prijs :) en krijg je dat met een beetje geluk ook helemaal terug ;) .
Ik zou dan ook in je mails naar haar vooral vermelden dat er ook nog eens 200 € aanbetaling is geweest en dat je die vanzelfsprekend óók graag terug wilt hebben.

Bah, wat een vervelend verhaal :\ .

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 10:30

Bedankt voor de berichtjes!
Ja ik hoop ook dat het snel opgelost is.
Inmiddels had ik dus wel weer mijn oude zadel teruggekocht, dus rijden doe ik weer.
Deze past prima op mijn PRE, maar ik zit er zelf niet lekker in. Het zadel is meer voor mensen met lange benen en ik ben maar 1.62. :+ Hierdoor worden mijn benen naar achteren gezet en zit ik dus constant een klein beetje voorover en ben ik aan het terug compenseren. Dit voelt voor mijn paard natuurlijk ook niet fijn! In die van Ninon Schutte zat ik als een huis en heerlijk zacht!
Als iemand nog op zoek is naar een net bruin zadel met toebehoren voor een kort, rond, breed paard en je hebt langere benen dan ik, heb ik een JC Quantum in de aanbieding! :Y)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 10:32

Die 200 euro kan ik naar fluiten. Een bon of factuur vanuit de zadelmaker is het enige bewijs wat als 'echt' bewijs geldt.
Voor hetzelfde geld had ze een tijdelijke actie oid of een speciale afspraak met mij. Helaas is een vraagprijs op haar site dus niet genoeg. Er was ook een getuige bij dat ik het geld overhandigde, maar helaas is dat dus ook niet genoeg. Op zich kan ik me hier nog wel bij neerleggen, als ik de rest van het geld maar terugkrijg!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:36

Wát een verhaal.
Goed dat je de naam hier hebt neergezet, laat het een waarschuwing zijn.
Wat belachelijk zeg dit! Oplichtster.

Hopelijk krijg je je geld terug!
Heb je nog iets van haar gehoord eigenlijk in al deze tussentijd?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:39

Ik heb vorig jaar een soortgelijk verhaal meegemaakt en uiteindelijk heb ook ik gedreigd met een rechtszaak. Dat was genoeg om het zadel te mogen komen terugbrengen. Je staat in je recht, je hebt hen immers twee opties gegeven om het zadel passend te maken! Succes, ik hoop dat het snel geregeld wordt, want dit is ontzettend vervelend. :(:)

Hier trouwens de link naar mijn topic erover:
[HAR] Zadeldrama (scheef zakken)! Wie weet raad?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:39

russel schreef:
Succes ! Benieuwd naar je nieuwe zadel.. Heb zelfde meegemaakt, bij andere bokker tot rechtzaak gekomen, zij heeft zaak gewonnen...

met hetzelfde bedrijf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:29

Nee ander, maar kennelijk komt het dus meer voor.....ellende...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:48

Goed om dit te lezen! Ik was van plan daar een afspraak te maken maar nu bel ik wel een andere zadelmaker... :\ Wat een verhaal.

Ik hoop dat je je geld nog terug krijgt!